AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Hei! Datteren min skal kanskje begynne i bhg til høsten, og jeg lurer på dette med søvn. Jeg pleier ikke la henne sove alene ute, og hun sover bedre inne. Kan man spørre om hun kan sove inne i bhg, eller må alle sove ute i vogn? Er det lov å be om noe sånt? Anonymkode: 289ef...322
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 Det samme lurer jeg på. Ikke faen om ungen min skal sove ute!! Anonymkode: c52d6...d2a
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 I barnehagen jeg jobber i så hører vi på hva foreldrene ønsker.Er det noen foreldre som ønsker at barnet sover inne så går det helt fint :) Noen ligger i vogn inne å noen ligger i senger inne på ett rom på avdelingen. Anonymkode: 7a9fc...893 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #4 Skrevet 26. januar 2019 Hiver meg på her. Vil heller ikke at baby skal sove ute.. Anonymkode: eab4b...d45
Skogkløver Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 I barnehagen vår får i stort sett velge mellom vogn ute eller seng/madrass inne men de har sovevakt ute, så de fleste sover i vogn
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 Jeg har ennå ikke funnet noen barnehager som ikke lar barn sove inne dersom det er ønskelig og det begynner å bli en del barnehager. Det eneste er at dere bør styre unna friluftsbarnehager da. Anonymkode: e09ec...1c5
Aleksandra1 Skrevet 26. januar 2019 #7 Skrevet 26. januar 2019 (endret) Jeg hadde jobbet lenge i tre ulike barnehager der hvor alle barna sovet ute. Det gikk alltid bra. Små barn er utrolig tilpassingdiktige. Men hvis du ønsker til barnet ditt mer "småbarnsvennlig" bhg så kanskje bør du vurdere en familiebarnehage? Hadde jobbet i en slik, og der var det innesoving og varm lunsj hver dag. De allerst minste trivdes veldig godt der ☺️👍 Endret 26. januar 2019 av Aleksandra1 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #8 Skrevet 26. januar 2019 Barn har ikke noe vondt av å sove ute, tvert imot. De blir kledd godt på, og har varme soveposer. Når det blir 10 minus, må de være inne. En barnehage har ikke mulighet til å ha ett barn inne, mens resten er ute. Normalt er det en vakt - i de fleste barnehager sitter denne vakten og følger med konstant. Da kan de ikke sette inn enda mer ressurser til å passe på deres barn inne. Anonymkode: c6c88...1f1 16
FantasDick Skrevet 26. januar 2019 #9 Skrevet 26. januar 2019 Minstemann med vognskrekk sov i seng inne de første mnd i bhg. Null problem! De prøvde vogna jevnt og trutt, da. Trillet lange turer og holdt på. Nå sover han ute i vogna. De har sovevakt.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #10 Skrevet 26. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det samme lurer jeg på. Ikke faen om ungen min skal sove ute!! Anonymkode: c52d6...d2a Håper ikke barnet ditt skal begynne der jeg jobber. Litt av en holdning du har. Men ut fra det du skriver tror jeg nok ikke det. Har hatt foreldre som har sagt at barnet ikke sover i vogn ute, men etter noen dager sov barnet godt ute i vogn. Noen barnehager har ikke soverom. Vi har soverom, men de fleste sover ute. Noen sover i vogn inne i garderoben. Vognvakt ute. Hva er gale med å sove ute? Anonymkode: 59d3c...3ef 8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #11 Skrevet 26. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn har ikke noe vondt av å sove ute, tvert imot. De blir kledd godt på, og har varme soveposer. Når det blir 10 minus, må de være inne. En barnehage har ikke mulighet til å ha ett barn inne, mens resten er ute. Normalt er det en vakt - i de fleste barnehager sitter denne vakten og følger med konstant. Da kan de ikke sette inn enda mer ressurser til å passe på deres barn inne. Anonymkode: c6c88...1f1 Nå snakker du om ting du ikke har peiling på! Her sover de fleste barna ute men vi har ett barn sover i vogn inne og ett barn som sover i seng inne. Så her følger vi foreldrene sine ønsker. Anonymkode: 7a9fc...893 2
MissPierce Skrevet 26. januar 2019 #12 Skrevet 26. januar 2019 I noen bhg er det mulig å velge. Men én del mindre bhg har ikke alltid plass til at noen sover inne og noen ute på fast basis. Når det blir veldig kaldt eller er skikkelig dårlig vær må man jo finne en løsning, men ofte så blir søvnen da dårlig for en del om vognene f.eks må stå inne på avdelingen. Noen skal sove, andre er våken osv. Er det flere bhg der dere bor, så ville jeg ha sjekket dette før jeg søker plass.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #13 Skrevet 26. januar 2019 Takker for svar, jeg har alltid vært bekymret for det, og har mange tanker om det å sette barnet mitt i bhg, men da har jeg en bekymring mindre og det er at jeg kan spørre bhg uten at det blir tatt ille opp:) Anonymkode: 289ef...322
Gjest Tutte Skrevet 26. januar 2019 #14 Skrevet 26. januar 2019 Hvorfor er det så ille å sove ute egentlig? Frisk luft har aldri skadet noen, tvert i mot. Barna mine var heller ikke vant til å sove ute før de begynte i bhg, men det gikk seg til med en gang.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. januar 2019 #15 Skrevet 26. januar 2019 Helt vanlig at barna har mulighet til å sove inne. Min yngste gjorde det fordi han aldri sov særlig godt i vogn. Barnehagen hadde et rom med reisesenger til de som trengte å sove inne. Kan ikke tenke meg at det er noe stort problem.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #16 Skrevet 26. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Takker for svar, jeg har alltid vært bekymret for det, og har mange tanker om det å sette barnet mitt i bhg, men da har jeg en bekymring mindre og det er at jeg kan spørre bhg uten at det blir tatt ille opp:) Anonymkode: 289ef...322 Hva er det du er bekymret for egentlig? De har jo vakt ute. Anonymkode: a6c88...51b 8
Gjest BearMama Skrevet 26. januar 2019 #17 Skrevet 26. januar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det samme lurer jeg på. Ikke faen om ungen min skal sove ute!! Anonymkode: c52d6...d2a Referer du til ulykke så sov barnet inne i vogn....
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #18 Skrevet 26. januar 2019 Jeg jobber i bhg, og har gjort det noen år. 99% av barna sover ute, de få som sover inne er fordi foreldre ønsker dette. Men vi oppfordrer alltid at alle sover ute (ikke spør meg om forskning osv, men vet det skal finnes noe forsking på friluft og soving som visstnok skal være gunstig). Men min personlige grunn til å oppfordre alle til å sove ute/på samme plass som de andre barna er fordi det er mye lettere å holde oppsyn med alle barna samtidig. I tillegg da når noen av barna slutter å sove så føler en at en bør være 3 plasser på en gang. Men om foreldre ønsker det så sover barna inne. Anonymkode: bce25...300 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #19 Skrevet 26. januar 2019 Dette kan du spørre barnehagen om. Det finnes ulike rutiner i de ulike barnehagene. I barnehagen til min minste får de som vil sove på madrasser inne, mens de som ønsker det kan la ungene sove ute i vogn. Jeg vil at barnet skal sove inne da jeg ikke ser noe poeng i denne ute-sovingen, så da får han det. I barnehagen til eldste måtte alle sove i vogn pga plassmangel. Tenk deg hvor stor plass det var å skulle legge alle inne.. Det var jeg ikke noe fan av. Det har ikke i noen av barnehagene jeg har vært borti vært snakk om "sovevakt". Jeg har aldri sett en ansatt sitte vakt over de sovende barna, og jeg har hatt barn i 3 barnehager på ulike steder i landet. Jeg møtte ofte skrikende barn ute i vognene hvis jeg kom i sovetiden. Hvis mitt barn sov da han ble hentet var han ofte kald tross all verdens innpakking. Selv om barn sover med seler på, så kan de likevel med alderen klare å skubbe seg ut på et eller annet vis. Dersom barnet ditt MÅ sove ute (for det kan ikke være slik at alle sover ute og kun EN inne, det har ikke barnehagen kapasitet til), så spør om rutinene omkring sovingen. Det er vel ingenting rart eller galt med det. Anonymkode: c6419...961
jabx Skrevet 26. januar 2019 #20 Skrevet 26. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det samme lurer jeg på. Ikke faen om ungen min skal sove ute!! Anonymkode: c52d6...d2a Hvorfor ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå