Gå til innhold

Er jeg en katt? Svenske studenter svarer på om man blir det som man sier man er.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Är du en man om du säger att du är det? Är du en 7-åring om du känner dig så? Två meter lång? En katt? Hur långt går gränsen för vem eller vad du är? Eller finns det en gräns?

Hanna Lindholm besöker Södertörns Högskola för att få studenters syn på identitet.

Man lurer på, er de totalt hjernevasket eller bare høflige?

Anonymkode: 62bf6...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forhåpentligvis bare høflige.

Skrevet

Eller kanskje de er redd for å si hva de egentlig mener.

• Liker 1
Skrevet

Tenker at de setter opp situasjoner for å bevise poeng, selv om de er logisk feil. 

Kjønn er noe som eksisterer globalt og som mange har en følelse av at de er eller ikke er. Det er logisk at det kan finnes mekanismer som slår "feil" når det gjelder følelse av kjønn, mtp at vi har en kompleks hjerne som forsøker make sense av mange komplekse inntrykk. Det er ikke logisk at skandinavere har en slags evolusjonsoverlevende følelse av at de er et folkeslag de aldri har møtt, som japanere. Samme med katter, følelsen av å være katt er ikke noe som finnes biologisk i menneske, og er ikke en mekanisme som kan slå "feil". Grenser og folkeslag er kunstig skapt, kjønn er noe som finnes og eksisterer på tross av kultur og samfunn. 

Så jeg mener dette er dårlig argument og synspunkt

Skrevet (endret)

Om folk tror de er en katt eller et annet dyr så er de mentalt forstyrret.

Uansett fra nå av er jeg en Bjørk

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...