Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang rekkevidde (i meter) har vanligvis trådløst nett?

Nettforbindelsen faller ut flere ganger pr time, etter at jeg flyttet pc til et annet rom i huset.

Anonymkode: f56e0...37e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på både utstyret ditt, hvordan det er montert og på selve huset, så vidt jeg vet. 

Du kan få kjøpt "forsterkere" som gir bedre dekning. Denne for eksempel (tilfeldig valgt som første treff jeg fikk opp).

Anonymkode: f7fbd...b9d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på både utstyret ditt, hvordan det er montert og på selve huset, så vidt jeg vet. 

Du kan få kjøpt "forsterkere" som gir bedre dekning. Denne for eksempel (tilfeldig valgt som første treff jeg fikk opp).

Ikke jeg som er ts, men vet du om man kan sette flere slike etter hverandre og forsterke effekten av det?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hjelpen! :helen:

Skrevet
På 26.1.2019 den 17.03, Rumle skrev:

Ikke jeg som er ts, men vet du om man kan sette flere slike etter hverandre og forsterke effekten av det?

Vet egentlig ikke hva jeg snakker om her, men vil tro det burde kunne funke. Men ikke ta mitt ord for det, sjekk med noen som kan. :) 

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde problemer med trådløst nett da vi hadde det. Betongvegger i leiligheten. Utrolig dårlig nett. Vi kablet nettet til pc'ene til slutt, og fikk da endelig full kapasitet og slapp at det falt ut hele tiden.

Prøvde en sånn forsterker, som sto midt mellom stua (der routeren er) og guttungens rom (pc), men den hjalp jo ikke en dritt. Merket ingen som helst forskjell, den forsterket ingenting.

• Liker 1
Skrevet

Les deg litt opp på wififorsterker, mener du mister mye hastighet og kapasitet på det. Synes jeg leste noe om det da jeg hadde samme problem. 

Anonymkode: b70e3...772

• Liker 1
Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet egentlig ikke hva jeg snakker om her, men vil tro det burde kunne funke. Men ikke ta mitt ord for det, sjekk med noen som kan. :) 

Skal gjøre det, takk 😊

Skrevet
På 26.1.2019 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Hvor lang rekkevidde (i meter) har vanligvis trådløst nett?

Nettforbindelsen faller ut flere ganger pr time, etter at jeg flyttet pc til et annet rom i huset.

Skaff deg litt oversikt først, sjekk dekningen med en app på mobilen. Det fins haugevis, selv bruker jeg en app som heter Network Analyzer. Det beste med slike apper er at man også ser andre nett (naboene), og hvilke kanaler de bruker. Mulig man kan finne en mindre trafikkert kanal, og sette ruteren til å bruke denne. Noen rutere kan også skru opp sendestyrken. På en del rutere kan man også bytte ut antennene med mer retningstyrte antenner.

Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at wifi forsterkere stort er en pest og en plage. Dårlige signaler, faller ut, osv. Det første du må gjøre er å vurdere plasseringen av routeren din. Står den høyt og fritt, og noenlunde sentralt i boligen ? Har den antenner, må disse justeres i henhold til bruksanvisningen. Om routeren er gammel, kan ny router være en løsning. Kjøp da en som inngår i et mesh system, og som dermed kan utvides slik at dekningen blir bedre. Les deg opp på dette her https://www.komplett.no/kampanje/37185/aldri-mer-daarlig-nett-mesh-nettverkene-kommer-for-fullt

Anonymkode: a2cb8...267

• Liker 1
Skrevet

Det at forbindelsen faller ut ofte kan skyldes problemer med selve ruteren. Prøv å resette den. 

Hjelper det ikke, vurder å skifte den ut. 

Vi byttet nylig til et slik mesh system, og er godt fornøyd. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...