Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Louise88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres rart ut. Hva sier faren din om dette?

Anonymkode: c289d...82f

• Liker 13
Skrevet (endret)

.

Endret av Louise88
Skrevet
5 minutter siden, Louise88 skrev:

Vi er tre voksne søsken med skilte foreldre. Far har funnet seg ny samboer og hun har bestemt at vi barna kun får lov å komme på besøk 1 uke hver (om sommeren?) fordi hun blir sliten av besøk. Til vårt barndomshjem som er et stort hus. Dette er langt unna så litt langt å reise med små barn kun for en uke. Våre barn liker godt å være der på ferie og det er i skoleferien vi har mulighet til å dra dit. Vi bor ellers veldig langt unna og ser far lite i hverdagen. Far vil i utgangspunktet være med oss så mye som mulig men er redd for å bli alene. Hvis far ikke overholder dette så truer hun med å flytte. Hva synes dere om dette?

Èn ting er jo hvordan den nye samboeren er, men her burde far satt ned foten. Det er jo det som er sårende for dere.

• Liker 12
Skrevet

Jeg skjønner samboeren godt. 1 uke med besøkende man i utgangspunktet ikke står veldig nær, er forferdelig slitsomt.

Kanskje det på sikt kan være mulig å få økt besøkskvoten, når dere er bedre kjent, og slapper mer av i hverandres selskap.

Anonymkode: eb6e9...00e

• Liker 21
Skrevet (endret)

.

Endret av Louise88
  • Liker 2
Skrevet

Føler jo at det er vårt hjem også. Har bodd der halve livet og nå får vi ikke fra dit pga henne.

• Liker 4
Skrevet

Hun var veldig hyggelig de første gangene vi traff henne, men har siden vært veldig ubehagelig mot oss barna. Feks hvis jeg prøver si noe hyggelig skal hun alltid være uenig og motsi det. Hun har også hevet stemmen mot oss som om vi var små barn midt i en vanlig samtale.

• Liker 11
Skrevet

Off nå får jeg flashbacks til min eks-stemor. Begynte helt likt, snill først og etterhvert en heks. Gikk så langt som at jeg ikke fikk sitte ved siden av min far når jeg satte meg i sofaen. Hun var sykelig sjalu og mislikte alle oss barna. 

Jeg ville ha skrevet et brev om hvordan dette føles for dere. Han vil vel ha mest mulig kontakt med sine barn og barnebarn vel.

Jeg kan forstå at det hadde vært greit med en uke besøk om sommeren av _gangen_, og at hun vil ha litt pause. Men hvis dere bor et stykke fra hverandre så burde dere få komme 1 uke i begynnelsen av ferien, 1 uke på slutten, en helg i ny og ne i året og andre ferier. Hun må faktisk godta at han har en familie!

Og ja, det er hennes hus også nå, men det betyr ikke at hun skal bestemme over 50 uker i året. Hun er sykt ugjestfri og burde vært mer ydmyk. Det er deres barndomshjem!

Anonymkode: 28c0a...855

• Liker 19
Skrevet

Når man er voksen og har startet sitt eget liv, så er ikke barndomshjemmet «hjem» på samme måte. Det kan man ikke forvente.

Hvis hun generelt er kjip mot dere så er ikke det bra, men hvis hun føler at dere ikke respekterer henne eller forventer å bo på hotell hos henne så kan jeg forstå henne. Din far kan heller ikke bestemme ting alene. Han har valgt å få seg samboer, da må man ta hensyn til hverandre.

Vil du ha din far og hans samboer boende hos deg i ukesvis hver ferie? Hvis nei, så skjønner du kanskje hvorfor hun blir sliten. Besøk innebærer mer rydding, matlaging og støy, og man får ikke slappet av hjemme.

Anonymkode: 070f4...f40

• Liker 33
Skrevet

Ja , hva skal en si om dette ? Vi har hatt en far som i alle år (30 år) har prioritert sin nye samboer i alle sammhenger etter våre foreldre ble skilt .Nå er alle voksne og har fått barnebarn som også har blitt voksne. Nå har pipa fått en annen lyd siden han lurer på hvorfor han hører og ser så lite av barn og barnebarn. Han skjønner ikke at det er hans egen ikke -eksiterende  innsats og mangel på rettferdighetssans som har satt han i den knipa. Ingen som orker å ta den fighten med han for da slår "madammen" til  

Det er bare å presentere alternativet i det å la en ny samboer få styre alt og ødelegge forholdet mellom far og barn. Det er rett og slett snakk om rein sjalusi fra A til Å.  Risikoen for at han blir en ensom man  på sine eldre dager blir større for hver dag som går. 

Føler virkelig med dere ❤ At det er deres barndomshjem gjorde det verre synes jeg 

Anonymkode: 7c1fc...01b

• Liker 12
Skrevet

Du kan også skrive at det er trist hvordan familier som holder sammen ikke får problemer som dette. Hvorfor skal dere miste forholdet med deres far, og få en ulempe av at han har fått ny samboer? Skal det virkelig gå ut over dere? Dere må få komme omtrent like mye som før, det som har vært naturlig for dere. 

Hun må ta ham sånn han er! Og han har familie. 

Anonymkode: 28c0a...855

• Liker 6
Skrevet

Her må din far sette ned foten. Denne dama virker utrolig kontrollerende mot din far og dere. Samboeren hans kommer kanskje ikke til å være sammen med din far livet ut, men dere er jo hans barn livet ut. Så det blir som å velge mellom henne og dere. 

Anonymkode: 54885...367

• Liker 4
Skrevet

For en tøffel faren din er. Ja han er glad i henne å alt det der, men det for fadern meg hans hjem også, å deres barndomshjem, å den helsa frarøver han utrolig mye verdifull tid med sine barnebarn! 

Anonymkode: dd9a3...832

• Liker 7
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner samboeren godt. 1 uke med besøkende man i utgangspunktet ikke står veldig nær, er forferdelig slitsomt.

Kanskje det på sikt kan være mulig å få økt besøkskvoten, når dere er bedre kjent, og slapper mer av i hverandres selskap.

Anonymkode: eb6e9...00e

Barna er en del av «pakken» når en gifter seg med en person som har barn. Selv om barna er voksne og far ønsker å ha mye tid sammen med barna må partneren innfinne seg i det. Dersom de trør ned dørene i tide og utide skjønner jeg at det kan bli slitsomt og at en muligens må sette restriksjoner, men har ikke fått inntrykk av at barna trør ned dørene.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 15
Skrevet

Stemødre 🤮🤮🤮

Anonymkode: d8b1a...494

• Liker 3
Skrevet

Husk at kone nr 2 har all makt i et ekteskap 

Anonymkode: d8b1a...494

• Liker 3
Skrevet

Skjønner du ikke at det mest sannsynlig er stemoren din som må vaske hus, handle mat, lage mat, lage til gjesterom osv?

Jeg hadde aldri orket å ha huset hele tre familier gjennom en hel sommer. Det er deres hjem og ikke et hotell... Samme om det er mine barn el stebarn. Vennnneb til moren min har det sånn, men det er kun felles barn som bor på den andre kanten av landet. Tre voksne barn med familier som kommer hjem både til jul, påske og sommerferie, hun er helt utslitt av å ha de på besøk. 

Anonymkode: 51049...280

• Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...