AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Fyfader tenk å vinne så mye penger, det hadde vært en drøm! Hvordan tror dere at dere hadde reagert, og hva hadde dere brukt pengene på? Selv hadde jeg gitt mye til mine foreldre, kjøpt hus til de feks, kjøpt hus til meg og mannen min, spart mye.. Uff.. En drøm Anonymkode: 75e2d...f79 6
Forundret.. Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 Jeg hadde i første omgang holdt kjeft om det. Fått i gang firma til å fått huset i orden mens vi dro på ferie for å hilse på far og andre i familien som vi ikkje har sett på flere år. Så hadde jeg satt meg ned og klekket ut en plan på å bruke en del til å forsøke å gjøre noe bedre her i verden. 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 Ikke fortalt det til en sjel, og bare levd som vanlig mens jeg kunne slappe av innvendig ved tanken på å aldri måtte bekymre meg for økokomi igjen. Hadde selvfølgelig plassert pengene fornuftig. Anonymkode: 5b47b...cd4 12
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #4 Skrevet 26. januar 2019 Jeg hadde tatt permisjon på ubestemt tid fra jobben og tatt med mannen/barn på reisefot i den store verden. underveis klekker vi en videre plan for pengene. Anonymkode: f7392...310 5
Kala Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 (endret) Herregud, da priser jeg meg lykkelig og takknemlig for at de økonomiske bekymringene er forduftet for familien min og meg. Huset vårt totalrenovert, og en leilighet i byen ved høgskolen hadde også blitt et faktum. Da slutter jeg i ekstrajobb min, slik at jeg kan fokusere på heltidsstudiene mine for fult. Mer tid med familien, reiser og opplevelser hadde også fått større fokus. Det hadde vært mitt umiddelbare fokus Edit: da hadde vi satt av ett år til reising og opplevelser før barna begynner på skolen. Endret 26. januar 2019 av Kala 3
Gjest Senil Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 Kjøpt nytt hus. Kjøpt hus til barna. Og gitt bort resten.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #7 Skrevet 26. januar 2019 -Betalt ned gjeld -Kjøpt egen og stor bolig -Innredet ny bolig -Investert i topp familie bil -Satt inn penger til innskuddspensjon -Besøkt svigerfamilien -Tatt noen måneder ulønnet permisjon for å reise og koble ut etter hardt slit i over 20år -Gitt en pengegave til alle søsken og til foreldre og på sparekonto til nevøer/nieser på begge sider (min og partners) -Bestilt en flott sommerferie i varmere strøk (ingen unormal luksus, utenom at man slipper spare) -redusert stilling til 80% på begge to for 10år fra dags dato -reist med cruise et av de nærmeste årene innland -Satt inn penger til egenkapital til barn (obs undersøkt med skattekontor) -Kjøpt en flott båt og tatt båtsertifikatet -tatt bilsertifikatet og kjøpt og liten konebil til meg Anonymkode: b3c5d...357 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #8 Skrevet 26. januar 2019 Hadde i hvertfall sagt opp jobben jeg har per nå, for der er det helt sinnsvakt for tiden. Tror ikke jeg vil være helt jobbløs, kanskje deltid eller noe frivillig i stedet, i alle fall noe nyttig. Jeg vet ikke om jeg ville sagt det til så mange, bare mine nærmeste. Så hadde jeg nok spredd om meg med nedbetaling av gjeld til mine nærmeste, hus, bil, tjenester osv. hva enn de måtte trenge. Og så hadde jeg reist verden rundt:D Så måtte jeg vel ha gjort noe veldedig for menneskeheten, men ikke sikker på hva det skulle vært:P Anonymkode: 1944c...2eb
prettylittlemisfit Skrevet 26. januar 2019 #9 Skrevet 26. januar 2019 Først, om jeg vinner, er det også samboeren som vinner. Betalt ned mitt lån, samboers lån, gjort ferdig huset, som er ett relatvt stort prosjekt. Gitt noe til hans foreldre og søsken, samme til mine. Men etter alt dette hadde vi vel sittet igjen med over 300 mill.. Men uansett, så tenker jeg ikke at dette er en stor sjanse for å vinne. Blir glad om jeg vinner 1 mill også jeg. 1
Alvario Skrevet 26. januar 2019 #10 Skrevet 26. januar 2019 Opprettet fond til ungene, og overført godt med penger til alle nieser/nevøers boligsparing. Gitt endel penger til konkrete hjelpeprosjekt vi allerede støtter jevnlig. Betalt ned alt gjeld og vurdert om vi skulle hatt ett års permisjon for å reise hele familien.
dr_zhivago Skrevet 26. januar 2019 #11 Skrevet 26. januar 2019 Betalt ned all gjelden til de i familien Investert i noen forretningsideer Generelt levd som en greve i enorme hus og hytter. Reist dit jeg ville, når jeg ville. Hatt tjenere til å gjøre alt det kjipe hverdagsarbeidet. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #12 Skrevet 26. januar 2019 Hadde slutta i jobben og reist verden rundt og kost meg med damer. Skulle hatt damer tilgjengelig døgnet rundt, i alle verdens hjørner. Skulle aldri igjen sovet alene, men alltid hatt senga full av damer. Anonymkode: 8a442...ad2 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #13 Skrevet 26. januar 2019 Jeg svarer som jeg pleier på den typen spørsmål: Det problemet tar jeg når det kommer. Og det er lite sannsynlig at det kommer, siden jeg svært sjelden bruker penger på pengespill. Ellers ville jeg helst vunnet 20-50 millioner. Det er veldig mye penger for meg, men ikke så mye at jeg må tenke på å redde verden ved hjelp av min formue. Anonymkode: 51690...067
Honey Dew Skrevet 26. januar 2019 #14 Skrevet 26. januar 2019 Gitt størstedelen til veldedige formål samt gitt gaver til barn og familie 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #15 Skrevet 26. januar 2019 Just now, AnonymBruker said: Hadde slutta i jobben og reist verden rundt og kost meg med damer. Skulle hatt damer tilgjengelig døgnet rundt, i alle verdens hjørner. Skulle aldri igjen sovet alene, men alltid hatt senga full av damer. Anonymkode: 8a442...ad2 Det medfølgende rusproblemet ville gjort at du mistet potensen på null komma niks. Ok, det ville tatt litt tid. Kanskje det ville være verdt det. Anonymkode: 51690...067 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #16 Skrevet 26. januar 2019 Gitt en klekkelig sum til foreldrene mine og brødrene mine, samt eks-svigerfamilien min. Kjøpt hus, hytte, ny bil og bestilt noen fine ferier. Ellers ville jeg fortsatt på høyskolen, fullført masteren men jobbet redusert når jeg var ferdig. Ville ikke fortalt noen andre enn familien at jeg hadde vunnet. Spart mye og gitt en del til veldedighet. Antagelig forskning på barnekreft, samt tiltak for syke barn som sykehusklovnene. Anonymkode: 2b0bd...17b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #17 Skrevet 26. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det medfølgende rusproblemet ville gjort at du mistet potensen på null komma niks. Ok, det ville tatt litt tid. Kanskje det ville være verdt det. Anonymkode: 51690...067 Ikke noe problem. Hadde bare slikket mus resten av livet. Anonymkode: 8a442...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #18 Skrevet 26. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke fortalt det til en sjel, og bare levd som vanlig mens jeg kunne slappe av innvendig ved tanken på å aldri måtte bekymre meg for økokomi igjen. Hadde selvfølgelig plassert pengene fornuftig. Anonymkode: 5b47b...cd4 Problemet er at man kommer til å dukke opp på skattelistene. Med 400 millioner, så havner man vel på formue-toppen i Norge. Anonymkode: 79638...5ff 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #19 Skrevet 26. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at man kommer til å dukke opp på skattelistene. Med 400 millioner, så havner man vel på formue-toppen i Norge. Anonymkode: 79638...5ff Så man blir ikke skjermet om man vinner så mye penger? Er det mange som søker opp i de listene? Jeg har aldri sjekket sånn liste. Er det vanlig å gjøre? Anonymkode: 43a37...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #20 Skrevet 26. januar 2019 Jeg hadde flytta ut av Norge, til et land med varmere klima. Hadde totalrenovert huset og solgt det. Anonymkode: 80c65...61e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå