Gå til innhold

Hva hadde dere gjort om dere vant 400 mill?

Anbefalte innlegg

Gjest INGNTNG
Skrevet

Jeg hadde tatt med meg samboeren min og flyttet ut av landet. Prøvd å oppfylle drømmene våre så langt penger kunne tatt oss.

Skrevet

Jeg hadde skilt meg så fort som mulig. Kona skulle selvfølgelig fått halvparten.

Betalt tannlege for alle på jobb, som trenger det. Hjulpet familie. Jobbet mindre, vært en mindre sliten pappa.

Kjøpt hus og bil. Reist når jeg hadde lyst.

Anonymkode: 03fd7...993

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig kvittet meg med gjeld aller først. Så hadde jeg pusset opp boligen og kjøpt el-bil. På sikt ville jeg kjøpt leilighet i sentrum. Måtte bare vente til den perfekte kom på markedet. Jeg ville kjøpt møbler for alt mitt er gammelt. Jobben er viktig for meg så ville ha fortsatt å jobbe. Muligens redusert til 50% etter hvert. Jeg ville ha oppgradert garderoben for det trengs veldig. En del ville ha gått til unger, men ikke mye. Er noe med å lære seg å sette tæring etter næring. Jeg hadde definitivt invitert de med på ferier. Jeg hadde kjøpt et hus i Hellas til glede for oss alle. Invitert venner ut, på restauranter, konserter mm. Jeg ville gitt en del til en organisasjon, men hvilken vet jeg ikke nå. 

Anonymkode: 6308c...18e

• Liker 1
Skrevet

Hadde investert i eiendom uten tvil. Og gitt bort en del. 

• Liker 3
Skrevet

Hva som endrer seg kommer helt an på hvem du er

Det største som endrer seg er at du er garantert bedre alternativer om det er noe galt. Du blir behandlet som en gud. Heh, om du blir rik vil du møte en helt annen hverdag, uansett hvordan du ble rik

Skrevet

Det første jeg ville gjort var å finne den mest effektive og solide organisasjonen/stiftelsen med et formål jeg støtter, og deretter gi 300 millioner til den. Fort som fy!

Deretter hadde jeg satt meg ned med mannen min og tenkt så det knaket. Hva vil vi med 100 millioner? Hva ønsker vi å oppnå og hvordan får vi det til? Hva er uønskede bivirkninger? Slike beslutninger er neppe tatt i en fei.

Sånn helt lite og konkret ville jeg tatt meg 3 ukers luksusferie med hele familien og pusset opp/bygd på huset.

Anonymkode: 17603...0b5

Skrevet

Sluttet i jobben min!

Foreslått for mannen at han også sluttet i sin jobb, evt. jobbet redusert. 

Kjøpt enebolig for kanskje 20 mill.

Kjøpt en bil til. 

Kanskje kjøpt Porsche til mannen (hvis (det strenge) budsjettet tillot det. Jeg hadde fortsatt syntes det var bortkastede penger)

Utsatt barnehagestart for yngste til hun er 2,5 år.

Reist til Bora Bora. 

Kjøpt leilighet på Gran Canaria til foreldrene mine.

Gitt søskenet mitt 10 millioner til ny bolig og oppgradering av andre bygninger på eiendommen. 

Irritert meg over at vi da «må» gi 10 millioner til mannens søsken også :fnise:

Kjøpt ny bil til min far som passer hans behov bedre, slik at min mor kunne fått hans nyere bil.

Ansatt noen til å ta seg av driften av familiens landbrukseiendom.

Kjøpt en billig fornuftig bil til et annet nært familiemedlem.

Satt av 100 millioner til hvert av barna.

Fått et barn til.

Da hadde jeg vel bare hatt nok igjen til nøkternt forbruk uten å måtte jobbe resten av livet... Så kanskje Porschen utgår :fnise:

Anonymkode: 8ab2c...51e

• Liker 1
Skrevet (endret)

Pusset opp leiligheten, deretter leid den ut.

kjøpt rekkehus og totalrenovert det

kjøpt bolig til venninne 1

kjøpt bolig til venninne 2 

sagt opp jobben

sluttet på skolen

reist så mye jeg vil

jevnlig kloklipp av katten hos veterinær 

gitt pappa penger til det han vil

gitt tante, kusine og fetter en god sum hver

spandert 40 års tur og lommepenger på venninne 1 og 2

Endret av Lady Lovelylocks
  • Liker 1
Skrevet

Hadde betalt ned gjelda til mine nærmeste som f.eks faren min, ei nær venninne, meg selv, min samboer. Så hadde jeg satt mye penger på fond til barnet mitt så hn har penger for resten av livet. Også hadde vi hatt til å leve godt resten av livet, fått oss hus og hytte. Så hadde jeg donert penger til dyrs velferd.

Anonymkode: 52e52...70e

• Liker 1
Skrevet

Ville betalt lån og kjøpt oss en ny bil. Eller brukt men definitivt yngre enn 15 år gammel. 😉 Kjøpt hytta ved skistedet. 

Så ville jeg hjulpet min bror og min mor. 

Også ville jeg startet en business. Har litt forskjellige ideer, og om jeg hadde penger, ville jeg turt å satse. 

Anonymkode: 0ba62...556

Skrevet (endret)

Betalt ned eventuell studiegjeld samboer hadde. Gitt en «liten dose» penger til forbruk. Gitt en «liten dose» penger til foreldre. Puttet penger i pensjonsfond og i annet fond og levd på avkastning. 

Endret av Peanut
Skrevet
1 hour ago, magikeren said:

Hva som endrer seg kommer helt an på hvem du er

Det største som endrer seg er at du er garantert bedre alternativer om det er noe galt. Du blir behandlet som en gud. Heh, om du blir rik vil du møte en helt annen hverdag, uansett hvordan du ble rik

Du har nok rett i det.

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet

Jeg hadde besvimt. Når jeg hadde blitt normal igjen så hadde jeg feiret med en stor fest. 

Kjøpt meg stort hus, ny bil, båt, gitt litt bort, reist mer ellers brukt penger som vanlig. 

Skrevet

Sluttet på jobben, pusset opp huset og kjøpt et feriehus i varmere strøk. Er nok tusenvis andre ting jeg hadde brukt de på, men det hadde vært det første

• Liker 1
Skrevet

Tatt med meg barna mine og flyttet vekk herifra! Betalt i dyre dommer for at noen skal bygge et hus fort som f til oss!

Anonymkode: 58dea...650

Skrevet

Jeg hadde betalt ned huslånet vårt, samt lånet til våre nærmeste av familie og venner. 

Mye av pengene ville jeg ha satt i fond. Tilsidesette på konto for alle våre barn, slik at de kunne ha levd godt. 

Hadde sagt opp jobben min.

Gitt ganske så mye til veldedighet som jeg kjenner er viktig for meg. Sorgenfri ville jeg ha støttet mest. 

Skrevet
7 timer siden, Forundret.. skrev:

Jeg hadde i første omgang holdt kjeft om det.

Og det hadde du klart å holde skjult frem til skattelistene hadde blitt publisert året etter.....

Anonymkode: 9e0f9...a52

• Liker 1
Skrevet

Kjøpt leiligheten jeg og kjæresten sikler etter(rundt 5 millioner)

Reist dit jeg ville, blant annet USA, Japan og elefantsafari en plass i Afrika. 

Pusset opp huset til foreldrene mine.

Gitt tantebarnet mitt hundretusen ish.

Gitt til dyrevernorginasjoner.

Spart resten.

Anonymkode: d20c8...76a

Skrevet

Betalt ned gjeld

Ferdigstilt huset

Tatt ulønnet mammapermisjon med god samvittighet

Gjort investering

Delt med familie og venner

Donert penger til prosjekt Håpet (Brazil), som Tine Lopes var med å startet opp. Fasinerende historie hun hadde og jeg er sikker på at vi møttes av en grunn ❤

Dratt på ferie

Investert i boliger 

Anonymkode: 81cf1...752

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det hadde du klart å holde skjult frem til skattelistene hadde blitt publisert året etter.....

Anonymkode: 9e0f9...a52

Jaja, hadde nå holdt på det så lenge som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...