AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #21 Skrevet 26. januar 2019 Bygd hus, hjulpet familie og satt penger til sparing. Anonymkode: fcb90...254
Jensine Skrevet 26. januar 2019 #22 Skrevet 26. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde flytta ut av Norge, til et land med varmere klima. Hadde totalrenovert huset og solgt det. Anonymkode: 80c65...61e Så mye jobb for noe som bare er lommerusk i forhold til formuen? 5
Aragorn ll Elessar Skrevet 26. januar 2019 #23 Skrevet 26. januar 2019 (endret) Vel betalt det jeg har i gjeld\lån. Kjøpt en større leilighet Reist rundt i Europa Endret 26. januar 2019 av Aragorn ll Elessar 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #24 Skrevet 26. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er at man kommer til å dukke opp på skattelistene. Med 400 millioner, så havner man vel på formue-toppen i Norge. Anonymkode: 79638...5ff Ifølge kidnappingssaken i mediene nå, trenger du 1.7 milliarder for å komme på 177. plass. Så med 400 millioner, havner du et stykke ned. Anonymkode: 51690...067 7
Ariana807 Skrevet 26. januar 2019 #25 Skrevet 26. januar 2019 -betalt ned alt av lån -kjøpt ny bolig -kjøpt ny bil -kjøpt alt jeg noen sinne har hatt lyst på (ikke så veldig spenstig, men fylle opp filmbiblkoteket, litt GoT og Harry Potter merch og stesj 😅😂 generelt oppgradert tv, pc og slikt) -delt ut noe penger til familie Levd livet, men hadde ikke slutta i jobben trenger noe å bedrive tiden med 👍🏻 Hadde nok donert noe penger til Lucas Organisasjonen og Hjelp Katten 😸😸 har ikke alverdens med penger akkurat nå, så blir en 50 lapp her og der jeg har råd til. Men da kunne jeg virkelig gitt dem det de fortjener for den fantastiske jobben de gjør!! 4
kimchi wasabi Skrevet 26. januar 2019 #26 Skrevet 26. januar 2019 Betalt ned studiegjelden, kjøpt hus og åpne sushi bar. 1
Ginavn Skrevet 26. januar 2019 #27 Skrevet 26. januar 2019 Jeg hadde kjøpt eller fått lagd et stort hus med masse garasjeplass. Fått med meg en interiørarkitekt for å få et mer sør-eruopeisk preg - jeg kjenner megesyra i munnen av skandinavisk stil. Mulig jeg hadde kjøpt hus i varmere land, som Spania og Hellas. Så, med hus og garasje på plass skal jeg kjøre på (!) med biler. Opel Lotus Omega, Audi RS5, veteraner, noe fra Mercedes og BMW, fiksa/pimpa opp den første bilen min, den er syk, stakkars. Litt usikker på om jeg skal ha verksted da jeg ikke ka en dritt om det mekaniske, men en vaskehall må jeg ha. Mens jeg først er i gang, lage bane. Mitt eget litt Nürburgring. Dratt på cruise i Stillehavet, kjøpt masse nye klær. Hårfjerning med laser. Dyre skjønnshetsbehandlinger. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #28 Skrevet 26. januar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er at man kommer til å dukke opp på skattelistene. Anonymkode: 79638...5ff Det morsomme med å få så mye penger er derfor at man måtte gitt bort en god slump. Hadde startet med en million hver til alle på vennelisten. Gitt en del til veldedige formål. Kjøpt den lokale fotballklubben. Sagt opp jobben er en selvfølge. Moret meg med å gi bort penger til tilfeldige personer. Kanskje til og med valgt meg ut en heldig vinner på Kåge. Kjøpt et ekstra hus til å oppbevare tingene mine. Hadde jo blitt en del mer shopping med så mye penger. Anonymkode: 6d40d...b8d
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #29 Skrevet 26. januar 2019 Ville latt huslånet og stuidelånet gått til inkasso og tvangstrekk. Bare for gøy. Anonymkode: ff486...706 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #30 Skrevet 26. januar 2019 Vanskelig dette med å gi penger til familien. Jeg har flere i familien som klarer seg godt og har mer enn nok penger. Andre har ikke så mye. Noen har jeg ikke noe særlig forhold til og noen et nærere forhold. Mine søsken og tantebarn er en selvfølge, men tanter og unkler, kusiner og fettere er det vanskeligere med. Det virkelig litt dumt å gi til noen, men ikke alle. Kanskje hadde jeg bare gitt til barna. Så er det nære venner. Skulle jeg gitt penger til dem? Kanskje spandert en ferie eller noe de har ønsket seg lenge? Det første jeg hadde gjort hadde nok vært å skaffe meg noen timer med en god økonomisk rådgiver og forsøkt å tenke ut hvilke veldedige organisasjoner jeg skulle gitt penger til. Anonymkode: 639d9...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #31 Skrevet 26. januar 2019 -Gitt 50 millioner til de to barna mine. (Altså de får pengene når de er 18) -gitt 100 millioner til veldedighet. -tatt fri fra jobben en stund. -resten hadde jeg satt inn på konto, og brukt det når jeg trenger. vi har allerede veldig god råd. Anonymkode: 388fd...12a 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #32 Skrevet 26. januar 2019 Dere som vil gi bort penger: Husk at det ofte skaper like mange problemer som det løser. Den som får penger, havner i takknemlighetsgjeld. Neste gang du er sur på vedkommende som har fått penger, vil du synes hen er ufyselig utakknemlig. Vedkommende vil ikke se det på samme måte. Anonymkode: 51690...067 9
Gjest SeptemberRose Skrevet 26. januar 2019 #33 Skrevet 26. januar 2019 (endret) Hadde kjøpt en seter på fjellet, og hatt kuer og geiter der deler av året. ☺️ Ellers bare levd som vanlig, betalt ned gjeld da selvfølgelig. Endret 26. januar 2019 av SeptemberRose
Gjest COSL Innovator Skrevet 26. januar 2019 #34 Skrevet 26. januar 2019 Jeg skulle betalt ned gjelden til de som står meg nærmest og selvfølgelig min egen. Jeg skulle gitt en god sum til mine nærmeste og jeg skulle aldri i mitt liv jobbet igjen. Jeg hadde pusset opp huset mitt evt solgt og bygd nytt hus akkurat sånn jeg vil ha det. Antakelig kjøpt meg en bobil også. Ny bil er garantert helt sikkert iallefall. Jeg skulle reist rundt i verden og spandert på andre. Jeg skulle levd livet 😊
blåtimen Skrevet 26. januar 2019 #35 Skrevet 26. januar 2019 Hadde satt av 30 mill til meg selv og fremtidige barn. 3 mill til hvert av søsknene mine samt 3 mill til foreldrene mine. 10 mill som jeg kunne gitt til diverse kjente og ukjente som trengte det. De resterende 351 millionene hadde jeg gitt til forskere som prøver å finne en kur mot ME. 2
GammelKaktus Skrevet 26. januar 2019 #36 Skrevet 26. januar 2019 Hadde jeg fått såpass mye penger så hadde jeg rett og slett bare tatt barnet mitt og flyttet til USA, kjøpt hus og levd livets glade dager. Hadde hatt nok penger både til meg, sønn og eventuelle barnebarn da.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #37 Skrevet 26. januar 2019 2 timer siden, Jensine skrev: Så mye jobb for noe som bare er lommerusk i forhold til formuen? Sikkert for å gjøre livene til de nye eierene litt bedre. Litt veldedighet Anonymkode: 3ef21...8e2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #38 Skrevet 26. januar 2019 Tipper mannen min hadde stukket av med sin halvdel av formuen rimelig raskt. Vi har et skikkelig solid og kjærlig forhold, men den ene tingen vi aldri har blitt enige om er luksus - han sikler etter alt av luksusvarer, mens jeg hater det. Siden vi ikke har råd til luksusvarer pr. idag, så løser det seg selv - men med så mye penger i banken, hadde hans forbruk eller min gjerrighet (eller begge deler) ført til brudd. Ville brukt resten på å kjøpe en leilighet i Oslo til meg og en til hvert av barna (leid ut til de blir gamle nok til å bo alene), satt opp fond/sparekontoer som barna mine ville fått tilgang til når de var ferdig med utdannelsen, og kjøpt leilighet/hus etter eget valg til mine søsken, med avtale om at de skal bo der - ikke selge og sløse bort pengene. Dessverre er jeg den eneste "økonomisk fornuftige" i både min og min manns familie, og vi reddes egentlig av at vi har lav inntekt, for på den måten får heller ingen sølt altfor mye med pengene. Men når familien min har lån i hue og ræva og allikevel bytter bil hvert tredje år (trenger ikke engang bil, bor midt i byen og har gangavstand til jobb), har null på sparekonto men prioriterer New York-tur over BSU, etc - så får jeg ikke veldig lyst til å gi dem masse ekstra penger å sløse bort. Så de får bolig, ikke penger i hånda. Utover det, så føler jeg meg forpliktet til å "redde verden" med så mye penger, og min mening er at helsehjelp til kvinner og barn - spesielt hjelp til prevensjon, fødsel og vaksiner - er et av de viktigste stegene i den retning, så jeg tipper jeg ville donert mye til sånne organisasjoner. Anonymkode: 1928a...597 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #39 Skrevet 26. januar 2019 Mange spennende tanker rundt så mye penger her, hadde vært fantastisk å bli kvitt all gjeld å satt inn en god slant på pensjonen 😂 Anonymkode: 75e2d...f79
Gjest O.G. Skrevet 26. januar 2019 #40 Skrevet 26. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fyfader tenk å vinne så mye penger, det hadde vært en drøm! Hvordan tror dere at dere hadde reagert, og hva hadde dere brukt pengene på? Selv hadde jeg gitt mye til mine foreldre, kjøpt hus til de feks, kjøpt hus til meg og mannen min, spart mye.. Uff.. En drøm Anonymkode: 75e2d...f79 Pusset denne leiligheten opp akkurat slik jeg ville hatt den. Reist 6 måneder rundt i Australia, hjulpet guddatteren med penger til hus/leilighet og ellers levd som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå