Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2005 #1 Skrevet 8. april 2005 Et par familiemedlemmer er i byen og de kommer innom meg og jeg lurer på om jeg da burde ha noe mat klart, noe som passer som brunch/lunch. Hadde de kommet utpå ettermiddagen ville de fått noe kaffe og kakegreier men når det er såpass tidlig (kl 11) så lurer jeg på hva jeg skal lage? Jeg har litt dårlig tid som dere ser... :veldigsur:
Gjest piaf Skrevet 8. april 2005 #2 Skrevet 8. april 2005 Jeg syns en god og enkel lunsj når jeg får besøk er to-tre typer pålegg (som feks røykelaks, spekeskinke og røkt skinke), en stor skål grønn salat med tomater og vinaigrette, nylaget eggerøre og ferskt brød eller rundstykker. Har du en god ost i kjøleskapet setter du den også på bordet. Skal jeg ha litt ekstra tilbehør, liker jeg også å koke grønne asparges å servere til med litt olivenolje, salt og pepper. Dessuten er det enkelt og delikat med litt oppskåret frukt på et fat for seg. Melon i båter, en stor appelsin delt i åtte, oppskåret mango, blå druer, kiwi... To eller tre er igrunnen nok, og fungerer som en frisk og lett "dessert".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå