AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Babyen min er åtte uker. Dessverre passet ikke den arrangere babysvømming for oss, tidsmessig. Vurdere derfor å dra i svømmehallen med henne selv. Noen som har erfaringer med dette? Er det noe jeg da må huske på/noen lure triks? Anonymkode: ebe78...69e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Babyen min er åtte uker. Dessverre passet ikke den arrangere babysvømming for oss, tidsmessig. Vurdere derfor å dra i svømmehallen med henne selv. Noen som har erfaringer med dette? Er det noe jeg da må huske på/noen lure triks? Anonymkode: ebe78...69e Dra i svømmehall som har basseng som er varmt nok vanlige treningsbasseng er for kalde for baby. Babysvømming bruker gjerne behandlingsbasseng som de leier. I Oslo vet jeg at Bøler har babyvennlig basseng åpent for publikum. Anonymkode: b443e...842 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dra i svømmehall som har basseng som er varmt nok vanlige treningsbasseng er for kalde for baby. Babysvømming bruker gjerne behandlingsbasseng som de leier. I Oslo vet jeg at Bøler har babyvennlig basseng åpent for publikum. Anonymkode: b443e...842 Ja, det er Bøler jeg har tenkt til å dra på. De har 32 grader i vannet. Er det varmt nok for baby? Anonymkode: ebe78...69e 1
Snurrepurre Skrevet 26. januar 2019 #4 Skrevet 26. januar 2019 32 er greit men begynn med 20-30 min i bassenget... og ikke dupp ungen under vann ellers er det bare å kose seg! 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, det er Bøler jeg har tenkt til å dra på. De har 32 grader i vannet. Er det varmt nok for baby? Anonymkode: ebe78...69e Ja 32 grader er nok. De som driver med babysvømming sier 34 grader er ennå bedre, men det 32 er innafor. Vet mange som drar til bøler for å bade med baby. Ellers er det babysvømming-kurs mange steder med flere ulike tilbydere i Oslo, så sjekk litt rundt om du vil bli med på kurs Anonymkode: b443e...842 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er Bøler jeg har tenkt til å dra på. De har 32 grader i vannet. Er det varmt nok for baby? Anonymkode: ebe78...69e Vi har babysvømming på Bøler og det er absolutt varmt nok ja baby blir veldig fort sliten av bading, så gjør det kort. 15-20 min holder nok for en på 8 uker. Anonymkode: f3d8e...1c8 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #7 Skrevet 26. januar 2019 14 minutter siden, Snurrepurre said: 32 er greit men begynn med 20-30 min i bassenget... og ikke dupp ungen under vann ellers er det bare å kose seg! Hvorfor ikke duppe ungen under? Det gjøres jo veldig tidlig på babysvømming? Anonymkode: fe59f...16c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #8 Skrevet 26. januar 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke duppe ungen under? Det gjøres jo veldig tidlig på babysvømming? Anonymkode: fe59f...16c Men der er det instruktør. Anonymkode: d66da...9dd 12
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #9 Skrevet 26. januar 2019 Det er så gøy å ha med de små i svømmehallen, så det bør du absolutt gjøre! Når de er så små så syntes jeg det var litt stress i dusjen, men fikk tips fra ei venninne om å ta med ikeapose og et tjukt håndkle som babyen kunne ligge på inntulla i sitt eget håndkle. Det funka kjempebra for oss - la ham så han kunne se meg og dusjet ham sist når vi skulle ut og først når vi var ferdige. Minst mulig tid til å bli kald 🙂 Hadde også med to håndklær til baby (+ det tjukke) sånn at han fikk tørt håndkle etter dusjen. Min ble kjempesulten og trøtt av å bade, så du kan jo prøve å legge opp sånn at spising og soving etterpå er lett tilgjengelig. Om du ammer er det jo ikke noe problem, men greit å huske på om du pumper eller gir mme. Kos dere! Anonymkode: 9bddb...711 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #10 Skrevet 26. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Babyen min er åtte uker. Dessverre passet ikke den arrangere babysvømming for oss, tidsmessig. Vurdere derfor å dra i svømmehallen med henne selv. Noen som har erfaringer med dette? Er det noe jeg da må huske på/noen lure triks? Anonymkode: ebe78...69e En så liten baby bør du ikke ta i et vanlig basseng med bare 25 - 29 grader i vannet. Du bør finne et terapibasseng der temperaturen er rundt 34 grader. Det viktigste du gjør uansett basseng, er å dusje og vaske babyen grundig før du går i kloret basseng. Klor angriper alt fra urinrester til svette og andre produkter vi tilfører huden. Er ikke huden godt rengjort før klorbad får all hud angrep avnklor noe som igjen trigger allergi mot klor og hudproblemer. Ellers ville jeg tilpasset meg organisert babysvømming fremfor å gå på egenhånd. Anonymkode: a6cb1...5aa 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #11 Skrevet 26. januar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: Men der er det instruktør. Anonymkode: d66da...9dd Ja? Og det eneste den gjør er å berolige foreldrene om at det er trygt. Anonymkode: fe59f...16c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #12 Skrevet 26. januar 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja? Og det eneste den gjør er å berolige foreldrene om at det er trygt. Anonymkode: fe59f...16c De viser hvordan man foretar et trygt dykk også. Anonymkode: f3d8e...1c8 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #13 Skrevet 26. januar 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja? Og det eneste den gjør er å berolige foreldrene om at det er trygt. Anonymkode: fe59f...16c Eh, nei. De viser hvordan man forbereder barnet på et dykk, hvordan man skal holde, hva man skal gjøre etter et dykk, hvordan man skal jobbe pp fritiden for å forberede baby på dykk etc. Ikke dykk uten instruktør. Kos deg i vannet! Anonymkode: 54efc...227 13
Snurrepurre Skrevet 26. januar 2019 #14 Skrevet 26. januar 2019 Det er uansett delte meninger om hvorvidt man bør dykke ungen. Selv med instruktør. Men ikke finn på å gjøre det alene med et spedbarn. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #15 Skrevet 26. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er så gøy å ha med de små i svømmehallen, så det bør du absolutt gjøre! Når de er så små så syntes jeg det var litt stress i dusjen, men fikk tips fra ei venninne om å ta med ikeapose og et tjukt håndkle som babyen kunne ligge på inntulla i sitt eget håndkle. Det funka kjempebra for oss - la ham så han kunne se meg og dusjet ham sist når vi skulle ut og først når vi var ferdige. Minst mulig tid til å bli kald 🙂 Hadde også med to håndklær til baby (+ det tjukke) sånn at han fikk tørt håndkle etter dusjen. Min ble kjempesulten og trøtt av å bade, så du kan jo prøve å legge opp sånn at spising og soving etterpå er lett tilgjengelig. Om du ammer er det jo ikke noe problem, men greit å huske på om du pumper eller gir mme. Kos dere! Anonymkode: 9bddb...711 Så bra tips med IKEA pose! Har lurt på hvordan jeg skal løse akkurat det der 😊 Anonymkode: ebe78...69e 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #16 Skrevet 26. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: En så liten baby bør du ikke ta i et vanlig basseng med bare 25 - 29 grader i vannet. Du bør finne et terapibasseng der temperaturen er rundt 34 grader. Det viktigste du gjør uansett basseng, er å dusje og vaske babyen grundig før du går i kloret basseng. Klor angriper alt fra urinrester til svette og andre produkter vi tilfører huden. Er ikke huden godt rengjort før klorbad får all hud angrep avnklor noe som igjen trigger allergi mot klor og hudproblemer. Ellers ville jeg tilpasset meg organisert babysvømming fremfor å gå på egenhånd. Anonymkode: a6cb1...5aa Takk for svar! Jeg var ikke klar over hvor viktig det er med god vask, da skal jeg være nøye på dette. Anonymkode: ebe78...69e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #17 Skrevet 26. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har babysvømming på Bøler og det er absolutt varmt nok ja baby blir veldig fort sliten av bading, så gjør det kort. 15-20 min holder nok for en på 8 uker. Anonymkode: f3d8e...1c8 Er flere basseng på Bøler bad? Anonymkode: ebe78...69e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #18 Skrevet 27. januar 2019 Her vi bor er det aldersgrense 12 uker for å få bade. Anonymkode: 61d4f...e0e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #19 Skrevet 27. januar 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Er flere basseng på Bøler bad? Anonymkode: ebe78...69e Bare ett basseng. Anonymkode: f3d8e...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #20 Skrevet 27. januar 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: Eh, nei. De viser hvordan man forbereder barnet på et dykk, hvordan man skal holde, hva man skal gjøre etter et dykk, hvordan man skal jobbe pp fritiden for å forberede baby på dykk etc. Ikke dykk uten instruktør. Kos deg i vannet! Anonymkode: 54efc...227 Hos oss var det først og fremst å roe ned mødre. Kommer til å dykke minsten uten instruktør, sjekker lett om refleksene er som de skal og da er det helt trygt å dykke barnet. Anonymkode: fe59f...16c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå