Gå til innhold

Hva tenker du om en mann som går hjemme på fulltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et vennepar som har et fosterbarn, og en av de må være hjemme minst et år, sannsynligvis nærmere to år. Barnet går på skole, men har behov for mye oppfølging på mange områder, så det er derfor nødvendig at det er en voksen hjemme.

Og det plager meg at jeg kjenner på fordommene mine her. Jeg tenker jo selv at jeg er feminist, og opptatt av likestilling. Samtidig, jeg hadde hatt problemer med at mannen min skulle vært hjemme i to år...

Er jeg helt rar, eller hadde det vært ok for deg å ha mannen hjemme i to år, vært hjemme selv i to år hvis du er mann?

Anonymkode: e1b3d...808

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er rar. Det er selvfølgelig ok at mannen er hjemme for å løse omsorgsoppgaver.

Anonymkode: 131fa...51c

• Liker 48
Skrevet

Broren min var hjemme med yngstemann i et år. Og dette var lenge før man fikk foreldrepermisjon.

Synes det er flott at noen går utenfor den opptråkkete løypen.

Anonymkode: fe81a...745

• Liker 20
Skrevet

Helt uproblematisk! På en del punkter er min mann en mye bedre «husmor» enn meg. Hos oss er jeg hovedforsørger, tjener mest og kommer senest hjem.

Tror derimot ikke psyken hans hadde hatt så godt av det i lengden, så hvis økonomi ikke var et issue ville nok det blitt min oppgave.

Anonymkode: e0e15...f43

• Liker 3
Gjest Hold the door
Skrevet

Jeg tenker ikke noe spesielt om en mann som går hjemme på fulltid av uvisse grunner. Og om en mann som går hjemme på fulltid fordi han skal følge opp et fosterbarn tenker jeg "så flott da!" 

Skrevet

Jez!! Alvorlig? Kjenner en far som er hjemmeværende med tre barn. Han og kona ble enige om at en av foreldrene skulle være hjemme, og fordi hun har en veldig god jobb og høy inntekt, ble det til at han ble hjemme med barna. Jeg syns det er fint om de som vil være hjemmeværende er det, om det er mann eller kvinne. Men, og mulig jeg får kjeft nå, men jeg syns fedre er mye bedre på å finne på ting med barn, har mye mer humor og tålmodighet! Men, obs : det er min erfaring. 

• Liker 6
Skrevet

Er jo garantert noe de har blitt enige om sammen og om det er behov for å være hjemmeværende har det jo ingenting å si hvem av de som er det?

• Liker 4
Skrevet

Der hadde vært rart hvis mannen min "gikk hjemme" uten klart definerte oppgaver ja. På samme måte som at han neppe heller ikke ville likt det hvis jeg bare sullet rundt fordi jeg ikke ville jobbe.

Men her snakker vi om noen som er frikjøpt til å ta vare på et barn med store omsorgsbehov. Det blir noe helt annet, og om det er mor eller far som står for den jobben spiller vel ingen rolle. Mannen min kunne gjerne gjort det for min del!

Anonymkode: 14add...5d0

• Liker 8
Skrevet

Jeg har aldri hatt det så greit som når mannen var hjemme i permisjon og når han en kort periode var permittert fra jobben 😂 Hadde det ikke vært for at han kjedet seg fryktelig og fordi vi har stelt det slik istand at vi ikke kan gå uten to inntekter så ville jeg prøvd å få ham til å være "husfar". 

Anonymkode: e21a6...ce0

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det er like normalt som at mor skal være hjemmeværende. Det er fint at de tør tenke utenfor boksen, for jeg tror dessverre altfor mange tenker som deg. 

• Liker 8
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der hadde vært rart hvis mannen min "gikk hjemme" uten klart definerte oppgaver ja. På samme måte som at han neppe heller ikke ville likt det hvis jeg bare sullet rundt fordi jeg ikke ville jobbe.

Men her snakker vi om noen som er frikjøpt til å ta vare på et barn med store omsorgsbehov. Det blir noe helt annet, og om det er mor eller far som står for den jobben spiller vel ingen rolle. Mannen min kunne gjerne gjort det for min del!

Anonymkode: 14add...5d0

Signerer denne. Her er det jo ikke snakk om å gå hjemme på fulltid, men om å ta vare på et barn som har store utfordringer i livet, og som krever langt mer enn andre barn. Det er en stor og skremmende oppgave å skulle få et traumatisert barn på rett kjøl. Fosterforeldre må åpne hjemmene sine for barnevernet, BUP og så videre, og dette er alt annet enn å "være hjemmeværende!"

Jeg ønsker vennene dine masse lykke til med denne enormt viktige oppgaven. Jeg hadde ikke orket det selv.

Anonymkode: 95f2e...c1a

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt det så greit som når mannen var hjemme i permisjon og når han en kort periode var permittert fra jobben 😂 Hadde det ikke vært for at han kjedet seg fryktelig og fordi vi har stelt det slik istand at vi ikke kan gå uten to inntekter så ville jeg prøvd å få ham til å være "husfar". 

Anonymkode: e21a6...ce0

De månedene jeg jobbet og mannen var i permisjon var helt fantastiske  😍💕🙌

Anonymkode: e0e15...f43

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jez!! Alvorlig? Kjenner en far som er hjemmeværende med tre barn. Han og kona ble enige om at en av foreldrene skulle være hjemme, og fordi hun har en veldig god jobb og høy inntekt, ble det til at han ble hjemme med barna. Jeg syns det er fint om de som vil være hjemmeværende er det, om det er mann eller kvinne. Men, og mulig jeg får kjeft nå, men jeg syns fedre er mye bedre på å finne på ting med barn, har mye mer humor og tålmodighet! Men, obs : det er min erfaring. 

Min erfaring er at menn har null tolmodighet med barn og blir fort for sint. De leker ikke med ungene å blir sur om barnet ikke klarer å leke alene. Så her hadde det vært helt uaktuelt at far var hjemme med barnet.

Men om far er flink med barnet,tolmodig og følger barnet opp,så er det jo kjempe fint at far er den som er hjemme :)

Anonymkode: 09a30...a28

• Liker 1
Skrevet

Har en mann selv som har vært hjemme med fosterbarn som trenger MYE oppfølging. Om man ser ned på det, eller tenker på det som å «gå hjemme», er det fordi man ikke aner hvor krevende jobb det kan være! 

Anonymkode: e98e1...157

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at menn har null tolmodighet med barn og blir fort for sint. De leker ikke med ungene å blir sur om barnet ikke klarer å leke alene. Så her hadde det vært helt uaktuelt at far var hjemme med barnet.

Men om far er flink med barnet,tolmodig og følger barnet opp,så er det jo kjempe fint at far er den som er hjemme :)

Anonymkode: 09a30...a28

Hva slags menn er det du omgår?

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags menn er det du omgår?

Omgås * Sorry!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et vennepar som har et fosterbarn, og en av de må være hjemme minst et år, sannsynligvis nærmere to år. Barnet går på skole, men har behov for mye oppfølging på mange områder, så det er derfor nødvendig at det er en voksen hjemme.

Og det plager meg at jeg kjenner på fordommene mine her. Jeg tenker jo selv at jeg er feminist, og opptatt av likestilling. Samtidig, jeg hadde hatt problemer med at mannen min skulle vært hjemme i to år...

Er jeg helt rar, eller hadde det vært ok for deg å ha mannen hjemme i to år, vært hjemme selv i to år hvis du er mann?

Anonymkode: e1b3d...808

Hadde vært artig å høre deg grunngi dette?

Anonymkode: cda9c...6b7

• Liker 9
Skrevet

Min mann hadde verken gjort noe med husarbeid eller barn med mindre noen sto og fortalte ham alt han skulle gjøre, og da måtte de ha sagt vær så snill osv. 

Og etterpå hvor flink han hadde vært. 

Men andre menn, som klarer å passe barn og gjøre husarbeid, må gjerne være hjemme. Jeg skulle gjerne hatt en sånn mann. 

Anonymkode: fb341...588

• Liker 1
Skrevet

Av oss hadde mannen blitt hjemme, han er mye flinkere med barn enn jeg er.

Anonymkode: 1028f...ceb

• Liker 1
Skrevet

Patetisk guttevalp.

Anonymkode: 1c824...b6b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...