Stoltskeiv Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Hvorfor er det så mange land som kommer med meninger over hva de må gjøre? Er det ikke da større sjanse for at konflikten sprer seg? Hva mener dere om denne saken? https://www.nrk.no/nyheter/regjeringskrise-i-venezuela-1.12422749
Testosteron Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Jeg håper sosialist-regimet blir erstattet av et demokratisk regime så fort som mulig 1
T-Rex Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Når et folk lever under tyranni, er det grenser for hvor langt omverdenen kan la det gå uten å gripe inn. Men det er naturligvis best å la en stat ordne opp i problemene selv, hvis det går an. Det var noen av de samme problemstillingene i Libya, og der har det ikke gått så bra at det gjør noe, etter at andre stater grep inn. 1
Stoltskeiv Skrevet 27. januar 2019 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2019 30 minutter siden, T-Rex skrev: Når et folk lever under tyranni, er det grenser for hvor langt omverdenen kan la det gå uten å gripe inn. Men det er naturligvis best å la en stat ordne opp i problemene selv, hvis det går an. Det var noen av de samme problemstillingene i Libya, og der har det ikke gått så bra at det gjør noe, etter at andre stater grep inn. Ja, jeg ser at noen må gripe inn, men jeg tenker også at det kan gjøre det verre når flere land krever hva de skal gjøre. Jeg er også redd for at konflikten kan spre seg når Russland og USA står på hver sin side av konflikten og har ganske sterke og ulike meninger. Men heldigvis så har vi FN uten å være alt for naiv, men de er jo en trygghet oppi dette.
Gjest PaN Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Håper trump går inn militært og fjerner maduru fra makten, han har ødelagt Venezuela og 200 000 risikerer å dø av sult men samtidig 2 millioner har flyktet, mannen er riv ruskende gal.
T-Rex Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 2 minutter siden, Pan said: Håper trump går inn militært og fjerner maduru fra makten, han har ødelagt Venezuela og 200 000 risikerer å dø av sult men samtidig 2 millioner har flyktet, mannen er riv ruskende gal. Er det noen statsledere i Sør-Amerika som ikke er litt, eh, spesielle? 3
Gjest PaN Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 10 minutter siden, T-Rex skrev: Er det noen statsledere i Sør-Amerika som ikke er litt, eh, spesielle? Det er sant, men ikke av den skalaen vi ser i Venezuela pr i dag hvor 200 000 kan dø av sult og 2 millioner flykter.
Stoltskeiv Skrevet 27. januar 2019 Forfatter #8 Skrevet 27. januar 2019 43 minutter siden, Pan skrev: Håper trump går inn militært og fjerner maduru fra makten, han har ødelagt Venezuela og 200 000 risikerer å dø av sult men samtidig 2 millioner har flyktet, mannen er riv ruskende gal. Det vil jeg ihvertfall si er å eskalere og risiko i forhold til Russland som også har sterke meninger i denne saken 2
Gjest PaN Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 6 minutter siden, gladjenta96 skrev: Det vil jeg ihvertfall si er å eskalere og risiko i forhold til Russland som også har sterke meninger i denne saken De har sterke meninger i alt og truer som vanlig med atomkrig så de bryr jeg meg fint lite om.
T-Rex Skrevet 27. januar 2019 #10 Skrevet 27. januar 2019 2 hours ago, Pan said: Det er sant, men ikke av den skalaen vi ser i Venezuela pr i dag hvor 200 000 kan dø av sult og 2 millioner flykter. Det er jo sant. Men Venezuela har i mage tiår regnet USA som den store fienden, som er årsak til landets problemer, så det er ikke nødvendigvis så klokt å intervenere. Trump skjeler vel litt til kostnadene også, vil jeg tro. Det beste vil være om Venezuelas nabostater tar affære.
Stoltskeiv Skrevet 28. januar 2019 Forfatter #11 Skrevet 28. januar 2019 10 timer siden, Pan skrev: De har sterke meninger i alt og truer som vanlig med atomkrig så de bryr jeg meg fint lite om. Det er nettop derfor jeg mener at det er en risiko. Og tror derfor det ikke er lurt av USA å gripe inn militært 1
Gjest PaN Skrevet 28. januar 2019 #12 Skrevet 28. januar 2019 3 timer siden, gladjenta96 skrev: Det er nettop derfor jeg mener at det er en risiko. Og tror derfor det ikke er lurt av USA å gripe inn militært Alt er en risiko her i verden, hvis man skal unngå risiko ved alt man gjør så får man ikke noe gjort her i verden.
Stoltskeiv Skrevet 28. januar 2019 Forfatter #13 Skrevet 28. januar 2019 5 minutter siden, Pan skrev: Alt er en risiko her i verden, hvis man skal unngå risiko ved alt man gjør så får man ikke noe gjort her i verden. Men det finnes jo mange andre muligheter en å gripe inn militært da. Er jo ofte sånn kriger starter, med at en starter med å bruke militær makt 1
Example Skrevet 28. januar 2019 #14 Skrevet 28. januar 2019 7 timer siden, T-Rex skrev: Når et folk lever under tyranni, er det grenser for hvor langt omverdenen kan la det gå uten å gripe inn. Men det er naturligvis best å la en stat ordne opp i problemene selv, hvis det går an. Det var noen av de samme problemstillingene i Libya, og der har det ikke gått så bra at det gjør noe, etter at andre stater grep inn. Forskjellene på Libya og Venezuela er enorme, det må sies. Ikke det at jeg tror nødvendigvis innblanding fra andre land vil hjelpe. I Venezuela er i minste folket til en viss grad samlet. Ja, det er dype kløfter mellom chavistaene og de rike, men sånn situasjonen er nå går det utover alle. Libya er kun et land på papiret. Det er ikke noe samlet folk med en sterk nasjonal identitet. Stammer og religion er skiller, i tillegg til store regionale forskjeller. 3
Gjest PaN Skrevet 28. januar 2019 #15 Skrevet 28. januar 2019 35 minutter siden, gladjenta96 skrev: Men det finnes jo mange andre muligheter en å gripe inn militært da. Er jo ofte sånn kriger starter, med at en starter med å bruke militær makt Når så å si alle vestlige land inklusivt Columbia ikke anerkjenner Maduro så er det jo ingen annet vei en å gjøre det militært.
heavyheart Skrevet 28. januar 2019 #16 Skrevet 28. januar 2019 18 minutter siden, Example skrev: Forskjellene på Libya og Venezuela er enorme, det må sies. Ikke det at jeg tror nødvendigvis innblanding fra andre land vil hjelpe. I Venezuela er i minste folket til en viss grad samlet. Ja, det er dype kløfter mellom chavistaene og de rike, men sånn situasjonen er nå går det utover alle. Libya er kun et land på papiret. Det er ikke noe samlet folk med en sterk nasjonal identitet. Stammer og religion er skiller, i tillegg til store regionale forskjeller. Er ikke chavistaene blitt de rike? Regner med chavist vennene til maduro ikke er de som må rømme pga sult 1
Example Skrevet 30. januar 2019 #17 Skrevet 30. januar 2019 På 28.1.2019 den 13.38, heavyheart skrev: Er ikke chavistaene blitt de rike? Regner med chavist vennene til maduro ikke er de som må rømme pga sult Det er ikke sånn at alle de fattige plutselig har blitt rike pga. Maduro, nei.
Brannslangen Skrevet 30. januar 2019 #18 Skrevet 30. januar 2019 Kina støtter også Maduro. Tror ikke det er lurt for USA å kødde med både Russland og Kina. 1
Gjest PaN Skrevet 30. januar 2019 #19 Skrevet 30. januar 2019 3 timer siden, Brannslangen skrev: Kina støtter også Maduro. Tror ikke det er lurt for USA å kødde med både Russland og Kina. USA er verdens største og eneste militære stormakt med avanserte militære utstyr, USA "kødder" allerede med Kina i Sør-Kina havet og Russland om krim-halvøya.
T-Rex Skrevet 30. januar 2019 #20 Skrevet 30. januar 2019 On 1/28/2019 at 1:17 PM, Example said: Forskjellene på Libya og Venezuela er enorme, det må sies. Ikke det at jeg tror nødvendigvis innblanding fra andre land vil hjelpe. I Venezuela er i minste folket til en viss grad samlet. Ja, det er dype kløfter mellom chavistaene og de rike, men sånn situasjonen er nå går det utover alle. Libya er kun et land på papiret. Det er ikke noe samlet folk med en sterk nasjonal identitet. Stammer og religion er skiller, i tillegg til store regionale forskjeller. Det har du rett i. Jeg håper likevel det er mulig å finne en løsning uten å intervenere militært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå