Gå til innhold

Hva hadde dere gjort om dere vant 400 mill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville jo selvsagt gjort det vanlige som å pusse opp hus, kjøpt en til bil, kjøpt feriehus i utlandet, betalt ned lån til oss og nær familie osv. Men etter alt dette ville jeg gitt en sum til sykehjemmet der jeg jobber. Pengene skulle vært øremerket oppussing, utstyr og trivsel for pasientene. Helt horribelt at kommunen lar sykehjemmet forfalle med mugg i veggene både på soverom og bad, malingen flasser av veggene osv. Det er heller ikke holdbart for pasienter og personalet sin del at hjelpemidler eldes og ødelegges. Og så ville jeg ansatt kokk og renholder hjemme hos meg selv. Å lage middag er det kjedeligste jeg vet, så da kunne vi fått litt ny, sunn og spennende mat uten at jeg pines gjennom prosessen. 

Anonymkode: 5a985...468

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah en av de mange på NHH som mangler empati  og kun er interessert i profitt. Virker kjedelig å jobbe med økonomi hele dagen, lite givende.

Anonymkode: 4c568...6a7

Fordommer, fordommer og atter fordommer. Lite opplyst også. Det kan være kjempespennende med tall, men da selvsagt bare når man har peiling - jeg tror nemlig ikke at du har så mye kunnskap rundt dette. Oisann, jeg har jo fordommer selv. Vel, i det minste er jeg klar over det.

Jeg mangler ikke empati, som jeg skrev i mitt første innlegg hadde jeg gitt penger til familien min og til forskning. Det jeg ikke hadde gjort var gi 8-sifrede beløp til all slags veldedighet. Og hvis du tror det gjør meg til et dårlig menneske som fortjener å sitte i en gørrkjedelig jobb (du mener vel ikke egentlig helvete?), du får trøste deg. Sannsynligheten for å vinne førstepremie er så utrolig liten. Større sjans å finne en paraply på gata og ringer et tilfeldig nummer i Tyskland og Østerrike og finne riktig eier.

Anonymkode: 09e30...187

• Liker 1
Skrevet

Merkverdig hvor opptatt mange her er av å få seg stort hus. Det blir da bare enda mer å passe på, og hva er poenget med å ha et dusin senger å bytte mellom? 

Anonymkode: 72c7a...ece

Skrevet

Betalt deler av strømregninga for desember, si!

Anonymkode: 75465...9bf

• Liker 1
Skrevet

Hadde fikset tennene mine, kjøpt hus og bil, satt av en sum til hver av barna mine og nevøen min, gitt foreldrene mine en større sum og betalt søsteren min sin gjeld.

Anonymkode: 57dac...f9d

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkverdig hvor opptatt mange her er av å få seg stort hus. Det blir da bare enda mer å passe på, og hva er poenget med å ha et dusin senger å bytte mellom? 

Anonymkode: 72c7a...ece

Enig. Får inntrykk av at folk her bor i rønner som knapt klarer å holde regnet ute.

Merkelig hvor misfornøyd folk er med sitt nåværende bosted.

Hadde jeg hatt 400 mill. Ville jeg bodd på samme sted. Ingenting galt med leiligheten min. Trenger ikke noe mer på den kanten.

Hadde derimot brukt pengene på damer. Skulle hatt en kvinne i "hver havn". Sluttet i jobben og bare reist rundt og hatt sex med damene mine.

Anonymkode: 71dc3...cf0

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Jeg tror jeg hadde fått panikk faktisk? Hva skal jeg med så mange penger? 

Jeg hadde hvertfall donert mye, donert penger til psykisk helsevern slik at man kan få flere sengeplasser på behandlingssteder og flere psykologer slik at man kan ta inn mennesker som også har milde plager for å forebygge.

Så ville jeg donert utenlands, til slummen, misjon, skolegang og rent vann. 

Og selvsagt gitt til familie og venner, og spart en god del millioner i banken. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde fikset tennene mine, kjøpt hus og bil, satt av en sum til hver av barna mine og nevøen min, gitt foreldrene mine en større sum og betalt søsteren min sin gjeld.

Anonymkode: 57dac...f9d

Hva er galt med tennene dine?

Anonymkode: 4c568...6a7

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Får inntrykk av at folk her bor i rønner som knapt klarer å holde regnet ute.

Merkelig hvor misfornøyd folk er med sitt nåværende bosted.

Hadde jeg hatt 400 mill. Ville jeg bodd på samme sted. Ingenting galt med leiligheten min. Trenger ikke noe mer på den kanten.

Hadde derimot brukt pengene på damer. Skulle hatt en kvinne i "hver havn". Sluttet i jobben og bare reist rundt og hatt sex med damene mine.

Anonymkode: 71dc3...cf0

Hadde definitivt kjøpt meg nytt bosted. Er ikke misfornøyd med der jeg bor nå, men kan nok bli mer fornøyd. 
Jeg derimot har aldri, og kommer aldri til å ha behov for å betale for sex, så der er vi nok veldig forskjellige. 

Anonymkode: 1fbf4...384

Skrevet

Betalt ned billånet og kjøpt en bil til. Bygd nytt hus, evt pusset opp alt her vi bor nå. Betalt ned studielån og huslån. Ungene skulle fått en god slump hver. Mine foreldre og svigerforeldre, mine søsken og mannens søsken skulle fått. Skulle redusert stillingen min til 50%. Reist litt. Kjøpt feriehus i varmere strøk. 

Ellers skulle nyfødt intensiv, barnas trygghet, Stine Sofies stiftelse og kreftforeningen bl.a fått en god del penger. 

Anonymkode: cd274...e72

Gjest Belle âme
Skrevet

Oj, kva eg hadde gjort? Okei, her er planen:

Tatt med kjæresten på tidenes kjærestetur  og betalt absolutt alt utenom shoppingen hans. Viss han vil ha en gensar kan han betale den sjølv liksom :) Også hadde eg sett han av heime i Norge og tatt med vennane mine på tur, akkurat dit vi ville. 

Så hadde eg gitt pengar til foreldra mine, med tanke på oppussing av hus og slikt. 

Gitt til Kattens vern, dyrebeskyttelsen og eventuelt dyrevern i utlandet. 

Kjøpt en større leilighet/hus. Også hadde eg unna meg alt eg vil ha av møbler og slikt❤️

Kjøpt bil nr.2. Eg og typen har bil, men det hadde vore fint med en splitter ny.

Også hadde det ikkje vore så dumt å få en personlig trener, en vaskehjelp og personlig kokk som lager dei beste veganske retter:hjerter_rundt:

Spart. 

Skrevet

Kjøpt hus i et varmere land, kjøpt ny bikini og slappet av ved bassenget

Gjest BearMama
Skrevet
39 minutter siden, Belle âme skrev:

Tatt med kjæresten på tidenes kjærestetur  og betalt absolutt alt utenom shoppingen hans. Viss han vil ha en gensar kan han betale den sjølv liksom :) Også hadde eg sett han av heime i Norge og tatt med vennane mine på tur, akkurat dit vi ville. 

Så hadde eg gitt pengar til foreldra mine, med tanke på oppussing av hus og slikt. 

Kjøpt en større leilighet/hus. Også hadde eg unna meg alt eg vil ha av møbler og slikt❤️

Kjøpt bil nr.2. Eg og typen har bil, men det hadde vore fint med en splitter ny.

Også hadde det ikkje vore så dumt å få en personlig trener, en vaskehjelp og personlig kokk som lager dei beste veganske retter:hjerter_rundt:

Spart. 

Hvorfor ville du ikke spandert alt på en drømmeferie inkludert shopping med 400 mill på konto?

Skrevet

Først hadde jeg hold kjeft om det til andre enn mannen, så hadde vi solgt huset, solgt bilen til en skikk og ingenting til familiemedlem, solgt alt vi har og kjøpt enveis business billett til Perth, kjøpt hus, bil og det vi trengte, gitt oss et par mnd ferie før mannen og jeg finner en deltidsjobb bare for å ha kontakt med omverden. 

Når det var gjort hadde jeg betalt ned lånene til mamma og pappa og sendt de på en heidundranes ferie til akkurat det stedet de ønsket. 

Skrevet

Fått betalt ned de 20000 jeg skylder. Kjøpt meg et hus. Kjøpt en del ting som jeg trenger. Investert en del av pengene. Spart resten til når jeg trenger dem, og fortsatt som vanlig

Skrevet

Så ville jeg gitt foreldrene mine et par millioner, siden de alltid klager over pengene de har brukt på meg i oppveksten, og sagt "nå er vi skuls". 

Skrevet

Sluttet i jobben, åpnet neglsalong uten å bekymre meg for lite lønn. 

Betalt ned alle i familiens gjeld, resten putter jeg i fond og bruker nå og da på ferier. 

• Liker 1
Skrevet

Basert på egotingene som skrives her, er jeg svært glad for at ikke en kjeft av dere kommer noensinne til å ha tilgang til 400 mill, men må slave og slite videre😊

Anonymkode: e8f6b...e77

Gjest Belle âme
Skrevet
2 timer siden, BearMama skrev:

Hvorfor ville du ikke spandert alt på en drømmeferie inkludert shopping med 400 mill på konto?

Fordi det kan dei faktisk betale sjølv, syns eg er grei nok som faktisk tar dei med på en gratis ferie. 

Skrevet
2 timer siden, BearMama skrev:

Det synes jeg var gjerrig :) 

3 timer siden, Belle âme skrev:

Spart. 

Anonymkode: ced84...0f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...