wix Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Passer det? Hvilke stykker ville passet, i såfall?
Tinema Skrevet 8. april 2005 #2 Skrevet 8. april 2005 Det passer vel godt med saxofon i kirken. Det stykke som er veldig pent er: gamal fæbodsalm från Darlarna, den har jeg selv vært med på å spille i kirken, med saxofon som solist. Jeg kjenner også noen som fikk den spilt i kirken til vielsen sin, da vel og merke på trumpet, men den er nydelig på saxofon.
Nemmera Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Flytter denne opp... Lurer også på å ha en saxofonist i kirken, har noen gode ideer til sanger/stykker?
Irmelinn Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Jeg vil også vite noen sanger, når jeg så denne tråden som kom jeg på at svigerfar spiller saxofon så det kunne vært fint om han kunne spille i bryllupet vårt. Kanskje inngans eller utgangmarsj?
♥Mirella♥ Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Gje meg henda di ven Halleluja Air av Bach The Rose av McBroom(?) De to øverste var forslag fra han som sannsynligvis skal spille sax i vielsen vår, de to andre fant jeg på en side med mange flere sanger som ble spilt på trompet, men husker ikke hva den siden het..
Gjest Gjest_Ally_* Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Se på www.trompet.biz Her kan du høre sanger på trompet. De fleste av melodier som er flotte på trompet passer også veldig godt til saksofon. Saksofonen er bare litt "hesere". "You raise me up" er jo også en klassiker på saksofon. Og "Anthem" fra Chess skulle også passe bra - den er nydelig.
Brudeberta70 Skrevet 13. juni 2007 #7 Skrevet 13. juni 2007 Vi skal prøve å få til to trompet-soloer i kirka. Kjærlighetsvisa og Tir na Noir. Vil vel tro at de fleste sanger går like bra på saksofon som trompet??
Bonzo Skrevet 15. juni 2007 #8 Skrevet 15. juni 2007 Man kan absolutt ha sax som solist i kirken, kronprinsparet hadde det jo til og med! Vi hadde Summertime og en jeg ikke husker. Som utgangsmarsj hadde vi "gammel sjugurmarsj" som er den brudemarsjen Jan Garbarek spilte på sax til Kronprinsparet sitt bryllup. Kjempe fin
jento Skrevet 15. juni 2007 #9 Skrevet 15. juni 2007 Vi skal ha saxsofon i kirken, han skal spille The Rose og You raise me up. Tror det blir utrolig vakkert! Jeg var i bryllup for to år siden der spillte de Gabriels oboe og This years love. Veldig fine begge to!
hvitstil Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 vi ønsker oss noen som kan spille sax i kirken, men jeg sliter veldig med å finne noen som gjør dette. Var mye lettere å søke etter trompetist for de er det mange av ) Noen tips??
lilleGrethe Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Kanskje du kan kontakte et lokalt korps og høre om de enten har noen eller vet om noen? Selv om det kanskje ikke er så vanlig med sax i korps, kan det hende at noen av korpsmedlemmene også spiller sax - evt kjenner noen som spiller. Hvor bor du forresten?
hvitstil Skrevet 21. juni 2010 #12 Skrevet 21. juni 2010 Kanskje du kan kontakte et lokalt korps og høre om de enten har noen eller vet om noen? Selv om det kanskje ikke er så vanlig med sax i korps, kan det hende at noen av korpsmedlemmene også spiller sax - evt kjenner noen som spiller. Hvor bor du forresten? ja den tanken har falt meg inn også, hadde bare vært så tidsbesparende å ringe noen, hehe Jeg bor i Drammen ) takk for svar!!
kvn84 Skrevet 21. juni 2010 #13 Skrevet 21. juni 2010 Det er ganske så vanlig med sax i korps så er det sagt:) Siden du bor i drammen går det an å kontakte drammen konsertorkester evt. Sande Musikkorps. Der burde det finnes noen potensielle saxofonister...
Gjest Spinell Skrevet 21. juni 2010 #14 Skrevet 21. juni 2010 Du kan også gå inn på din kommunes hjemmesider, lete deg fram til kulturskolen og kontakte instrumentlæreren på sax. Mange instrumentlærere tar på seg oppdrag som bryllupssolister utenom den faste jobben. Hvis ikke vedkommende selv har anledning, kjenner h*n garantert en hel del andre dyktige utøvere på samme instrument og kan gi deg tips om noen. Lykke til!
hvitstil Skrevet 27. juni 2010 #15 Skrevet 27. juni 2010 tusen takk ) *lister meg ut og beklager at jeg "kuppet" tråden litt
Tingeling_78 Skrevet 28. juni 2010 #16 Skrevet 28. juni 2010 Vi hadde saxofonist i vårt bryllyp for to år siden. Vi valgte Gabriels obo og Come what may, og det var utrolig stemningsfullt. Vi var veldig fornøyd med han som spilte Han heter Thomas Usler og du finner info om han her: http://www.djthomas.no/Hovedramme.htm PS: ikke bli skremt av de litt harry nettsidene...
Postkasse Skrevet 5. juli 2010 #17 Skrevet 5. juli 2010 Vi kommer til å ha en saksofonist som spiller Bruremarsj av Jan Magne Førde sammen med organisten som utgangsmusikk, og tror det blir veldig bra!
Skogkatt Skrevet 9. juli 2010 #18 Skrevet 9. juli 2010 Passer det? Hvilke stykker ville passet, i såfall? Saksofon er vakkert, og det passer veldig godt i kirken. Hva med You Raise Me Up eller Bruremarsj av Jan Magne Førde? Jeg ville tatt en glad melodi, og ikke melodier en forbinder med begravelse. Lykke til.
Karora Skrevet 14. august 2010 #19 Skrevet 14. august 2010 tusen takk ) *lister meg ut og beklager at jeg "kuppet" tråden litt Hei, av ren nysgjerrighet, har dere funnet noen som kan spille i bryllupet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå