AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Del Skrevet 26. januar 2019 Jeg byttet nylig fastlege og han finnes ikke på legelisten.no. Jeg trodde at alle fastleger var der? Anonymkode: 1f8ce...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #2 Del Skrevet 26. januar 2019 Er det bekymringsverdig eller ikke noe å bry seg om? Anonymkode: 1f8ce...ecb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Del Skrevet 26. januar 2019 Ikke alle private er det Anonymkode: 10634...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #4 Del Skrevet 26. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle private er det Anonymkode: 10634...c5b Han tilhører et kommunalt drevet legesenter. Anonymkode: 1f8ce...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #5 Del Skrevet 26. januar 2019 Han er vel ikke der om ikke noen har lagt ham til der, er det ikke brukerne selv som registrerer helsepersonell? Anonymkode: ee545...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Del Skrevet 26. januar 2019 Leger kan reservere seg mot å stå der. Anonymkode: 480e3...2f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #7 Del Skrevet 26. januar 2019 Så lenge du finner han på nav.no sin oversikt over fastleger er det ingenting å bekymre seg over. Anonymkode: 3ecb8...3f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 26. januar 2019 #8 Del Skrevet 26. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du finner han på nav.no sin oversikt over fastleger er det ingenting å bekymre seg over. Anonymkode: 3ecb8...3f5 Hvor har NAV oversikt over fastleger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #9 Del Skrevet 26. januar 2019 2 minutter siden, applestories skrev: Hvor har NAV oversikt over fastleger? Mener det var nav man søkte på før for å få oversikt, men nå er det her: https://minhelse.helsenorge.no/bytte-fastlege? Anonymkode: 3ecb8...3f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #10 Del Skrevet 26. januar 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg byttet nylig fastlege og han finnes ikke på legelisten.no. Jeg trodde at alle fastleger var der? Anonymkode: 1f8ce...ecb Legelisten.no er ikke en offentlig liste over alle leger. Det var snakk om at leger skulle kunne reservere seg mot å komme på legelisten.no fordi mange leger ikke taklet negativ kritikk. Om den ordningen er innført, vet jeg ikke. Men generelt en lege som reserverer seg mot pasientenes tilbakemeldinger på nettet, er det en bra lege? Anonymkode: fba8e...496 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #11 Del Skrevet 26. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legelisten.no er ikke en offentlig liste over alle leger. Det var snakk om at leger skulle kunne reservere seg mot å komme på legelisten.no fordi mange leger ikke taklet negativ kritikk. Om den ordningen er innført, vet jeg ikke. Men generelt en lege som reserverer seg mot pasientenes tilbakemeldinger på nettet, er det en bra lege? Anonymkode: fba8e...496 Det handler faktisk ikke om å ikke takle pasienters tilbakemeldinger. Mange pasienter skriver kun når de er misfornøyd, ofte fordi de ikke har fått sykemelding, de reseptene de vil ha, henvisningen de vil ha e.l. Ting fastlegen faktisk er helt i sin rett i nekte når det ikke er grunnlag. En lang liste med tilbakemeldinger fra snurte pasienter kan i verste fall få økonomiske konsekvenser for en lege som ikke får fylt opp listen sin, bare fordi han gjør jobben skikkelig fremfor å øse ut ting pasienten vil ha uten rett grunnlag. En lege som reserverer seg kan være en flott og dyktig lege. Jeg vet for øvrig om en som slettet seg fra legelisten fordi han hadde for mange bra tilbakemeldinger, og fikk alle kasusene som var misfornøyd med de andre fastlegene som ikke ville skrive ut sykemelding og piller slik det passet dem. Han som var så grei måtte jo gjør det, eller? Han gadd ikke mer, og slettet seg. Ventet ett år og kom inn igjen på legelisten, og siden har ingen skrevet en eneste anmeldelse. TS, det kan være så enkelt som at legen er ny. Legelisten er ingen offentlig liste, den er drevet privat og får ikke informasjon fra offentlige instanser mer enn oss andre. Så lenge du kunne velge vedkommende på Helfo sine sider er alt i orden. Anonymkode: 0b17a...d13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #12 Del Skrevet 26. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det handler faktisk ikke om å ikke takle pasienters tilbakemeldinger. Mange pasienter skriver kun når de er misfornøyd, ofte fordi de ikke har fått sykemelding, de reseptene de vil ha, henvisningen de vil ha e.l. Ting fastlegen faktisk er helt i sin rett i nekte når det ikke er grunnlag. En lang liste med tilbakemeldinger fra snurte pasienter kan i verste fall få økonomiske konsekvenser for en lege som ikke får fylt opp listen sin, bare fordi han gjør jobben skikkelig fremfor å øse ut ting pasienten vil ha uten rett grunnlag. En lege som reserverer seg kan være en flott og dyktig lege. Jeg vet for øvrig om en som slettet seg fra legelisten fordi han hadde for mange bra tilbakemeldinger, og fikk alle kasusene som var misfornøyd med de andre fastlegene som ikke ville skrive ut sykemelding og piller slik det passet dem. Han som var så grei måtte jo gjør det, eller? Han gadd ikke mer, og slettet seg. Ventet ett år og kom inn igjen på legelisten, og siden har ingen skrevet en eneste anmeldelse. TS, det kan være så enkelt som at legen er ny. Legelisten er ingen offentlig liste, den er drevet privat og får ikke informasjon fra offentlige instanser mer enn oss andre. Så lenge du kunne velge vedkommende på Helfo sine sider er alt i orden. Anonymkode: 0b17a...d13 Du har med all tydelighet ikke fått med deg debatten i media rundt leger som vil reservere seg mot legelisten.no Anonymkode: fba8e...496 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #13 Del Skrevet 26. januar 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har med all tydelighet ikke fått med deg debatten i media rundt leger som vil reservere seg mot legelisten.no Anonymkode: fba8e...496 Haha, skikkelig dårlig forsøk på hersketeknikk. Jeg kjenner nok miljøet bedre enn deg, tatt i betraktning den forutinntatthet og manglende innsikt du fremviser i ditt første innlegg. Anonymkode: 0b17a...d13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #14 Del Skrevet 26. januar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler faktisk ikke om å ikke takle pasienters tilbakemeldinger. Mange pasienter skriver kun når de er misfornøyd, ofte fordi de ikke har fått sykemelding, de reseptene de vil ha, henvisningen de vil ha e.l. Ting fastlegen faktisk er helt i sin rett i nekte når det ikke er grunnlag. En lang liste med tilbakemeldinger fra snurte pasienter kan i verste fall få økonomiske konsekvenser for en lege som ikke får fylt opp listen sin, bare fordi han gjør jobben skikkelig fremfor å øse ut ting pasienten vil ha uten rett grunnlag. En lege som reserverer seg kan være en flott og dyktig lege. Jeg vet for øvrig om en som slettet seg fra legelisten fordi han hadde for mange bra tilbakemeldinger, og fikk alle kasusene som var misfornøyd med de andre fastlegene som ikke ville skrive ut sykemelding og piller slik det passet dem. Han som var så grei måtte jo gjør det, eller? Han gadd ikke mer, og slettet seg. Ventet ett år og kom inn igjen på legelisten, og siden har ingen skrevet en eneste anmeldelse. TS, det kan være så enkelt som at legen er ny. Legelisten er ingen offentlig liste, den er drevet privat og får ikke informasjon fra offentlige instanser mer enn oss andre. Så lenge du kunne velge vedkommende på Helfo sine sider er alt i orden. Anonymkode: 0b17a...d13 Mye forakt for vanlige folk her..Slik som enkelte leger også er plaget av. Er det vanlig for deg å se ned på andre mennesker? Har lest mye på legelisten, og de fleste av kommentarene er positive. Det er komplimenter. Ellers skriver de som oftest om konkrete hendelser, der de ikke fikk behandling. Har enda til gode å lese om at noen var sure fordi de ikke fikk sykemelding eller piller. For øvrig viste det seg at tilbakemeldingene fra pasientene passet godt overens med formelle klager på legen, eller mangel på sådanne. Anonymkode: 91dde...b4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #15 Del Skrevet 26. januar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye forakt for vanlige folk her..Slik som enkelte leger også er plaget av. Er det vanlig for deg å se ned på andre mennesker? Har lest mye på legelisten, og de fleste av kommentarene er positive. Det er komplimenter. Ellers skriver de som oftest om konkrete hendelser, der de ikke fikk behandling. Har enda til gode å lese om at noen var sure fordi de ikke fikk sykemelding eller piller. For øvrig viste det seg at tilbakemeldingene fra pasientene passet godt overens med formelle klager på legen, eller mangel på sådanne. Anonymkode: 91dde...b4f Det handler ikke om å se ned på, det er rett og slett realiteten. Mange forlanger ting de ikke har grunnlag for, og når legen sier nei "hevner" de seg med å skrive på legelisten. Ikke alle så klart, men ofte vil du se tilbakemeldinger på at pasienter ikke har fått det de ønsker og derfor er misfornøyd (type "gikk gråtende derifra da jeg ikke fikk en sårt trengt sykemelding", "legen viste ingen forståelse for at jeg trengte en pause fra jobb", "nekter å henvise videre" eller "har alltid fått disse medisinene fra min forige fastlege"). Likeledes vil du se at leger med mange positive tilbakemeldinger ofte har pasienter som sier "henviser raskt videre", "ikke redd for å be om spesialistvurdering", "gir med den behandlingen jeg trenger" og "er den første av mine fem fastleger som tar meg på alvor". Altså når pasienten har fått det de ønsker er de fornøyd, hvilket er forståelig, men det betyr ikke at det er rett. Fastleger som skriver henvisninger for å være grei lager unødig kø, å få medisiner du ikke egentlig skal ha øker faren for bivirkninger, feilbehandling og til og med avhengighet. Det er misforstått snillhet. Noen negative tilbakemeldinger er nok høyst reelle, men langt fra slle. Legelisten er således en ganske upålitelig side, det er heller ingen mulighet for legen å imøtegå de anklagene folk kommer med anonymt. Hadde man som pasient måtte logge inn med fult navn hadde siden hatt mer kred. Anonymkode: 0b17a...d13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #16 Del Skrevet 27. januar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Mye forakt for vanlige folk her..Slik som enkelte leger også er plaget av. Er det vanlig for deg å se ned på andre mennesker? Har lest mye på legelisten, og de fleste av kommentarene er positive. Det er komplimenter. Ellers skriver de som oftest om konkrete hendelser, der de ikke fikk behandling. Har enda til gode å lese om at noen var sure fordi de ikke fikk sykemelding eller piller. For øvrig viste det seg at tilbakemeldingene fra pasientene passet godt overens med formelle klager på legen, eller mangel på sådanne. Anonymkode: 91dde...b4f Jeg er helt uenig med deg. Jeg har hatt en fastlege som hadde veldig mye negative tilbakemeldinger på den siden. Det var mye om at han liksom var så arrogant og ikke tok folk seriøst. I virkeligheten var han en særdeles flink lege og faglig sterk. Han tok mine sykdommer seriøst og behandlet dem. Jeg var veldig mye syk før jeg fikk han som fastlege. Når grunnproblemene mine ble behandlet så ble jeg friskere enn det jeg hadde vært noen gang. Så flyttet jeg og valgte på ny en lege som hadde fått en hel del negative tilbakemeldinger på legelisten. Han er i realiteten også en fantastisk flink fastlege. Jeg ser for meg noe som kan gjøre at jeg opplever dem annerledes enn disse som kommenterer på legelisten. Jeg er ikke en person som går til legen og har litt vondt i hånda og med det krever 100% sykemelding i flere uker og antibiotikakur. Jeg er en person som vil gå på jobb selv når jeg har flere alvorlige diagnoser og jeg er en motstander av unødvendig antibiotikabruk. Jeg går ikke til legen for å kreve noe, jeg går til legen for å få hjelp med mine plager og høre hva de tenker det kan være og hva vi skal gjøre med problemet. Anonymkode: 6577f...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #17 Del Skrevet 27. januar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om å se ned på, det er rett og slett realiteten. Mange forlanger ting de ikke har grunnlag for, og når legen sier nei "hevner" de seg med å skrive på legelisten. Ikke alle så klart, men ofte vil du se tilbakemeldinger på at pasienter ikke har fått det de ønsker og derfor er misfornøyd (type "gikk gråtende derifra da jeg ikke fikk en sårt trengt sykemelding", "legen viste ingen forståelse for at jeg trengte en pause fra jobb", "nekter å henvise videre" eller "har alltid fått disse medisinene fra min forige fastlege"). Likeledes vil du se at leger med mange positive tilbakemeldinger ofte har pasienter som sier "henviser raskt videre", "ikke redd for å be om spesialistvurdering", "gir med den behandlingen jeg trenger" og "er den første av mine fem fastleger som tar meg på alvor". Altså når pasienten har fått det de ønsker er de fornøyd, hvilket er forståelig, men det betyr ikke at det er rett. Fastleger som skriver henvisninger for å være grei lager unødig kø, å få medisiner du ikke egentlig skal ha øker faren for bivirkninger, feilbehandling og til og med avhengighet. Det er misforstått snillhet. Noen negative tilbakemeldinger er nok høyst reelle, men langt fra slle. Legelisten er således en ganske upålitelig side, det er heller ingen mulighet for legen å imøtegå de anklagene folk kommer med anonymt. Hadde man som pasient måtte logge inn med fult navn hadde siden hatt mer kred. Anonymkode: 0b17a...d13 Hva er egentlig galt med dette? Dersom man har en sykdom som er vanskelig å diagnostisere er dette bare bra? Det er ikke alle sykdommer man kan påvise med blodprøve. Har forøvrig merket meg at legene jeg og andre har hatt dårlig erfaring med, viser negative omtaler som jeg kjenner meg igjen i og overpositive tilbakemeldinger. Mistenker at sistnevnte er skrevet av bekjente, familie,venner eller fra legen selv. Om jeg ser en omtale hvor 50% er negative og 50% er overpositive så tror jeg mest på de negative omtalene og styrere således unna den legen. Anonymkode: 6d4ef...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #18 Del Skrevet 27. januar 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Legelisten.no er ikke en offentlig liste over alle leger. Det var snakk om at leger skulle kunne reservere seg mot å komme på legelisten.no fordi mange leger ikke taklet negativ kritikk. Om den ordningen er innført, vet jeg ikke. Men generelt en lege som reserverer seg mot pasientenes tilbakemeldinger på nettet, er det en bra lege? Anonymkode: fba8e...496 Negativ kritikk? Hets mener du vel. Min lrge ble hetset så ille der av psykisk ustabile pasienter at det tilslutt ble så ille at han mottok drapstrusler der av en psykisk syk pasient. Det er en grunn til at det er lov å reservere seg. Ikke gøy for barn å Google faren sin så kommer det opp sånne ting. Leger har familier de å. Anonymkode: 2b0e1...be4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 30. januar 2019 #19 Del Skrevet 30. januar 2019 Dersom noen fortsatt diskuterer listen over leger her, skriver NRK i dag at Legelisten.no vant og legene tapte retten til å reservere seg mot omtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden Hva med fastlegevikarer som ikke står der? Min fastlegevikar har brutt taushetsplikten og gjort et par andre litt uheldige ting, surrer mye og gir motstridende beskjeder om samme diagnose etc. Skulle se på andre sine erfaringer om legen, men vedkommende står ikke der. Anonymkode: 8aeaa...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå