Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ubeskyttet sex i natt. Og skal ha mensen om ca en uke. Hvor lenge må jeg vente før jeg kan ta en graviditetstest? På noen tester står det at man kan få svar allerede 6 dager før forventet menstruasjon. Vil det si at jeg kan ta en test i morra f. Eks eller må man vente så så lenge etter at man har hatt sex? Jeg har alltid tenkt/trodd at man må vente en uke eller to uansett før man kan sjekke. 

Anonymkode: 3c40d...f4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggløsning er ca 2 uker før menstruasjon, spørs på sykluslengd og om den er stabil. Egget kan leve opp til 48 timer, sædceller noe lengre. Så tror det er veldig liten sjanse for graviditet, men aldri si aldri. Det tar også noen dager for at egget/embryoet fester seg. Ta en test om du ikke får mensen i stedet.

Skrevet

Du må vente i minst en uke etter for å sjekke. Men som det allerede er kommentert så er du mest sannsynlig i en ufruktbar periode, så sjansen for graviditet er minimal. 

Anonymkode: 41289...dc1

Skrevet

Det står på pakkeeeeeeeeeeeeeen! Og kan googles på 5 sekunder! :bond:

Anonymkode: 72fcd...dbe

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står på pakkeeeeeeeeeeeeeen! Og kan googles på 5 sekunder! :bond:

For en teit kommentar. På pakken står det 6 dager før forventet mens, noe som er helt bortkastet etter sex 7 dager før forventet mens. 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en teit kommentar. På pakken står det 6 dager før forventet mens, noe som er helt bortkastet etter sex 7 dager før forventet mens. 

Er man fremdeles forvirret etter å ha lest på pakken/pakningsvedlegget går man til google.no og taster inn "graviditetstest når", så får man svar fra medisinsk personell og ikke randoms på et forum som kanskje ikke aner hva de snakker om.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er man fremdeles forvirret etter å ha lest på pakken/pakningsvedlegget går man til google.no og taster inn "graviditetstest når", så får man svar fra medisinsk personell og ikke randoms på et forum som kanskje ikke aner hva de snakker om.

For du vet at alle er randoms som ikke vet hva de snakker om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...