Gå til innhold

Toll på buss/tog fra Sverige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man har vært i Sverige, og tar buss eller tog tilbake til Norge igjen.         

Må man gjennom toll, på samme måte som hvis man kjører bil? Hvordan fungerer i så fall dette på bussen eller toget? 

Anonymkode: d0d1a...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På toget kommer tollerne på i Halden f.eks. og kan be om å få se bagasje osv. 

Anonymkode: 030f2...89b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussene blir stoppet jevnlig på Svinesund i hvertfall. 

Eller om bussen går direkte fra Sverige til Oslo, har jeg faktisk møtt på tollere på bussterminalen noen ganger også. 

Endret av Titania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Titania skrev:

Bussene blir stoppet jevnlig på Svinesund i hvertfall. 

Eller om bussen går direkte fra Sverige til Oslo, har jeg faktisk møtt på tollere på bussterminalen noen ganger også. 

Har faktisk vært ute for at de har stått på Oslo S, for en del år siden. Husker det var ei ung jente i sivil som vifta med en plast-leg. Jeg oppfatta ikke hva ho sa, så jeg trodde det var ei som skulle prøve å  selge meg noe. Jeg sa bare "Nei Takk", og gikk videre. " Det er fra Tollvesenet"  ropte hun ut......  Hehe.  

Nå tok jeg toget fra Fredrikstad, hun ville se biletten men den hadde jeg kasta på toget husker jeg . Men det gikk bra.

Anonymkode: 9cd9b...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har faktisk vært ute for at de har stått på Oslo S, for en del år siden. Husker det var ei ung jente i sivil som vifta med en plast-leg. Jeg oppfatta ikke hva ho sa, så jeg trodde det var ei som skulle prøve å  selge meg noe. Jeg sa bare "Nei Takk", og gikk videre. " Det er fra Tollvesenet"  ropte hun ut......  Hehe.  

Nå tok jeg toget fra Fredrikstad, hun ville se biletten men den hadde jeg kasta på toget husker jeg . Men det gikk bra.

Anonymkode: 9cd9b...2ba

Hehe 😛 Jeg og samboeren kom med bussen fra Helsingborg til Oslo en gang. Selv om vi egentlig bor rett ved svenskegrensa, har vi ikke bil og får ikke handlet så mye der som vi skulle ønske. Så vi fyller ofte en koffert med kjøtt når vi har vært på ferie der. Kom til Oslo, og tolleren sto utenfor bussen og viftet med kortet sitt, og lurte veldig på om vi hadde med oss noe alkohol eller tobakk - noe vi ikke hadde. Men det at vi hadde alt for mye kjøtt var tydeligvis helt greit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: tollerne er klar over at ikke alle krysser grensa til Norge med fly. Som andre nevner er det ikke sånn at du kan puste lettet ut idet selve grensepasseringen er gjort. Du kan stanses langt inne i Norge.

Anonymkode: fcf5c...823

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...