AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Er det greit med et svart skjørt til knærne, svart strømpebukse i ull eller bomull og en pen langermet genser eller topp i farge som er litt vid og skjuler baken og delvis magen sammen med et pent skjerf? Bunaden er par hakk for liten nå. Lokalet der maten blir servert er i samme bygning som kirka. Det skal bare være enkel servering, og innbydelsen sier ikke noe om antrekk. Kan jeg bruke svarte skoletter inne også? Har eplefasong og de fleste kiloene har lagt seg på magen. Jeg ser gravid ut. Har kjøpt en hold-in underkjole, men synes ikke det blir stor forskjell. Et annet problem er jakke eller kåpe. Det er vinter, men hvis det er mildt trenger jeg en penere jakke som går til midt på lårene. Hvis ikke må jeg bruke en typisk vinterjakke med hette som egentlig ikke egner seg til anledningen, men kanskje det virker rart? Vil helst ikke skille meg ut blant gjestene. Samtidig ønsker jeg ikke å bruke for mye på klær siden jeg jobber med å gå ned i vekt. Anonymkode: 16076...90d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 Svart er vel litt kjedelig i dåp? Anonymkode: 1b386...419
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #3 Skrevet 29. januar 2019 På 26.01.2019 den 19.34, AnonymBruker skrev: Svart er vel litt kjedelig i dåp? Anonymkode: 1b386...419 Svart skjørt, svarte eller lilla strømpebukser og topp i sjøgrønt, svarte sko med middels høyde. Skjerfet kostet to tusen. Er det innenfor? Ts Anonymkode: 16076...90d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #4 Skrevet 30. januar 2019 Høres veldig bra ut synes jeg! Hadde blitt litt kjedelig hvis hele antrekket var svart, men du skal jo ha en annen farge på toppen, og da blir det noe annet. Ta på deg dette antrekket hvis du føler deg vel i det, og kos deg i barnedåp! Anonymkode: d2bc7...0f0 1
Perelandra Skrevet 30. januar 2019 #6 Skrevet 30. januar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Svart skjørt, svarte eller lilla strømpebukser og topp i sjøgrønt, svarte sko med middels høyde. Skjerfet kostet to tusen. Er det innenfor? Ts Anonymkode: 16076...90d Det høres bra ut! Jeg er fast kirkegjenger, og har sett det meste av ulike antrekk hos dåpsfølget. Jeg tror mange som ikke er så vant med å være i kirka, stresser mer enn de trenger med antrekk i dåp. Så lenge man er normalt pent kledd, er det meste greit. 2
Sirah Skrevet 30. januar 2019 #7 Skrevet 30. januar 2019 Normalt pent kledd er helt innafor i dåp Det høres veldig bra ut det du skisserer TS 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #8 Skrevet 30. januar 2019 Hvilken ytterjakke du kommer med hadde jeg ikke tenkt på. Den skal du ikke ha på inne i kirken eller når dere spiser. Anonymkode: c8230...a85 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #9 Skrevet 31. januar 2019 Tusen takk for svar. Jeg tror jeg går for en beige overdel fremfor den sjøgrønne, svarte strømper, pensko og det fargerike skjerfet jeg kjøpte. Fargen på strømpebuksene er jeg usikker på, men svart er innenfor selv om jeg kjøpte også en med farge. Ny kåpe eller jakke kjøper jeg ikke. Farge på strømpebukse er jeg usikker på, men vil helst se litt nøytral ut. De fleste kommer i bunad. Ts Anonymkode: 16076...90d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå