Gå til innhold

Jeg er individualist, men de fleste ser på folkeslag som en gruppe .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forholde seg egentlig? Omtrent alle rundt meg har den holdningen at "italienere er sånn" "afrikanere er slik" "tyrkere er sånn" "amerikanere er vedig..." og bare nordmenn vet hvordan man skal leve og behandle andre. Det er greit at nordmenn er rasister tydeligvis, for da er vi bare rasebevisst, men at andre er rasister, da er de faktisk rasister. 

Jeg har møtt fokk fra mange land som ikke oppfyller stereotypien, men alle oppfyller et eller annet. Jeg vil på mange måter si jeg ikke er typisk norsk, men jeg er typisk norsk når det kommer til innadvendtheten. For eksempel.

Anonymkode: 87be7...fe8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte ikke helt spm men prøver :)Finnes sikkert en del som er slik som deg. Er jo norsk selv, men ser rasisme gå begge veier. Si din mening, og åssen du tenker om slike temaer. Gangs på gang vil folk, familie og venner skjønne åssen du er. De som respekterer det vil gå videre med deg. De andre kan seile alene videre. 

Anonymkode: a787f...823

• Liker 1
Skrevet

Nordmenn er kollektivister, de er ikke rasister. Det betyr at det er mye verre å være en nordmann som oppfører seg som en tyrker enn å være en normal tyrker. Folk har en forventning om hvordan du skal oppføre deg avhengig av din nasjonalitet.

Anonymkode: 1b2ec...29a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...