Gå til innhold

Vin eller champagne for romantisk avslapning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker vanligvis prosecco , og jeg husker rett og slett ikke hvordan det er å drikke vin!  Vil ikke bli full , men litt små-buzz , avslappet og i romantisk humør. 
Hva burde jeg kjøpe inn til vår romantiske date i dag(ikke kjæreste men FF)? Hvis vin, rød eller hvit? Problemet med rød er at sist gang jeg drakk det for 5+ år siden kastet jeg opp og har ikke rørt det siden. Vil helst ikke ha skallebank dagen derpå heller. 
Hvordan drikke anbefaler dere? Og hvor mange glass holder for det humøret jeg skisserer? 

Anonymkode: 37fb2...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange glass kommer jo an på kroppen til hver enkelt. Faller du på rød, så drikk vann til, da slipper du unna hodepinen. Prosecco gjør deg gjerne fortere full pga boblene, så du har nok mer kontroll med vanlig vin. Hva liker FF? 

Anonymkode: fce58...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin. Ta en kvitvin du liker.

hvorfor skal du ha romantisk kveld med ff?

Anonymkode: d64ca...889

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosecco og champagne ER vin. Du blir ikke fullere av to glass hvit- eller rødvin enn av tilsvarende mengde prosecco. (Alkoholprosenten varierer noe innad i alle kategorier, men ikke SÅ mye at du blir merkbart mer brisen av to glass).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosecco er ikke champagne. 
Spørs veldig hvor nær du og FF er. Jeg hadde ikke drukket rødvin om jeg var redd for rødvintenner. Ser heller ikke poenget med at du skal true i deg rødvin om du egentlig ikke vil ha det. 
Kjøp en hvitvin du. Prosecco, cava, chablis. Det du liker. Hadde riktignok styrt unna champagnen. Ser ikke poenget i å bruke 400 ++ kroner på en flaske som skal deles med FF. 
Jeg trenger en flaske for å komme i det humøret du skisserer. Hva du trenger vet jeg ikke. 

Anonymkode: 4d155...ed2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sverger jeg til bobler eller hvitvin hvis jeg vil ha litt feststemning. Rødvin drikker jeg sjelden, kun hvis jeg er ute og spiser mat det passet til.

Champagne er jo festlig, men kanskje også litt råflott for en FF? Prøv en cremant i stedet (som champagne, men fra «feil» distrikt og mye billigere), f.eks Paul Delane.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk , tror det faller på hvitvin. Prosecco og champagne er kanksje litt for opp-glad forhold til det jeg tenker passer i settingen med massasje og hotell :) Lett og god hvitvin å anbefale? Jeg drikker veldig sjeldent, vil et halvt glass holde til å begynne med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk , tror det faller på hvitvin. Prosecco og champagne er kanksje litt for opp-glad forhold til det jeg tenker passer i settingen med massasje og hotell :) Lett og god hvitvin å anbefale? Jeg drikker veldig sjeldent, vil et halvt glass holde til å begynne med? 

Et helt glass går nok fint ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champagne eller prosecco passer best til en flørt, kanskje som innledning til sex.

Rødvin passer best til en middag med kjøtt og sofa og avslapning etterpå.

Anonymkode: e7a2c...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer helt an på hva dere begge liker, uansett hvor romantisk noe er på papiret blir det ikke veldig bra hvis den ene parten virkelig ikke liker det du serverer 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2019 den 13.40, AnonymBruker skrev:

Prosecco er ikke champagne

😅😅 du følte du måtte understreke dette ? 

Anonymkode: 0cf7b...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts hvor gammel er du ? Kjøp halvtørr musserende , da slipper du rødvinstenner! Og musserende er mere festlig enn vin ? Bare ikke kjøp for søt...

Anonymkode: 0cf7b...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for oppfordring til og forherligelse av brudd på norsk lov og brukerdebatt, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...