Gå til innhold

Mannen er lei av å ha en «unge som roter med alt hele tiden»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn på 11 måneder som naturlig nok er interessert i å utforske omgivelsene, krabber fort rundt og prøver å gripe tak i og kjenne på mange ulike ting. Jeg kan ikke bare plassere h*n i lekegrinden slik min mann foreslår,for da blir det hyl og skrik. Jeg har også forsøkt å forklare at dette er en normal del av utviklingen , men han kjefter og blir sur fordi det er så slitsomt med en « unge som roter med alt» som han sier, og aldri kan være i ro slik som før. Da kunne jo babyen bare legges rett ned. 

Nå har mannen vært sur hele helgen fordi jeg ikke «klarer å ha kontroll på den ungen» som han sier, og jeg kjenner tålmodigheten min begynner å ta slutt! Babyen har aldri revet ned eller ødelagt noe. H*n er bare aktiv og nyskjerrig som barn flest i den alderen, og trenger endel oppmerksomhet selv om det også er flere rolige stunder der h*n leker alene på gulvet.

Hvordan få mannen til å forstå at dette er barnesinn det er å ha barn på denne alderen? Jeg er dødssliten av å ha ansvar for barnet hele dagen og natten,men tenker dette er en fase vi må igjennom. Kjenner bare jeg blir enda mer trøtt av å ha en sur gubbe i tillegg:( 

Anonymkode: a80b0...7aa

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da drar du vekk, og lar papsen passe baby så han får litt bedre virkelighetsforståelse. 

Anonymkode: 8f866...096

• Liker 22
Skrevet

Mannen din er en idiot🤬 

få han med på helsestasjon ,så kansje de kan dytte fornuft i hodet på han. 

Anonymkode: a59df...cc6

• Liker 26
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da drar du vekk, og lar papsen passe baby så han får litt bedre virkelighetsforståelse. 

Tror kanskje ikke det ville vært første skritt når han allerede er sur på ungen..?

Anonymkode: aa1bd...d46

• Liker 23
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje ikke det ville vært første skritt når han allerede er sur på ungen..?

Ikke helt forsvarlig vil jeg si, å overlate barnet til en far med en slik holdning. 

Anonymkode: dfc93...07f

• Liker 20
Gjest BearMama
Skrevet

Hadde bedt han ta et COS kurs og skjerpet seg ellers hadde jeg faktisk ikke giddet. Helle alene enn et barn som vokser opp med far som ser på barnet som et horn i siden.....

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Hvordan skal menn bli gode fedre om kvinner ikke overlater ansvaret for barna til dem i blant??

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, BearMama skrev:

Hadde bedt han ta et COS kurs og skjerpet seg ellers hadde jeg faktisk ikke giddet. Helle alene enn et barn som vokser opp med far som ser på barnet som et horn i siden.....

Veldig enig. Det er også greit å ta det opp på helsestasjonen hvis fars holdning ikke endrer seg. 

Anonymkode: dfc93...07f

• Liker 7
Skrevet

Da blir det en fryktelig tøff tid framover for pappaen. Barnet blir som regel ikke mindre aktiv. Mine barn var høyt og lavt og pelte og klatret på det som kunne klatret på til to års alder. Da roet det seg litt. Men det er klart, har dere mye krimskrams oppe ville jeg tatt vekk det for å gjøre noe annet enn å passe på hele tiden. 

Men han må vite at det er normalt og det er faktisk sånn det skal være. Men at du må passe på barnet er ikke ok. Er det ikke deres barn?!? 

Anonymkode: 309da...d0e

• Liker 4
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler vel ikke om det, men at han synes det er slitsomt. 

Anonymkode: 83752...ccf

Skrevet

Og dette "geniet" klarte du å ligge med og lage et barn med.

Jaja, som man reder ligger man.

Anonymkode: 81c64...7aa

• Liker 4
Skrevet

Kan bli litt lei av rot, både jeg og barnefar, med to som roter. Men vi er enig i at slik er det, vi lukker øynene, og så rydder vi opp om kvelden (hvertfall noen kvelder i uken). Og så er eldste stor nok til å rydde selv før natten, så bare sløvt av oss å ikke få det inn som vane. 

Hvis din samboer trodde at barn er ryddig så er det på tide at han får opplæring i hvordan livet med barn er. Kursing er bra. Holdningen han har til at du må holde styr på ungen er skremmende! Dere skal være to om oppdrageransvaret, og sikkerhet for barnet. Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, men kommunikasjon er jo viktig i alle forhold. 

Anonymkode: 792cb...065

• Liker 3
Skrevet

Jeg har forståelse for følelsene far føler, jeg kan føle samme irritasjonen selv når baby på 10 mnd for åttende gang har klint grøt utover alt eller krabber bort til skoa og spiser på sålene.. Men jeg har ingenting til overs for oppførselen hans. 

Babyer i den alderen skal jo gjøre alt dette og mer til. Støtter de over som foreslår helsestasjonen og cos-kurs. Se også om du finner noen videoer på youtube som kanskje kan firklare utforskertrangen? Og babysikre huset slik at det ikke er nødvendig å fotfølge barnet. Be han også sjekke ut littsint.no. Kanskje han innser selv at han er på ville veier? 

Anonymkode: 84bcc...ec2

• Liker 3
Skrevet

Jeg er også lei av at barnet roter overalt, river ut klær, raserer smykkeskrinet på badet, låner sminke og leker i hver en krok. Barnet er 5. 😂 Mannen din blir nok vant til det etterhvert han også, han må bare få øynene opp for at det er sånn det er med barn.

Anonymkode: 76b4d...583

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og dette "geniet" klarte du å ligge med og lage et barn med.

Jaja, som man reder ligger man.

Anonymkode: 81c64...7aa

Ja for det visste man jo før første barnet kom?

Anonymkode: db65a...565

• Liker 11
Skrevet

Av og til er det helt greit å plassere barnet i lekegrinden. Så får man bare tåle litt hyl og skrik en stund, det går over når barnet innser hvem som bestemmer.

Og før en kverulant kommer å skal kverulere: Jeg skrev ikke at man skal gjøre det hele tiden

Anonymkode: f19c1...e49

• Liker 4
Skrevet

Å sette grenser er jo viktig, men at barnet utforsket uten å dra ned ting eller kline mat utover er vel greit 🙂 

Forskjell på å krabbe rundt å utforske, enn å ødelege ting.

Anonymkode: e1f4d...4a7

• Liker 1
Skrevet

Man blir lei av både rot, klin og bråk! Av mangel på søvn og av å aldri få tenkt en tanke ferdig!

MEN; det er sånn det er å ha barn, til en viss grad. Jeg forstår at han blir lei forsåvidt, men holdningen hans er helt på trynet. At du skal holde styr på ungen? Han får gjøre det selv da, hvis han har en god metode....

Her ville jeg satt hardt mot hardt, kjenner jeg. Be ham slutte å prate sånn til deg, be ham endre holdning. Spør om han trenger noen å snakke med, utenforstående, for å få det til, eller om han klarer det selv. Og gi beskjed om at du kommer til å si fra hver gang han snakker nedlatende til deg på den måten. Gi ham også beskjed om at dette kommer til å pågå en god stund, så hvis han ikke er i stand til å takle det på en ok måte (lov å bli lei, men det er måten man tar det på!), så får han heller flytte på hybel...

Mener ikke at dette skal være et "dump ham!"-innlegg, men poenget mitt er at du har det bedre UTEN klagingen hans. Du gjør jo uansett alt selv.

• Liker 3
Skrevet

Be mannen til se til h******* å bli voksen. Ellers tar barnet deres han snart igjen i modenhetsnivå. 

Anonymkode: 17c37...4cb

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...