Gjest par i hjerter Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Inspirert fra en annen tråd. Hvor mye kontakt har dere med partneren deres i løpet av en vanlig dag? Bor dere sammen? Hvor lenge har dere vært sammen? Selv bor jeg med min på andre året (har vært sammen i to år), og vi sender minst 2-3 sms/MMS per dag, og ringes minst 2 ganger om dagen når vi jobber, selv om vi alltid ses på kvelden. Vi synes det er koselig å høre fra hverandre, om så bare for å si "elsker deg" eller høre stemmen litt. Hva med dere?
Gjest Madam Felle Skrevet 8. april 2005 #2 Skrevet 8. april 2005 Snakker ikke med han under arbeidsdagen, foruten når han behøver en matematisk formel eller spørre meg om noe annet. Jeg ringer også bare om det er noe spesielt. Vi har vært sammen i 6 år, og klarer oss fint uten å måtte snakke med hverandre i løpet av en arbeidsdag.
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #3 Skrevet 8. april 2005 Samme som madam felle.. vi har vært sammen i vel et år, bor ikke sammen. vi snakker sammen hvis det er noe som skal planlegges - rent praktiske ting. Ellers er vi ganske travle begge to; tror jeg hadde blitt ganske stresset av telefoner i hytt og gevær for å fjase.... dessuten; det er godt å få litt avstand, få kjenne litt savn og glede seg til å se ham om kvelden :-) Skal sies at dersom vi har et rolig øyeblikk, kan vi pludre litt på msn..
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #4 Skrevet 8. april 2005 Det dreier seg vel ikke om å ikke greie seg uten, men å faktisk synes det er koselig å høre fra hverandre. Synes det tyder på et bra forhold jeg. Å ikke være interessert i den andre og hvordan h*n har det, føler jeg blir litt rart. Men så er jeg singel da, så vet ikke hva jeg hadde gjort:)
Amanja Skrevet 8. april 2005 #5 Skrevet 8. april 2005 Vi jobber sammen, (ikke i samme avdeling) og prater litt av og til, mest om jobb-ting da.. Og så prøver vi å ta lunsjpause sammen.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2005 #6 Skrevet 8. april 2005 Inspirert fra en annen tråd. Hvor mye kontakt har dere med partneren deres i løpet av en vanlig dag? Bor dere sammen? Hvor lenge har dere vært sammen? Selv bor jeg med min på andre året (har vært sammen i to år), og vi sender minst 2-3 sms/MMS per dag, og ringes minst 2 ganger om dagen når vi jobber, selv om vi alltid ses på kvelden. Vi synes det er koselig å høre fra hverandre, om så bare for å si "elsker deg" eller høre stemmen litt. Hva med dere? Samme her, et par telefoner, og noen meldinger! Selv om vi begge vet at vi ser hverandre bare noen timer senere... Tror det er sånn når man fortsatt er "nyforelsket" etter et år som samboere! :hjerter2:
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2005 #7 Skrevet 8. april 2005 Vi hører fra hverandre ca hver dag, uansett om det bare er en unødvendig melding som ikke har noe med noe å gjøre. Koselig Og skal jeg ha en "venninnedag" tilbyr han seg likevel å kjøre meg hjem fra skolen bare for å se meg.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. april 2005 #8 Skrevet 8. april 2005 Har vært sammen i 8 år, samboere i 6-7 år. Sender en sms hvis det er noe vi har lyst til å fortelle med en gang, ringer hvis det er noe som ikke kan vente, og ringer som regel når "sistemann" er på vei hjem fra jobb. Vi er begge glade for at vi kan ringe/snakke sammen hvis det er noe, men at vi ikke har noen "obligatorisk" kontakt i løpet av dagen, slik jeg har inntrykk av at det er mange som krever... der den andre parten får kjeft/pes hvis h*n ikke svarer fort nok eller langt nok eller glemmer "elsker deg" i slutten av sms'en. :o
Gjest Madam Felle Skrevet 8. april 2005 #9 Skrevet 8. april 2005 Det dreier seg vel ikke om å ikke greie seg uten, men å faktisk synes det er koselig å høre fra hverandre. Synes det tyder på et bra forhold jeg. Å ikke være interessert i den andre og hvordan h*n har det, føler jeg blir litt rart. Men så er jeg singel da, så vet ikke hva jeg hadde gjort:) Vi har et veldig bra forhold, men har ikke behov for å snakke med hverandre i løpet av en arbeidsdag. Det er jo enkelte som kontrollerer partneren sin også, og det er derfor personen ringer flere ganger om dagen. Kanskje litt på siden, men det forekommer. Jeg er interessert i min partneres hverdag, men det jeg lurer på kan jeg finne ut når han kommer hjem fra jobb. Jeg må ikke ringe for å vise interesse, for det igjen kan forstyrre han i arbeidstiden. han er på jobb, og da er det det han skal konsentrere seg med. Lunsjen er til for ås pise og ha det sosialt med kollegaer, så jeg forventer ikke at han skal ringe med da. Men vi er alle forskjellige og takk og lov for det, for jeg hadde blitt gal av å måtte snakke med han flere ganger på dagen.
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #10 Skrevet 8. april 2005 Har sjeldent tid (masse møter og deadlines) til private samtaler i arbeidstiden, så de begrenser seg som regel til beskjeder eller å avtale ting. Men vi ringes av og tilbare for å prates hvis vi føler for det (og den andre ikke er opptatt). Står opp samtidig og får alltis hade-kyss og "jeg er glad i deg, ha en fin dag" når vi går, og kyss og "hvordan har du hatt det i dag" når vi kommer hjem.
Gjest Par i hjerter Skrevet 8. april 2005 #11 Skrevet 8. april 2005 Ser at noen tror det dreier seg om kontrollering. Sånt vet jeg ikke noe om, det finnes liksom ikke i min verden, så sånt utelukker vi her. Ser også at noen ville blitt "gale" av å måtte snakke sammen og DET forbauser meg. Er ikke h*n din beste venn og elskede? Er det ikke kos bare å høre fra h*m? Og går det virkelig ann å ha det så travelt at en ikke har tid til en sms engang??
Gjest Madam Felle Skrevet 8. april 2005 #12 Skrevet 8. april 2005 Du må gjøre det du vil, så gjør vi det som vi vil. Vi har sikkert gode forhold begge to, men prioriterer litt annerledes. jeg prioriterer data/venninnetreff/skole ol under arbeidsdagen hans. Og ja, han er min beste venn, men jeg behøver faktisk å ha kontakt med andre mennesker også. Han er ikke hele mitt liv, og alt dreier seg ikke bare om han. Jeg hater mobiltelefon, og i alle fall å skrive sms, så hvorfor skulle jeg da gjøre det for å liksom glede han? SMS er en uting, for det har liksom blitt den nye måten å kommunisere på. Snakker heller ansikt til ansikt med min kjære jeg
Gjest Nefertiti Skrevet 8. april 2005 #13 Skrevet 8. april 2005 Vi har et veldig godt forhold og har vært sammen i 6 år. (Samboere i 4) Vi ringer bare eller sender sms hvis det er noe vi må fortelle. Ringer ikke hvis vi ikke har noe viktig å si. Vi har begge travle jobber og jeg vil nødig oppholde samboeren på telefon mer enn høyst nødvendig. Dette handler vel litt om å ha litt tid for seg selv og. Å ha sitt eget liv, samtidig som man har et felles liv. Vi har begge våre liv når vi er på hver vår jobb og når vi kommer hjem har vi "vårt" liv og da prater vi om det som har hendt. Men dette er noe som kommer med alderen og når den største "nuss & suss & koz"- perioden har lagt seg litt
Gjest Krølltoppen i.i. Skrevet 8. april 2005 #14 Skrevet 8. april 2005 Og går det virkelig ann å ha det så travelt at en ikke har tid til en sms engang?? Jepp. Det går ann. Hvis man f.eks. sitter i mange møter, er det veldig forstyrrende at mobilen hopper og blinker bare for at noen skal si nuss og klem. Det samme når jeg har oppgaver som krever konsetrasjon og analyse. Min parole er: Nei til kosetelefoner i arbeidstiden!
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #15 Skrevet 8. april 2005 For meg er ikke et forhold så interessant lenger når nuss og kos perioden er over. For da er jo kjærligheten også over. Slik var det med min ex etter 8 år. Sluttet med denne daglige kontakten og nuss og kos, og da visste jeg jo også at jeg ikke elsket ham mer.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. april 2005 #16 Skrevet 8. april 2005 Ser at noen tror det dreier seg om kontrollering. Sånt vet jeg ikke noe om' date=' det finnes liksom ikke i min verden, så sånt utelukker vi her.[/quote'] Det er mange (spesielt jenter, har jeg skjønt) som klikker hvis ikke partneren svarer "riktig"... kjefter og griner og tar det som en personlig fornærmelse osv. Jo, men når man er på jobb er man på jobb, og da skal det helst være viktig før man har anledning til å sette seg ned og prate. Øh, ja? Som sagt, er man på jobb, så er man på jobb. Hadde du jobba hos meg, og du hadde stått med mobilen i arbeidstida (i butikk), så kan jeg love deg at du hadde fått høre det.
nat26 Skrevet 8. april 2005 #17 Skrevet 8. april 2005 Vi snakker sammen etter jobb med mindre det er noe viktig.Hender han sender melding når han er på jobb hvis det er noe han har glemt å si.
Gjest Catwoman Skrevet 8. april 2005 #18 Skrevet 8. april 2005 Sender sms eller ringer hvis det er noe spesielt, ellers ikke. Tror faktisk jeg hadde syns det hadde vært litt slitsomt hvis vi skulle drive å sende flere sms'er til hverandre på jobb med sånne koseting og elsker deg og sånn hver dag. Av og til kan det være koselig, men den kosen blir jo litt borte hvis det er daglig rutine syns jeg. Og så har jeg andre ting å gjøre på jobb, og hverken tenker på eller har mulighet til å fly og sjekke telefonen hele tiden. Vi er samboere, og har vært sammen i ca 10 måneder.
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #19 Skrevet 8. april 2005 Hva slags butikk snakker vi da? For er det noen som jeg oppfatter som hyppige tlf burkere er det vel NETTOPP butikkfolk. Spesielt kles butikker ol da. Det står jo ALLTID berta bak disken og skrvaler. Har også sett at fler og fler har mobilen med i kassa på matbutikker. Skjønner at det er forstyrrende med tlf i møter og under presnetasjoner. Men i slike tilfeller tar jeg faktisk ikke med tlf inn i rommet. Det er jo en tlf fri sone. Tlf ligger på kontoret mitt, og der har jeg jo litt tid innimellom til sånt.
Gjest Nefertiti Skrevet 8. april 2005 #20 Skrevet 8. april 2005 For meg er ikke et forhold så interessant lenger når nuss og kos perioden er over. For da er jo kjærligheten også over. Slik var det med min ex etter 8 år. Sluttet med denne daglige kontakten og nuss og kos' date=' og da visste jeg jo også at jeg ikke elsket ham mer.[/quote'] Hehe, da har du ikke opplevd ekte kjærlighet jenta mi Elsker man en person veldig mye har man ikke nødvendigvis behov for disse fjortismeldingene hele tiden gjennom en arbeidsdag Han vet jeg elsker han, jeg vet han elsker meg, dette viser vi heller når vi er sammen etter arbeidstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå