Gjest olive Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Hei, Min venninne skal gifte seg og er på jakt etter måter å lage eller kjøpe billige invitasjoner. Hun har et lite budsjett og vil gjerne ha gode tips. Finnes det noen kreative sjeler der ute?
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #2 Skrevet 8. april 2005 Vi bestilte våre på Decorium, der er de billigste jeg har funnet (hadde tenkt å lage enkle selv, men det ble billigere å bestille der) Samt at de er veldig serviceminded og viktigst: jeg ble utrolig fornøyd med de
Molla Skrevet 8. april 2005 #3 Skrevet 8. april 2005 Vi lagde billige invitasjoner. Helt enkle og greie. Har fått mye skryt av de inviterte for måten vi lagde dem på. Kjøpte hvite A4 ark på en bok/papirhandel. Det var ikke helt vanlig hvitt ark, men av en type som var litt mere eksklusivt. På toppen av arket var det to sølv hjerter. Kjøpte konvolutter i samme type papir som arkene. Arkene ble solgt stk.vis. Teksten på invitasjonen lagde vi på pc'n. Brukte pen skrift med litt snirkler på (husker ikke hva fonten heter). Så printet vi på papiret.. Det ble som sagt kjempebra og vi har fått skryt for det..
Lia Skrevet 8. april 2005 #4 Skrevet 8. april 2005 www.hipphipphurra.net Lite firma, hyggelige priser, og lekre ting!
magnhild Skrevet 8. april 2005 #5 Skrevet 8. april 2005 Vi brukte også Decorium. De var billige og kjempefine! Og ikke minst så var de utrolig flinke på servisen der! Vi manglet noen invitasjoner som var helt vår feil, og de sendte to til uten ekstra kostnad til oss samme dag! Utrolig bra!!
Gjest Gjesta Skrevet 8. april 2005 #6 Skrevet 8. april 2005 Har også bare positivt å si om Decorium - utrolig billig og bra service! K
Gjest gjesta Skrevet 8. april 2005 #7 Skrevet 8. april 2005 Lager de selv, så nå trenger jeg bare å finne billige trykkerier
tommeline Skrevet 8. april 2005 #8 Skrevet 8. april 2005 Kjøp litt finere papir på en bokhandel, skriv ut innbydelsene på data. Her kan det jo printes på bilde av brudeparet også. På bokhandlene har de mye fint klistremerketing som egner seg til bryllupsinvitasjoner. Eller hva med å pynte med glansbilder? Er muligheten for printing begrenset (og koster jo tross alt litt) er det jo mulig å skrive for hånd. Tar bare litt lengre tid...
søndagsengel? Skrevet 8. april 2005 #9 Skrevet 8. april 2005 www.hipphipphurra.net Lite firma, hyggelige priser, og lekre ting! Vi bruker disse, og er veldig fornøyde! :-)
lucky Skrevet 8. april 2005 #10 Skrevet 8. april 2005 Vi kjøpte dyprød kartong og ei lita blokk med grovt og fint beigeaktig papir (samme i konvolutter) samt ei sånn "hakkete"saks. Tipper det hele kom på knapt 300 kr. Vi klipte ut A3 ark strl av kartongen og brettet det i to. På forsiden printet vi på monogrammet vårt i sort. Innvendig klippet vi det beige papiret hakkete med ferdig printet invitasjonstekst på og limte det på den ene siden. Vi synes de ble flotte og enkle
Sweetpea Skrevet 8. april 2005 #11 Skrevet 8. april 2005 Hei!! Vi har valgt å lage alt på dataen sjølv, og så skriver vi det ut på litt "finere" papir.. Blir veldig enkle invitasjoner, men tror og håper at ingen ser negativt på det! Har bilde av kirken og oss på framsiden, innbydelsen på side 2 og litt info på side 3, og så har vi logoen på baksiden. Det blir i 1/4 av A4 størrelse.. (og så legger vi ved en svarlapp)
krize Skrevet 9. april 2005 #12 Skrevet 9. april 2005 Har laga sjølv, med materiale frå hobbybutikk. Kjøpte kvistpapir (litt grovt naturpapir) i str A5 (halv A4), som blei bretta i to. På framsida var det kun ein liten kvadrat i kvitt akvarellpapir, med eit sølvhjerte som eg malte på. Brukte granittmaling som gir ein spesiell effekt (Denne har eg også brukt på holdarane til bordkorta). Det var enkelt å male like hjerter etter eg lagde ein sjablong av tynn plast. I staden for å lime papirkvadrata fast med vanlig lim, brukte eg 3D-puter som heva hjertet frå kartongen. Sjølve invitasjonen skreiv vi på data. Hadde eit bilde av oss på venstre side, og tekst på den andre. Dette vart printa på eit vanleg printerpapir, og kutta til den rette størrelsen for å passe inni kartongen. Festa med fototape, for å sleppe søl. Har ikkje brukt masse pengar til sammen, men det tar jo litt tid å gjere det sjølv. Men om ein likar sånt så går det fort! :-) Eg koste meg iallefall, og eg lagde ca 55 invitasjonar. Kan også anbefale å gå til innkjøp av ein papirkutter (ca 200 kr) viss ein er fan av scrapbooking og kort-laging. Det er mykje bedre enn saks!!
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #13 Skrevet 9. april 2005 Vi kjøpte marmorert papir, skrev tekst på datan og fant bilder på net og printet ut.. De ble ganske søte.. Dyrt ble det heller ikke.. Husker ikke eksakte prisen, men var ikke mye.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. april 2005 #14 Skrevet 9. april 2005 Vi laget invitasjonen vår som en avisforside hvor bryllupet vårt var hovedsak. Fikk hjelp av ei venninne som jobber i avis til layout, men det er godt mulig å lage noe lignende på hjemme-pc. Vi hadde et humoristisk intervju med brudeparet med bilde av frieriet (gjenskapt for fotografen), og i egne små saker og annonser stod den praktiske informasjonen. Kjøpte et avisfarget papir, men litt stivere enn vanlig kopipapir, og kopierte opp i vanlig kopibutikk. Deretter brettet vi invitasjonene, forseglet med lakksegl og sendte avgårde. Vi fikk utrolig mye positiv respons på invitasjonene våre.
Gjest gjesta Skrevet 9. april 2005 #15 Skrevet 9. april 2005 Hei!! Vi har valgt å lage alt på dataen sjølv, og så skriver vi det ut på litt "finere" papir.. Blir veldig enkle invitasjoner, men tror og håper at ingen ser negativt på det! Har bilde av kirken og oss på framsiden, innbydelsen på side 2 og litt info på side 3, og så har vi logoen på baksiden. Det blir i 1/4 av A4 størrelse.. (og så legger vi ved en svarlapp) det enkle er ofte det fineste Og jeg synes det blir mer personlig å lage de selv.
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2005 #16 Skrevet 9. april 2005 Hei, Vi har valg Decorium vi også. Der kan du få invitasjon og konvolutt med trykk på for ca 10,- stykket. Hadde i utgangspunktet tenkt til å lage selv, men det ble faktisk dyrere. Også sparer man en del tid ved å gjøre det på denne måten, nok å ordne til et bryllup!!! Vet det ikke blir så veldig personlig, men... Blir iallfall stilig! :-)
Gjest bmeh Skrevet 9. april 2005 #17 Skrevet 9. april 2005 Å lage invitasjoner selv på pc er både billig å gøy. På denne side kan du hente ned mange bilder som kan brukes. http://home.online.no/~m-eltvik
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #18 Skrevet 10. april 2005 Hvis du ender med å lage selv, tenk på hva du pynter arket med. Ikke bruk masse dill som drar opp tyngden, da blir invitasjonene dyre å sende!
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #19 Skrevet 10. april 2005 Dere som har brukt Hipphipphurra, må man ha på de sløyfene? Synes de var fæle... (Synes de stilrene og litt eksklusive invitasjonene så veldig hjemmelagede ut med den sløyfesaken.)
Gjest olive Skrevet 10. april 2005 #20 Skrevet 10. april 2005 Takk for mange gode tips. Tar gjerne imot flere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå