AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Bikkjer kan være så sinnsykt hevngjerrige!! Har en liten tass på 7 år (chihuahua). Får han ikke være med ut på gårdsplassen så pusser han på kjøleskapet mens han ser på meg. 🤣 Blir jeg streng mot han så legger han seg i senga si å furter.. Ikke fortell meg at bikkjer ikke hevner seg. Dominante som de kan være. Ja, han er en dominant hund. Kjemisk kastrert 2 ganger.. Fler? Anonymkode: 77385...940
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 Du gir hunden din mennskelig egenskaper her. Hunder tenker ikke på «hevn». De forsøker å dempe dine signaler de anser som ubehagelige, flytter seg fra situasjonen eller gjør noe av frykt/nervøsitet/oppstemthet etc. Du må lære deg å lese hundens signaler tror jeg å ikke se på det som «hevn» Anonymkode: c8980...5d4 13
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #4 Skrevet 26. januar 2019 Hvorfor skulle han ellers tisse på kjøleskapet mens jeg ser på... Jeg er på tur ut å går uten å si noe til han. Tror han gjør sin type hevn for han ikke får være med hele tiden. Anonymkode: 77385...940
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle han ellers tisse på kjøleskapet mens jeg ser på... Jeg er på tur ut å går uten å si noe til han. Tror han gjør sin type hevn for han ikke får være med hele tiden. Anonymkode: 77385...940 Noe ved deg gjør han vel usikker da. Eller det kan være andre ting som spiller inn. Men hunder tar ikke hevn! Anonymkode: c8980...5d4 5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 Den tissingen er stress, og han prøver å roe deg med. Han tisser fordi han er stressa over å ikke få være med deg. Snakk om å ikke kunne lese hunden sin og mennskeliggjøre den.... Anonymkode: ccbf0...d52 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #7 Skrevet 26. januar 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Bikkjer kan være så sinnsykt hevngjerrige!! Har en liten tass på 7 år (chihuahua). Får han ikke være med ut på gårdsplassen så pusser han på kjøleskapet mens han ser på meg. 🤣 Blir jeg streng mot han så legger han seg i senga si å furter.. Ikke fortell meg at bikkjer ikke hevner seg. Dominante som de kan være. Ja, han er en dominant hund. Kjemisk kastrert 2 ganger.. Fler? Anonymkode: 77385...940 Det at du spiller hunden opp tiil at den kan være hevngjerrig (faktisk) beviser at du egentlig ikke er egnety som hundeeier og viser hvorfor hunden oppfører seg som den gjør Anonymkode: 106ec...49c 5
Elefantenirommet Skrevet 26. januar 2019 #8 Skrevet 26. januar 2019 Her er det ikke hunden som er hevngjerrig. Det er du som er dum. Anbefaler deg å lese om hunders kommunikasjon og dempede signaler. Synes det er uhorvelig trist at folk skaffer seg hund uten å kunne noen ting om dyr. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå