AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #121 Skrevet 29. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt med meg ungene og flytta på hotell mens mannen ble frikjøpt fra jobb og hyra et par snekkere til slik så huset kunne bli ferdig pussa opp. Bilene skulle blitt bytta ut. Så skulle vi ha reist jorden rundt i 6 mnd og opplevd mange forskjellige land og kulturer. slekt og venner skulle fått en pengegave. en veldedig organisasjon skulle fått en større pengegave resten av pengene ville jeg investert slik så de ikke bare blir borte. Banken pleier å være behjelpelig der. Søsteren min tjente 30 mill i fjor, og da begynte banken å ringe henne for å få henne til å investere i greier 😅 Anonymkode: 3fa38...1f1 Tjente 30 mill på hva? Vanlig jobb? Anonymkode: 4c568...6a7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #122 Skrevet 29. januar 2019 Hadde startet Shih tzu kennel. Anonymkode: 6408e...0ea
SoWhat? Skrevet 29. januar 2019 #123 Skrevet 29. januar 2019 På 27.1.2019 den 1.27, AnonymBruker skrev: Ja, investering trenger du med 400 mill på konto. Må jo få de til å bli mer!!! 400 mill er ikke nok... Anonymkode: e8f6b...e77 Korttenkt du er her. Investering i både eiendom og annet kommer flere til nytte. Arbeidsplasser og utleie uten å være bolighai kanskje? Å investere betyr ikke nødvendigvis at en vil ha mer....
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #124 Skrevet 29. januar 2019 26 minutter siden, SoWhat? skrev: Korttenkt du er her. Investering i både eiendom og annet kommer flere til nytte. Arbeidsplasser og utleie uten å være bolighai kanskje? Å investere betyr ikke nødvendigvis at en vil ha mer.... Hvem tjener på at du investerer i eiendom og presser opp prisene ytterligere? Faktisk ingen utenom deg selv. Det gjør det bare mye verre for andre å få etablert seg. Anonymkode: 4c568...6a7
SoWhat? Skrevet 29. januar 2019 #125 Skrevet 29. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem tjener på at du investerer i eiendom og presser opp prisene ytterligere? Faktisk ingen utenom deg selv. Det gjør det bare mye verre for andre å få etablert seg. Anonymkode: 4c568...6a7 Etablert seg? Syns det er ublu utleiepriser mange steder. Ville gjerne gjort noe med det gitt.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #126 Skrevet 29. januar 2019 Nå har ikke jeg vunnet, men jeg solgte selskapet mitt for noen år siden og tjente 80 millioner på salget. Nå måtte jeg selvfølgelig betale skatt så summen ble jo langtfra 400 millioner, men summen ble så stor at jeg kan leve uten økonomiske bekymringer. Det jeg har gjort er å kvitte meg med all gjeld, avsatt 5 millioner til mitt barn, pusset opp huset og kjøpt meg ny bil. Jeg hadde ett halvt år fri, men å ikke jobbe fungerte ikke for meg så jeg opprettet et enkeltmannsforetak hvor jeg jobber som rådgiver for gründere. For en tid tilbake opprettet jeg også et investeringsselskap hvor en del av pengene jeg tjente brukes til å investere i gründerselskaper jeg har tro på. Anonymkode: 9d539...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #127 Skrevet 29. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg vunnet, men jeg solgte selskapet mitt for noen år siden og tjente 80 millioner på salget. Nå måtte jeg selvfølgelig betale skatt så summen ble jo langtfra 400 millioner, men summen ble så stor at jeg kan leve uten økonomiske bekymringer. Det jeg har gjort er å kvitte meg med all gjeld, avsatt 5 millioner til mitt barn, pusset opp huset og kjøpt meg ny bil. Jeg hadde ett halvt år fri, men å ikke jobbe fungerte ikke for meg så jeg opprettet et enkeltmannsforetak hvor jeg jobber som rådgiver for gründere. For en tid tilbake opprettet jeg også et investeringsselskap hvor en del av pengene jeg tjente brukes til å investere i gründerselskaper jeg har tro på. Anonymkode: 9d539...9e8 Jøss hva slags selskap var dette? Anonymkode: 4c568...6a7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #128 Skrevet 29. januar 2019 På 27.1.2019 den 16.47, Thyra skrev: Slik jeg har forstått det slipper man intektsskatt. Men må betale formueskatt. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Du betaler ikke inntektsskatt på gevinst, men formuesskatt er jo en prosent av alt du eier. Hvert eneste år. Blant annet derfor gir det ingen mening å skulle betale ned gjeld. Anonymkode: 92329...251 Jeg tror mine penger hadde forsvunnet ganske fort. Jeg hadde bygget ønsket hus fra grunnen og investert i de beste materialene og interiør som finnes. Jeg hadde gitt bort en god del til familie og venner. Hadde shoppet mye. Reist. Bygget feriehytte i det store utland. Gitt veldig mye penger til forskning. Da hadde jeg sittet igjen med 50-100 mill tror jeg. Jeg er ufør og hadde nok brukt resten til å leve greit resten av mitt liv. Måtte man fortsatt ha betalt formueskatt? Da lønner det seg jo nesten ikke å spare resten for å leve et greit liv da? Anonymkode: 3ef21...8e2
Thyra Skrevet 29. januar 2019 #129 Skrevet 29. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror mine penger hadde forsvunnet ganske fort. Jeg hadde bygget ønsket hus fra grunnen og investert i de beste materialene og interiør som finnes. Jeg hadde gitt bort en god del til familie og venner. Hadde shoppet mye. Reist. Bygget feriehytte i det store utland. Gitt veldig mye penger til forskning. Da hadde jeg sittet igjen med 50-100 mill tror jeg. Jeg er ufør og hadde nok brukt resten til å leve greit resten av mitt liv. Måtte man fortsatt ha betalt formueskatt? Da lønner det seg jo nesten ikke å spare resten for å leve et greit liv da? Anonymkode: 3ef21...8e2 Jo, det lønner seg. Om man har utallige millioner på bok, har man råd til å betale 1 % i formueskatt. Det er tross alt velferdsstaten man er med og finansierer. Man får jo også renter på pengene.
Thyra Skrevet 29. januar 2019 #130 Skrevet 29. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem tjener på at du investerer i eiendom og presser opp prisene ytterligere? Faktisk ingen utenom deg selv. Det gjør det bare mye verre for andre å få etablert seg. Anonymkode: 4c568...6a7 Det kunne jo bety billigere leie for noen av dem som ikke har råd til å kjøpe seg bolig.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #131 Skrevet 29. januar 2019 32 minutter siden, Thyra skrev: Jo, det lønner seg. Om man har utallige millioner på bok, har man råd til å betale 1 % i formueskatt. Det er tross alt velferdsstaten man er med og finansierer. Man får jo også renter på pengene. Jeg tenker mer på at jeg kunne ha levd greit med 50-100 mill ut livet som ufør, men dersom jeg skal betale høy skatt bety det i praksis at jeg kanskje har 25-50 mill eller mindre? For all del, det er mye penger det også, men man taper jo ganske mye ved å bare ha de stående på konto. Kanskje investering i askjer er bedre? Anonymkode: 3ef21...8e2
Thyra Skrevet 29. januar 2019 #132 Skrevet 29. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker mer på at jeg kunne ha levd greit med 50-100 mill ut livet som ufør, men dersom jeg skal betale høy skatt bety det i praksis at jeg kanskje har 25-50 mill eller mindre? For all del, det er mye penger det også, men man taper jo ganske mye ved å bare ha de stående på konto. Kanskje investering i askjer er bedre? Anonymkode: 3ef21...8e2 Om jeg vant 400 millioner, som var spørsmålet i denne tråden, hadde jeg nok ikke tenkt på hvordan jeg skulle fått mest mulig avkastning eller minst mulig skattetrekk. Da var framtiden min sikret uansett. At deler av pengene kom samfunnet til gode, ville jeg sett som positivt. Og selvsagt skulle jeg gitt bort mye.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #133 Skrevet 29. januar 2019 Akkurat nå, Thyra skrev: Om jeg vant 400 millioner, som var spørsmålet i denne tråden, hadde jeg nok ikke tenkt på hvordan jeg skulle fått mest mulig avkastning eller minst mulig skattetrekk. Da var framtiden min sikret uansett. At deler av pengene kom samfunnet til gode, ville jeg sett som positivt. Og selvsagt skulle jeg gitt bort mye. Jeg skal gi bort størsteparten til venner, familie og forskning på en sykdom som kan få tusenvis av folk i arbeidslivet og bidra mye i samfunnet i form av arbeidskraft og skatt, så om jeg ønsker å ha 50-100 mill til meg selv som UFØR synes jeg faktisk det er greit Vennligst stig ned fra din meget høye hest. Anonymkode: 3ef21...8e2
Coronas Skrevet 29. januar 2019 #134 Skrevet 29. januar 2019 Gitt bort til venner og familie. Sagt opp jobben og flyttet til varmere strøk. Reist jorda rundt 3 ganger og kanskje startet en sandwitchbar på ei strand i Thailand.
Gladgutten79 Skrevet 29. januar 2019 #135 Skrevet 29. januar 2019 Sluttet i vanlig jobb, investert pengene i fast eiendom
Gjest BearMama Skrevet 29. januar 2019 #136 Skrevet 29. januar 2019 Kjøpt drømmehuset 2 biler Lagt av en stor pott til sønnen vår Investert i eiendom Reist masse Delt med svigermor og svigerfar(eneste familie som har hjulpet oss og vært der for oss Kjøpt leiligheten til venninnen min som er oppi en helvetes skilsmisse med en drittsekk som prøver overkjøre henne totalt Betalt ned all gjeld til et vennepar med et kronisk sykt barn Kjøpt en bygård som mennesker med lav inntekt eller som har det tøft kunne bodd rimelig inntil de kommer seg ovenpå(aleneforeldre prioritert). Støttet diverse veldedige organisjoner Støttet mennesker jeg føler for som trenger det økonomisk
Thyra Skrevet 29. januar 2019 #137 Skrevet 29. januar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal gi bort størsteparten til venner, familie og forskning på en sykdom som kan få tusenvis av folk i arbeidslivet og bidra mye i samfunnet i form av arbeidskraft og skatt, så om jeg ønsker å ha 50-100 mill til meg selv som UFØR synes jeg faktisk det er greit Vennligst stig ned fra din meget høye hest. Anonymkode: 3ef21...8e2 Jwg sitter ikke på noen høy hest. Om du får 1 % rente i året på pengene du har på konto og betaler 1 %i formueskatt går du vel omtrent i null? Uansett, om du har nedbetalt bolig, uføretrygd og 50-100 millioner i banken, tviler jeg på at det kommer til å bli tomt.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #138 Skrevet 29. januar 2019 Aner ikke. Det er jo lett å si at man skulle kjøpt hus og bil og alt mulig rart, men jeg er jo ikke vant til å ha mye penger så det hadde vært skikkelig vanskelig å bruke, si åtte millioner, på et hus. Det er jo dritmye penger! Jeg hadde antakelig latt det stå på konto (dumt, jeg vet) og fortsatt livet som før. Hadde sikkert nedbetalt leiligheten da. Anonymkode: 65fb8...191
Gjest SVK Skrevet 29. januar 2019 #139 Skrevet 29. januar 2019 (endret) Hadde kjøpt fint hus ved sjøen. Gitt noen millioner til nær familie og resten til veldedighet. Endret 29. januar 2019 av SVK
Gjest BearMama Skrevet 29. januar 2019 #140 Skrevet 29. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke. Det er jo lett å si at man skulle kjøpt hus og bil og alt mulig rart, men jeg er jo ikke vant til å ha mye penger så det hadde vært skikkelig vanskelig å bruke, si åtte millioner, på et hus. Det er jo dritmye penger! Jeg hadde antakelig latt det stå på konto (dumt, jeg vet) og fortsatt livet som før. Hadde sikkert nedbetalt leiligheten da. Anonymkode: 65fb8...191 Så du hadde ikke hjulpet mennesker/dyr? Bare ruget på pengene til du dør så staten kan overta dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå