Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingenting med å fornekte noe som helst å gjøre. Det er bare slik det er, det skrevne ord kan kun være skrevet av mennesker. Noe annet kjenner vi ikke til.

Anonymkode: 24d70...1cc

Det er dine ord, din oppfatning og resonoment uten kanskje å ha lest Koranen. Og sett at det ikke var Koranen, men en annen skrift som sier at det er Guds egen budskap til mennekseheten, så vill slike som deg ha tvilt. Min oppfattelse og resonoment er at Koranen er Guds egne ord. 

Saken er det som står skrevet heter moshaf, som betyr skrift, mens ordene heter Koranen, da da den er en hellig muntlig overlevering som Gud har lovet å beskytte og som er uforandret.

Om du tviler på at Din Skaper har sendt en veiledelse og sannhet gjennom Hans utsending, så bestemmer du selv og med fri vilje, hva du skal lukke øynene, hode, fornuft og hjerte for. For på samme måte som du dine omgivelser stiller deg til ansvar så vil også din Skaper stille deg til ansvar. Det er en balanse og rettferd som gjelder i dette og neste liv.

Endret av omarel
Skrevet

Nei

Anonymkode: bddb5...305

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, omarel skrev:

Det er dine ord, din oppfatning og resonoment uten kanskje å ha lest Koranen. Og sett at det ikke var Koranen, men en annen skrift som sier at det er Guds egen budskap til mennekseheten, så vill slike som deg ha tvilt. Min oppfattelse og resonoment er at Koranen er Guds egne ord. 

Saken er det som står skrevet heter moshaf, som betyr skrift, mens ordene heter Koranen, da da den er en hellig muntlig overlevering som Gud har lovet å beskytte og som er uforandret.

Om du tviler på at Din Skaper har sendt en veiledelse og sannhet gjennom Hans utsending, så bestemmer du selv og med fri vilje, hva du skal lukke øynene, hode, fornuft og hjerte for. For på samme måte som du dine omgivelser stiller deg til ansvar så vil også din Skaper stille deg til ansvar. Det er en balanse og rettferd som gjelder i dette og neste liv.

Ooookeiiiii...kos deg med det der. Hos meg er FORNUFTEN på plass, for å si det sånn 😉👍🏻 Møter jeg en eller annen skaper så driter jeg langt i det, går det til helvete etterpå så foretrekker jeg faktisk det, da jeg hater dette andre tullet. Er ikke mye balanse og rettferdighet i religion, så det må den derre skaperen lenger ut på landet med 🙄😒 Men kan du holde deg til temaet her??? Det handler om jorda og verdensrommet. Hvordan teknologien, naturen og miljøet vil klare seg og alt det der!!?? Det har ingenting med rim og regler å gjøre.

Anonymkode: 1adde...680

• Liker 1
Skrevet (endret)
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan du holde deg til temaet her??? Det handler om jorda og verdensrommet. Hvordan teknologien, naturen og miljøet vil klare seg og alt det der!!?? Det har ingenting med rim og regler å gjøre.

Anonymkode: 1adde...680

Sant det. Men igjen. I Koranen så sier Gud at universet vil bli til intet. Da hjelper det ikke å tenke på naturen og miljøet for det vil uansett falle sammen. Alt har en slutt uansett.

Endret av omarel
Skrevet
På 29.1.2019 den 21.42, omarel skrev:

Sant det. Men igjen. I Koranen så sier Gud at universet vil bli til intet. Da hjelper det ikke å tenke på naturen og miljøet for det vil uansett falle sammen. Alt har en slutt uansett.

Tror ikke det finnes noen oppskrift på hva som skjer om 3000 år, hverken i koranen, bibelen eller noen annen religiøs bok.

Skrevet (endret)
5 timer siden, Stina234 skrev:

Tror ikke det finnes noen oppskrift på hva som skjer om 3000 år, hverken i koranen, bibelen eller noen annen religiøs bok.

Det er sant at det ikke er noe oppskrift på hva som skjer i morgen, om 3 000 eller 50 000 år, men dersom man legger Koranen til grunn så sier den at jordkloden og universet vil bli tilintetgjort, så spiller det ikke noe rolle om det er om hundre år eller tre tusen år!

Når verden og universet som vi kjenner det skal bli til intet, hvor skal man flykte da, og hvis det ikke er noe sted å flykte, hva er meningen å tenke på noe som er langt inne i framtiden og langt etter vår egen død?

Det var en mann som kom til Guds sendebud, Mohammad, og spurte om endetiden, da spurte Profeten, "Hva har du forberedt til din egen død?" Det er faktisk et meget godt poenget, for det gir oss ikke noe fordelaktig/verdifullt mening å bruke tiden på å tenke på verdens undergang eller hva vi skal gjøre når det skjer, når vår egen død er det nærmeste og reele endetid. 

Endret av omarel
Skrevet

Frankly, I don't give a damn.

Anonymkode: 0ad56...e32

Skrevet

Syns dette så ut som en fin verden, jeg.

Skrevet
On 1/29/2019 at 11:52 PM, omarel said:

Det at du fornekter er intet nytt, det at du sier at det er ord skrevet av mennesker er intet nytt.

Selvfølgelig er det både funnet opp og skrevet ned av mennesker. Og å anta at vi skulle være dumme nok til å tro noe annet er egentlig ganske frekt. 

• Liker 1
Skrevet

Nei tror ikke det , hvertfall ikke i den formen vi er i nå. Snuser på at det blir en profetisk naturkatastrofe enten det er sola som brenner oss opp, ozonlaget som har gått til helvete og kveler oss, aliens som kommer å tar oss, sykdommer som utsletter oss eller roboter som ødelegger jorda og næringen så vi ikke overlever.....

Kan hende vi må forplante oss med aliens for å overleve, at nåværende aper utvikler seg og blir de nye menneskene, at det kommer en annen type mennesker fra en annen planet og bosetter seg her som tåler mer det klimaet som skapes her pga vår forurensing. Eller kanksje alt blir et dommedagsscenario og forlatt og oppbrent planet hvor bare små bakterieformer og innsekter overlever og lever på i noen tusen år før det sakte men sikkert evolver seg andre livsformer her igjen.

Om ikke universets skaper bare får nok og tenker å utslette hele jorda og sprenger den i lufta med en gigantisk laserbeam atombombe fordi vi rævkjører den til helvette uansett.

Anonymkode: e17ea...f9c

Skrevet

Vi burde egentlig gjøre noe aktivt for å forhindre at utslettelse av menneskene og jorda skjer så folk må ta forurensing og miljø alvorlig

Anonymkode: e17ea...f9c

Skrevet (endret)
12 timer siden, Akhenaton skrev:

Selvfølgelig er det både funnet opp og skrevet ned av mennesker. Og å anta at vi skulle være dumme nok til å tro noe annet er egentlig ganske frekt. 

Vel, Gud sier at når solen kommer opp fra vest og går ned i øst så er det intet vei tilbake. Det er lov å håpe @Akhenaton og skjer det så kan framtiden dømme hvem var dum eller intet.

Endret av omarel
Gjest 007_008_007
Skrevet
På 27.1.2019 den 18.14, BMW 5-serie 535D skrev:

Er ikke Johannes Gud da? Han står jo i bibelen som en Gud?

Er ikke Johannes en apostel, altså en profeten Jesus samtidig?

Skrevet
6 timer siden, 007_008_007 skrev:

Er ikke Johannes en apostel, altså en profeten Jesus samtidig?

Je vet itte, kan itte hverken bibelen, Johannes eller jesus 😉

• Liker 1
Skrevet
17 hours ago, omarel said:

Vel, Gud sier at når solen kommer opp fra vest og går ned i øst så er det intet vei tilbake. Det er lov å håpe @Akhenaton og skjer det så kan framtiden dømme hvem var dum eller intet.

Hjelpe seg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er Kristi brud. Jorden går under om 273 år, men på Mars vil menneskeheten leve i tusener av år. 

Anonymkode: 7929d...d9c

• Liker 1
Skrevet

Jesus står opp igjen og gifter seg med en Instagrambabe. Men det heter nok ikke instagram da

Anonymkode: d0afd...c91

Skrevet
På 27.1.2019 den 18.04, BMW 5-serie 535D skrev:

Hvor i bibelen står dette? Kan bare Johannes 3.16 

BMW 316 mener du 😐

Anonymkode: b2dae...b81

Skrevet

For å være helt ærlig, tror jeg ikke det. 

Anonymkode: 0f5cb...e54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...