Gå til innhold

Er det egentlig mulig for en kvinne 50+ å finne seg mann via nettdating?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Godt voksne kvinner er vel ikke tiltrekkende for jevngamle menn, i hvert fall hvis man leser her inne. Så hva gjør man da, nyskilt som 50-åring? Gå på byen? Tinder? 

Eller like godt bare akseptere å være alene resten av livet? For menn kaster seg ikke over oss akkurat!!

Anonymkode: 26273...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En sexpartner finner du garantert på nett. Men en partner? Gjør deg så attraktiv du kan utseendemessig, og ha en behagelig personlighet og oppførsel. Meld deg inn i noe organisert hvor menn vanker, bridgeklubb osv. Så møter du sikkert noen du finner kjemien med.

Anonymkode: 0e62b...be5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt voksne kvinner er vel ikke tiltrekkende for jevngamle menn, i hvert fall hvis man leser her inne. Så hva gjør man da, nyskilt som 50-åring? Gå på byen? Tinder? 

Eller like godt bare akseptere å være alene resten av livet? For menn kaster seg ikke over oss akkurat!!

Nyskilt? Hva man å starte med en elsker/sexpartner å prøve seg litt frem i livet? Dette er en god løsning for mange som har vært i forhold lenge.

Om du har vært gift i mange år ville jeg nok vært single etpar år før jeg gikk inn i forhold igjen. Nå må du kjenne på det å være alene. Alle har godt av det.

Anonymkode: 61b9a...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Minitroll skrev:

Mia Gundersen får masse dates. 

Gjør hun? Hun er såvidt jeg vet singel. Fann seg vel heller ikke noen mann før hun var over 40. Hun er uansett i toppligaen utseendemessing av damer i sin aldersgruppe. Pluss penger og status. Har ts noe av det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M50 her. Jeg tror det er flere med meg, som synes jevngamle kvinner er flotte. Jeg har akseptert min alder, og ser etter de som er på samme stadie i livet. Det som er av rynker og grå hår, blir uten betydning, hvis jeg føler at hun har et ungdommelig sinn. De som ikke er interessante, og "gamle" i mine øyne, er de som har resignert, og ikke har noe nysgjerrighet igjen i livet. 

Hvor du finner oss er ikke godt å si. Like ofte gjennom sosiale nettverk og bekjentskapskretsen, som på datingtjenester.

Anonymkode: b3c64...df3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

M50 her. Jeg tror det er flere med meg, som synes jevngamle kvinner er flotte. Jeg har akseptert min alder, og ser etter de som er på samme stadie i livet. Det som er av rynker og grå hår, blir uten betydning, hvis jeg føler at hun har et ungdommelig sinn. De som ikke er interessante, og "gamle" i mine øyne, er de som har resignert, og ikke har noe nysgjerrighet igjen i livet. 

Hvor du finner oss er ikke godt å si. Like ofte gjennom sosiale nettverk og bekjentskapskretsen, som på datingtjenester.

Blir glad av å høre slikt!

Hilsen kvinne 38

Anonymkode: 90d28...be8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir glad av å høre slikt!

Hilsen kvinne 38

Anonymkode: 90d28...be8

Men kom igjen a! 38, da er man fortsatt relativt ung og attraktiv

Anonymkode: e8373...427

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd masse dating sider virker som de fleste bare er lureri, skal bare ha penger, fake brukerkontoer, ber om penger osv.
Får vel heller håpe å treffe en ute i natruren eller noe he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En sexpartner finner du garantert på nett. Men en partner? Gjør deg så attraktiv du kan utseendemessig, og ha en behagelig personlighet og oppførsel. Meld deg inn i noe organisert hvor menn vanker, bridgeklubb osv. Så møter du sikkert noen du finner kjemien med.

Bridgeklubb😂 Nå følte jeg meg nesten som en 70-åring...

Men ja, ulike klubber er definitivt stedet. Det er bare det at de hobbiene jeg allerede har inkluderer mest kvinner og få menn. Så må jeg kanskje finne noen nye hobbier, og det er der jeg sliter litt. Bridge er absolutt ikke interessant, men kanskje klatring, padling, langrenn etc...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyskilt? Hva man å starte med en elsker/sexpartner å prøve seg litt frem i livet? Dette er en god løsning for mange som har vært i forhold lenge.

Om du har vært gift i mange år ville jeg nok vært single etpar år før jeg gikk inn i forhold igjen. Nå må du kjenne på det å være alene. Alle har godt av det.

Anonymkode: 61b9a...c8f

Ikke så nyskilt egentlig. Har kjent på det å være alene allerede. Men tenker ikke nødvendigvis akkurat nå, men framover de neste årene. Men jeg har faktisk vurdert seriøst elsker, det kan hende at det dekker behovet og gir tid og rom til å tenke gjennom hva jeg ønsker i en partner videre.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk M50! Fint svar! Det er kanskje faktisk utenfor nettdatingen det er lettest å møte noen for dem på min alder, fordi i nettdating søker nok de fleste menn ganske langt ned i alder og håper kanskje på yngre partner. Mens ute i virkeligheten er ofte situasjonen annerledes.

ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, kjenner til flere i 50 og 60 åra som finner mann via nettdating :)

Anonymkode: 09ba1...122

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Made4u skrev:

Mange ukritiske menn der ute ja...

Er ikke Mia Gundersen fin for sin alder ?

Anonymkode: f54f3...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sluttet helt med nettdating - fyller snart 50 og er en attraktiv dame som mange yngre menn fortsatt snur seg etter på gaten.

Men det er fryktelig vanskelig å finne seg en nogenlunde attraktiv mann, som er interessert i et balansert og seriøst forhold. De fleste menn på min alder ønsker først og fremst å realisere seg selv, og derfor ønsker de også å ha relasjonen på sine premisser.

De har voksne barn eller ikke barn i det hele tatt og ønsker ikke mange forpliktelser, de ønsker også å prøve seg frem med mange nye (og ofte yngre) partnere før de kanskje etter flere år omsider finner ut at gresset ikke var så grønt der likevel.

Jeg reiser en del nå og treffer noen få menn på den måten, men det er stort sett samme sorten: de som ønsker først og fremst å realisere seg selv.

Har også begynt å spille golf, mye menn der, men mye eldre menn uheldigvis.

Anonymkode: 114e2...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så henne på TV i går, og ja, klarer seg bra, men åpenbart ved mye «hjelp.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke blant dem jeg synes er attraktiv for alderen nei, aldri hatt noen tiltrekning mot henne i det hele tatt så hun er ikke min type dame om jeg skal uttrykke det slik. Men for dem som er tiltrukket av henne så tenker jeg nok at hun kan se ok ut for alderen, sant personlig synes jeg ikke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, NleJK said:

Har prøvd masse dating sider virker som de fleste bare er lureri, skal bare ha penger, fake brukerkontoer, ber om penger osv.
Får vel heller håpe å treffe en ute i natruren eller noe he he

De fleste er bare lureri ja. Det tar nok litt tid før de fleste "ferske" i nettgamet - og spesielt den eldre garde - forstår at de burde bruke plattformer som Tinder (og forsåvidt Sukker, selv om jeg tror det er et dårligere alternativ). Det er mye "god" markedsføring som lover både ditt og datt bare man finner "det rette" nettstedet. Det er selvfølgelig bare tull.

Som veldig mye annet så er dette et "numbers game", man må være tilstede der de fleste andre er for å øke sannsynligheten for å treffe noen man matcher godt med. Jo mer nisje en del av nettstedene utgir seg for å være, jo større er sannsynligheten for at det er bare lureri. Spesielt den eldre garden er rett og manipulere til å tro at hvis det ikke renner inn matcher på Tinder, så er det fordi de er på feil plattform. Som regel er sannheten mer brutal; det er færre som leter i voksen alder enn i yngre alder.

Når jeg argumenterer som jeg gjør så se bort i fra slike ting som "turkamerat" o.l. som er nettsteder hvor fokuset i større grad er på felles aktiveter (og mye mindre "gi oss penger så finner vi en kjæreste"). Det er litt annerledes. Men blant disse matchingtjenestene som ser ut til å være spesialisert på både det ene og det andre så er det mye lureri. Koster nesten ingenting å sette opp, og folk går på igjen og igjen. De dukker opp, lurer folk for penger, så dukker de opp i ny forkledning. Ofte med samme eiere hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...