Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #1 Del Skrevet 8. april 2005 Har et dumt spørsmål, men prøver likevel; Dattera vår er 5 år og tørker seg selv når hun går på do. Det som jeg stusser litt på er måten hun gjør det på; bakfra og fremover. Har hørt at dette ikke er så lurt med tanke på å overføre bakterier fra endetarm til urinveiene. Har prøvd å få henne til å tørke seg fra "siden" men dette får hun ikke til. Hun tørker seg altså mellom bena, bakfra og fremover. Dette ble fryktelig klønete forklart, men lurer altså på om dette er vanlig hos små jenter? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #2 Del Skrevet 8. april 2005 Eh....ja dette er da helt normalt. Jeg gjør også dette flere ganger selv. Ikke så rart dette er vanskelig for henne. Også hørt at bakterier kan overføres fra endetarmen til urinrøret ved å gjøre det på denne måten, så spesiellt bør det gjøres på annen måte når det har kommet litt mer en tiss i skålen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 8. april 2005 #3 Del Skrevet 8. april 2005 Det er vel den letteste måten å gjøre det på.. lettere å dra fremover enn bakover.. og hun er jo ikke så gammel enda heller da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nallemaja Skrevet 8. april 2005 #4 Del Skrevet 8. april 2005 husker godt at jeg gjorde det på samme måte når jeg var lita, og at mamma prøvde å lære meg å tørke bakfra, men at det var så vanskelig for armene var liksom litt for korte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizzi Skrevet 8. april 2005 #5 Del Skrevet 8. april 2005 Vanlig eller ikke - lurt er det iallefall ikke pga bakteriene som føres fra endetarm til urinrør. Min datter hadde ikke problemer med å tørke forfra og bak, og jeg fortalte henne også hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kariannemor Skrevet 8. april 2005 #6 Del Skrevet 8. april 2005 Det er sikkert ganske vanlig at små jenter gjør det på denne måten, husker at jeg gjorde det sånn jeg også.. Men det er en fordel å prøve å få henne til å gjøre det på den andre måten... for gammel vane er vond å venne.. Dessuten er det ikke noe særlig å få urinveisinnfeksjon/blærekatarr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #7 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg ble frarådet dette flere ganger, for jeg har vært hyppig plaget av urinveisinfeksjon! Så jeg ville prøvd å lært henne å tørke forfra og bakover. Det lærer man også når man skal ha stell og pleie på sykehus/hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. april 2005 #8 Del Skrevet 8. april 2005 Hvilken vei man tørker og overførsel av bakterier ved tørking er vel ikke verre enn en full bleie? Du kan vel gå over med en klut og vaske henne når hun har tørket seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #9 Del Skrevet 8. april 2005 Hvilken vei man tørker og overførsel av bakterier ved tørking er vel ikke verre enn en full bleie? Du kan vel gå over med en klut og vaske henne når hun har tørket seg? På en femåring? Er ikke målet da at de etter hvert skal klare seg selv på do? De skal tross alt begynne på skolen når de er seks år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. april 2005 #10 Del Skrevet 8. april 2005 En 5 åring er ikke veldig stor om man tenker etter. Min datter på 7 spør innimellom om jeg kan tørke henne om hun f.eks er litt løs i magen. Hun får ikke så godt "tak". Voksne menn og bremsespor i trusa er ikke et ukjent fenomen. At en 5 åring ikke får det helt til enda ser jeg ikke på som et problem. Ei heller det at du må gå over med en klut heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå