AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Jeg skal ha keisersnitt, og på samtalen før sa de at man stifter såret. Blir det sånne stygge prikker rundt da? Jeg er livredd for de stiftene, er en typisk "sårpiller", og gruer meg voldsomt til å fjerne stiftene igjen. Har are lyst til å bli sydd innvendig med sånn tråd som forsvinner av seg selv. De gjorde visst av og til det og, men det var opp til kirurgen jeg får. Noen med erfaring? Får arret sånne stygge prikker? Er det vondt å fjerne stiftene? Er livredd, så trenger ingen skrekkhistorier. Anonymkode: e6af6...c2e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 Jeg har ikke hatt keisersnitt, men annen operasjon i magen, og jeg har fremdeles prikker 15 år etter 😊 Anonymkode: 65cc1...49f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 Men jeg synes ikke de er stygge, altså 😊 Anonymkode: 65cc1...49f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #4 Skrevet 26. januar 2019 Ja du vil få prikker, men de forsvinner igjen. Gjorde litt vondt med stifter så lenge de satt der, jeg tok halvparten etter 5 dager, resten etter en uke om jeg ikke husker feil. Anonymkode: f8561...888
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 Prikkene forsvinner. Men ks-arret er skeivt og rødt og klumpete og jævlig. Anonymkode: 33586...699
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 Tok stifter for 5 mnder siden. Prikkene nesten usynlige. Anonymkode: 92720...bdf
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #7 Skrevet 26. januar 2019 Stiftet for ti år siden. Har fortsatt prikker. Anonymkode: c365a...602
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #8 Skrevet 27. januar 2019 Har det noe å si, sånn egentlig? Det kommer helt an på hvordan huden din leger seg. Det er forskjellig etter hudtype (eller noe sånn, noen får lettere arr enn andre). Opererte kneet i fjor, har over 30 sting som er veldig synlige (med prikker rundt, selv om jeg ble sydd og ikke stiftet. Måtte fjerne stingene, ikke sånne som løser seg opp selv). Begynner å bli mindre rødt nå. Bryr meg virkelig ikke, og skal bruke shorts og kjoler som vanlig til sommeren. Skjemmes ikke av arr, det er en del av meg Anonymkode: 695be...952 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har det noe å si, sånn egentlig? Det kommer helt an på hvordan huden din leger seg. Det er forskjellig etter hudtype (eller noe sånn, noen får lettere arr enn andre). Opererte kneet i fjor, har over 30 sting som er veldig synlige (med prikker rundt, selv om jeg ble sydd og ikke stiftet. Måtte fjerne stingene, ikke sånne som løser seg opp selv). Begynner å bli mindre rødt nå. Bryr meg virkelig ikke, og skal bruke shorts og kjoler som vanlig til sommeren. Skjemmes ikke av arr, det er en del av meg Anonymkode: 695be...952 Sånn egentlig, nei. Men om jeg kan unngå det ved å bli sydd innvendig, er jo det fint. De påstår på føden at man ikke får prikker og at såret blir akkurat like pent uansett, det er derfor jeg lurer på om de bare vil gjøre det som er enklest for dem. Jeg er en sånn som piller veldig på sår, så jeg ønsker uansett innvendig søm så det ikke er noe å klø på. Anonymkode: e6af6...c2e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #10 Skrevet 27. januar 2019 Keisersnittsår er jo ikke noe man piller på. Det er jo ømt og ubehagelig i starten. Og så har man bandasje på en stund etterpå. Når jeg tok den av turte jeg ikke ta på såret. Syntes det var ekkelt. Men klarte etterhvert å smøre med hvetekimsolje. Ett år siden nå, og nå begynner det å bli pent. Det er ikke så klumpete lengre. Ble sydd med innvendige sting. Anonymkode: b7eeb...c16 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #11 Skrevet 27. januar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn egentlig, nei. Men om jeg kan unngå det ved å bli sydd innvendig, er jo det fint. De påstår på føden at man ikke får prikker og at såret blir akkurat like pent uansett, det er derfor jeg lurer på om de bare vil gjøre det som er enklest for dem. Jeg er en sånn som piller veldig på sår, så jeg ønsker uansett innvendig søm så det ikke er noe å klø på. Anonymkode: e6af6...c2e Skjønner Hvis motivasjonen din er å få finest mulig sår, så bør du pelle minst mulig på dem. Det er infeksjonsfare en stund, fortsett å tenk at det er det en stund etter at det er "trygt". Beholde på bandasjene lengst mulig og ikke rive av eventuelle skorper før de faller av selv. Har selv slitt med dette, men holder meg helt unna arrene mine nå så de blir greiest mulig Og ikke minst pga infeksjonsfare, vil ikke ha infeksjon i såret! Du må nesten bare stole på hva sykehuset gjør, og uansett så kommer det til å ordne seg. For de fleste blir arrene hvite etter et års tid! Og det er vel oftest nederst under bikinilinjen, så det er ikke synlig så ofte? Anonymkode: 695be...952
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #12 Skrevet 27. januar 2019 Jeg har ingen prikker og arret synes nesten ikke. Bare en svak strek. Jeg er også en sårpirker men falt meg ikke inn en gang å pirke på ksarret 😰 Anonymkode: f3172...18c 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #13 Skrevet 27. januar 2019 Prikker og streker forsvant hos meg. Arret som er synlig er streken der de skar, ingenting av stifterne. Anonymkode: 560e9...09b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #14 Skrevet 27. januar 2019 Jeg ble sydd innvendig og fikk strips på utsiden. Såret var tørt og fint etter andre døgn så bandasjen ble selvsagt fjernet da. Hvis såret er tørrvoks ikke væsker skal man ikke ha tett bandasje på. Du bør kanskje ha bandasje eller en tørr kompress over såret så lenge agraffene er der, pga friksjonen mot klær. Tipper du ikke vil ha samme trang til å pille på keisersnittsåret som med andre sår. Du piller jo fordi det klør når det gror? Det vil du ikke kjenne med keisersnittet. De skjærer over en del nerver i huden så huden rundt arret vil være helt nummen, omtrent følelsesløs i lang lang tid.. pass på å beskytte arret mot sol, så vil det blekne med tiden. Tror det er ganske individuelt hvor lenge prikkene vil synes. Anonymkode: 32469...f98
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #15 Skrevet 28. januar 2019 På 27.1.2019 den 6.26, AnonymBruker skrev: Sånn egentlig, nei. Men om jeg kan unngå det ved å bli sydd innvendig, er jo det fint. De påstår på føden at man ikke får prikker og at såret blir akkurat like pent uansett, det er derfor jeg lurer på om de bare vil gjøre det som er enklest for dem. Jeg er en sånn som piller veldig på sår, så jeg ønsker uansett innvendig søm så det ikke er noe å klø på. Anonymkode: e6af6...c2e Hvis du piller på sår så får du lære deg å IKKE pille på sår. Du er vel voksen nok til å styre deg selv. Anonymkode: 6f1fd...342
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #16 Skrevet 28. januar 2019 Jeg hadde KS i desember 2010, og mitt arr er bare en nesten usynlig hvit strek. Prikkene er borte. Ble stiftet. Det er jo uansett nesten helt nede ved kjønnshårkanten, så de syntes jo ikke. Jeg hadde en annen operasjon i magen i juni 2018, og hadde syv små kikhullssår. Det ble også stiftet, de er rundt om på hele magen. Prikkene er borte de også, men har likevel strekformet arr. De synes ikke veldig godt der heller. Anonymkode: 3e23d...bc5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #18 Skrevet 28. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du piller på sår så får du lære deg å IKKE pille på sår. Du er vel voksen nok til å styre deg selv. Anonymkode: 6f1fd...342 Jeg klør i søvne. Greier selvsagt å styre meg på dagtid. Jeez. Anonymkode: e6af6...c2e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #19 Skrevet 28. januar 2019 Jeg hadde keisersnitt og ble stiftet. Det eneste som vises er en svaaak strek der de åpnet meg opp. Men herregud.. hvem er det som skal nistirre på arret etter keisersnittet da for å se de bittesmå prikkene som evt. blir etter stiftene?? Jeg ville stolt på legene hvis de mener det er best å stifte.. Anonymkode: 3b9e1...d5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå