Gå til innhold

Vanskelig å gå ned et par kilo med høyt aktivitetsnivå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har lyst til å gå ned 4-5 kilo, men strever veldig. Jeg er normalvektig, men føler meg best noen kilo lettere. Problemet er bare at jeg er veldig aktiv og trenger mye mat for å orke alt jeg holder på med. Jeg jobber på SFO og mye som lærervikar og går minst 10 000 skritt om dagen. I tillegg trener jeg tung styrke 5-6 ganger i uka. Jeg reagerer veldig på underskudd og treningsøktene blir dårlig, jeg mister konsentrasjon og blir sur og sliten. Samboer støtter meg ikke i vektnedgang, så han er ikke villig til å spise sunnere middag og vi har alltid kjeks, Potetgull eller lignende stående. 

Anonymkode: 75076...a08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje trene litt mindre og kutte ut søtsaker og brus? 

Anonymkode: 1c373...d52

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje trene litt mindre og kutte ut søtsaker og brus? 

Anonymkode: 1c373...d52

Jeg må bli flinkere til å kutte ut dritt at. Trening vil jeg ikke redusere da dette er noe jeg har holdt på med seriøst i tre år nå. Jeg har mål innen trening og det er ikke noe jeg vil miste. Takk for svar😊

Skrevet

Kanskje du ikke bør gå ned i vekt, og det er derfor du strever.

Anonymkode: 57ff6...b3c

• Liker 3
Skrevet

Det er ganske enkelt: Ikke spis kjeks og potetgull mer enn en gang per uke (og da i moderate mengder).

Anonymkode: cde44...9cc

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har lyst til å gå ned 4-5 kilo, men strever veldig. Jeg er normalvektig, men føler meg best noen kilo lettere. Problemet er bare at jeg er veldig aktiv og trenger mye mat for å orke alt jeg holder på med. Jeg jobber på SFO og mye som lærervikar og går minst 10 000 skritt om dagen. I tillegg trener jeg tung styrke 5-6 ganger i uka. Jeg reagerer veldig på underskudd og treningsøktene blir dårlig, jeg mister konsentrasjon og blir sur og sliten. Samboer støtter meg ikke i vektnedgang, så han er ikke villig til å spise sunnere middag og vi har alltid kjeks, Potetgull eller lignende stående. 

Ettersom du trener tung styrke har du nok større muskelprosent enn gjennomsnittet, og da skal man ikke se på vekta på samme måte. 1 liter muskler veier mer enn 1 liter fett. Mange går opp i vekt ved styrketrening samtidig som de blir slankere. Jeg ville ikke prøvd å gå ned i  vekt.

Anonymkode: bb74e...f3f

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ettersom du trener tung styrke har du nok større muskelprosent enn gjennomsnittet, og da skal man ikke se på vekta på samme måte. 1 liter muskler veier mer enn 1 liter fett. Mange går opp i vekt ved styrketrening samtidig som de blir slankere. Jeg ville ikke prøvd å gå ned i  vekt.

Anonymkode: bb74e...f3f

Det var i utgangspunktet derfor jeg begynte å trene. Jeg var altfor tynn for min kropp da jeg begynte å trene. Spiste i et lite overskudd og har nå lagt på meg tolv kilo. Kanskje jeg bare må prøve å lære meg at kvinnekroppen skal ha litt fett også.

Skrevet

Når du er så aktivt som det der, vil det være enkelt å gå ned et par kilo med helt neglisjerbare kutt, som å bare å dropp litt snaks på kvelden. Å sunne opp middagen, kan fort virke mot sin hensikt og redusere deg på trening, så ville heller kuttet i "tomme kalorier". Men hvis du fungerer optimalt på den vekten du har: hvorfor ikke bare bli der? Virker litt meningsløst å gå løs på noen rent kosmetiske småting, om du er sterk og sunn der du er :klo:

Anonymkode: c8ee6...4de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...