Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest om sovekuren opp/ned, som jeg synes virker fornuftig. Noen som har erfaring med den? Hvor gammel var barnet? 😊

• Liker 1
Skrevet

Funket dårlig på mitt barn, han ble bare stressa og sint av å stadig bli lagt ned igjen når han endelig følte seg trygg i armene mine. Endte bare med konstant gråt. 

Tror han var ca 10 mnd. 

Skrevet

Funka her. Ble den metoden vi brukte når snupp skulle i egen seng og på eget rom. Var vel rundt 11 mnd

Anonymkode: 924d1...7de

Skrevet

Fungerte bra på vår. Tok veldig lang tid i starten og mye opp og ned, men etter noen uker sovner han på første eller andre forsøk. Ca 7,5 mnd når vi starter.

Anonymkode: 91217...214

Skrevet

Skjønner ikke at noen vil utsette barnet sitt for noe slik. Babyer og små barn trenger trygghet, ikke foreldre som prioriter egen tid og egen søvn. 

Anonymkode: 0db19...ff6

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at noen vil utsette barnet sitt for noe slik. Babyer og små barn trenger trygghet, ikke foreldre som prioriter egen tid og egen søvn. 

Hva er galt med å ta opp barnet for å roe det og så legge det ned igjen? 

Anonymkode: 58b5d...a40

• Liker 3
Skrevet

Aldri skjønt hvorfor det heter opp/ned metoden og ikke opp og ned metoden..

høres jo ut som man skal holde ungen opp ned..

Anonymkode: e15cf...618

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Man gir jo ungen trygghet. Det er derfor man tar opp ungen. 

Eller mener du at det er trygghet å ha en forelder hjemme som ikke funker på grunn av lite søvn? Kan jeg minne om at lite søvn er det samme som å ha promille? 

Anonymkode: 04512...add

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri skjønt hvorfor det heter opp/ned metoden og ikke opp og ned metoden..

høres jo ut som man skal holde ungen opp ned..

Anonymkode: e15cf...618

Det trodde jeg lenge det var :ler: kunne ikke skjønne at det kunne være bra for en baby. 

Anonymkode: c4a3e...fe5

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva er galt med å ta opp barnet for å roe det og så legge det ned igjen? 

Anonymkode: 58b5d...a40

Dette er ikke min mening, men har hørt det bli forklart med at man bare gjør barnet mer utrygt, fordi man legger det ned hver gang det endelig føler seg trygt igjen. Det kan skape uro. Det var forsåvidt sånn det virket på mitt barn, han ble jo helt stressa av det. Man må egentlig bare prøve og se an barnet sitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...