kat-e Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Jeg er ingen spesiell tilhenger av Krf, men jeg synes at Kjell-Ingolf Ropstad får hard medfart om dagen, venstre siden i medie verdenen (Nrk, Dagbladet, Aftonposten, Klassekampen, etc) I dag har Klassekampen en artikkel om at noen i trossamfunnet som Ropstad tilhører, ønsker å hjelpe de med uønsket ønsket seksuell legning, om de selv vil. Uten å nevne om han støtter dette. " Guilty by association" med andre ord. Hva er det som egentlig skjer? Mennesker har et behov for å ha en ytre fiende, de har også et behov for å føle a de tilhører den gode siden. Det var veldig viktig for en del av mediene og venstre siden i norsk politikk å fremstille Sylvi Listhaug som en ond fiende. De gjorde alt for å tillegge henne en mengde meninger hun ikke hadde. Til slutt greide de å få mange til å ikke lytte på det hun hadde å si, men greide å fremstille avsky. Jeg kaller det hele Sylvifiseringen av Ropstad. 5
jabx Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 Hvis han ikke tar avstand fra svineriet menigheten driver med så må man konkludere med at han er en drittsekk av en jævla homohater. 9
herzeleid Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 Det artige er at en aldri lærer. En har på hysterisk vis allerede brukt opp en del begreper slik at det ikke har noen særlig effekt når en slenger rundt seg med beskyldninger. Jeg tror ikke det blir noe bedre av å demonisere KrFere. 2
T-Rex Skrevet 26. januar 2019 #4 Skrevet 26. januar 2019 49 minutter siden, kat-e said: Jeg er ingen spesiell tilhenger av Krf, men jeg synes at Kjell-Ingolf Ropstad får hard medfart om dagen, venstre siden i medie verdenen (Nrk, Dagbladet, Aftonposten, Klassekampen, etc) I dag har Klassekampen en artikkel om at noen i trossamfunnet som Ropstad tilhører, ønsker å hjelpe de med uønsket ønsket seksuell legning, om de selv vil. Uten å nevne om han støtter dette. " Guilty by association" med andre ord. Hva er det som egentlig skjer? Mennesker har et behov for å ha en ytre fiende, de har også et behov for å føle a de tilhører den gode siden. Det var veldig viktig for en del av mediene og venstre siden i norsk politikk å fremstille Sylvi Listhaug som en ond fiende. De gjorde alt for å tillegge henne en mengde meninger hun ikke hadde. Til slutt greide de å få mange til å ikke lytte på det hun hadde å si, men greide å fremstille avsky. Jeg kaller det hele Sylvifiseringen av Ropstad. Har du lest artikkelen du lenker til? Den er ganske kort, så det burde være overkommelig. Klassekampen skriver: Trossamfunnet til statsråd Kjell Ingolf Ropstad er medlem av et forum som arbeider med å «hjelpe mennesker med uønsket seksuell orientering» til å endre seg. Klassekampen tar ikke stilling til om dette er bra eller dårlig, det er det DU som gjør. Så hvordan du vrir dette til å være snakk om demonisering av Ropstad fra venstresiden, det skjønner ikke jeg. 10
ops2 Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 Det er noe som er galt i samfunnet, når det nærmest kreves av politiker at de må gå i Pride - tog. Hvis ikke, skal de belegges med skam fra media og fremstilles som homofobe. I artikkelen som det linkes til, står det at kun de som ønsker forandring, det vil si tviler på sin seksuelle orientering eller føler den byrdefull, skal få bistand. «Vi i Tilhelhet ønsker å bistå deg som har en – for deg – uønsket seksuell orientering eller uønskede følelser (lesbiske/homofile/bifile følelser/transseksualitet), og som selv ønsker hjelp i prosessen med å finne en ny vei i dette» Nøkkelordene her er - for deg - . Ikke "for oss". https://www.klassekampen.no/article/20190126/NTBI/756767445 Retten til å være fri innen sin seksualitet, innebærer også retten til å tvile eller ønske forandring. I dag er det nærmest utenkelig å gå fra homofil til heterofil, eller skifte syn på om man vil være transseksuell. Da må man selvfølgelig være hjernevasket. Jeg finner dette usmakelig, som om homofile er svake mennesker som må beskyttes mot andres tro. 3
Tiurleik Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 Jeg synes det er helt på sin plass å se på hvilken bakgrunn og hvilket miljø statsråder ferdes i. Ropstad representerer den strenge og svært troende fraksjonen av Krf, som har problematiske holdninger til abort, homofili og seksualitet. Hvordan i huleste passer dette overens med statsrådposten han har fått? Å være toppolitiker, minister og sitte på makt er utrolig forpliktende. Det er medias plikt å gå disse i sømmene. Hvis du ikke klarer å bli gransket og diskutert på en heftig men saklig måte, så er det ikke jobben for deg. Da er du enten for skjør, eller så har du såpass mange skjeletter i skapet og problematisk etikk at du aldri burde hatt den makta i utgangspunktet. 13
ops2 Skrevet 26. januar 2019 #7 Skrevet 26. januar 2019 8 minutter siden, Tiurleik said: Jeg synes det er helt på sin plass å se på hvilken bakgrunn og hvilket miljø statsråder ferdes i. Ropstad representerer den strenge og svært troende fraksjonen av Krf, som har problematiske holdninger til abort, homofili og seksualitet. Hvordan i huleste passer dette overens med statsrådposten han har fått? Å være toppolitiker, minister og sitte på makt er utrolig forpliktende. Det er medias plikt å gå disse i sømmene. Hvis du ikke klarer å bli gransket og diskutert på en heftig men saklig måte, så er det ikke jobben for deg. Da er du enten for skjør, eller så har du såpass mange skjeletter i skapet og problematisk etikk at du aldri burde hatt den makta i utgangspunktet. Ah, så hvis du tar til motmæle eller nekter å legge deg flat for media, så har du noen skjeletter i skapet? Hvem visste ikke at han var kristen. Var det hemmelig? Skal ikke Regjeringen kunne ha representanter for kristendommen også, eller er du pr definisjon uegnet som statsråd fordi du er troende kristen, ikke happy hippie kristen? 2
kat-e Skrevet 26. januar 2019 Forfatter #8 Skrevet 26. januar 2019 1 time siden, T-Rex skrev: Har du lest artikkelen du lenker til? Den er ganske kort, så det burde være overkommelig. Klassekampen skriver: Trossamfunnet til statsråd Kjell Ingolf Ropstad er medlem av et forum som arbeider med å «hjelpe mennesker med uønsket seksuell orientering» til å endre seg. Klassekampen tar ikke stilling til om dette er bra eller dårlig, det er det DU som gjør. Så hvordan du vrir dette til å være snakk om demonisering av Ropstad fra venstresiden, det skjønner ikke jeg. Hvorfor da i det hele tatt nevne dette? Ropstad sier jo selv at han ikke støtter dette. Noen kristne mener at personer med uønsket seksuell orientering kan "hjelpes" disse finnes i frikirker og flere typer trossamfunn, det er kjent. Dette er bare en del av en kampanje i å fremstille Ropstad som et dårlig mennesker. 1
T-Rex Skrevet 26. januar 2019 #9 Skrevet 26. januar 2019 7 minutter siden, kat-e said: Hvorfor da i det hele tatt nevne dette? Ropstad sier jo selv at han ikke støtter dette. Noen kristne mener at personer med uønsket seksuell orientering kan "hjelpes" disse finnes i frikirker og flere typer trossamfunn, det er kjent. Dette er bare en del av en kampanje i å fremstille Ropstad som et dårlig mennesker. Nå sylvifiserer du språket ditt. Ropstad skriver at han ikke nødvendigvis støtter alt andre i menigheten gjør. Etter hva jeg har fått med meg, har han ikke sagt noe om hva han mener om forsøkene på seksuell omvendelse. 1
jabx Skrevet 26. januar 2019 #10 Skrevet 26. januar 2019 4 timer siden, ops2 skrev: Det er noe som er galt i samfunnet, når det nærmest kreves av politiker at de må gå i Pride - tog. Hvis ikke, skal de belegges med skam fra media og fremstilles som homofobe. I artikkelen som det linkes til, står det at kun de som ønsker forandring, det vil si tviler på sin seksuelle orientering eller føler den byrdefull, skal få bistand. «Vi i Tilhelhet ønsker å bistå deg som har en – for deg – uønsket seksuell orientering eller uønskede følelser (lesbiske/homofile/bifile følelser/transseksualitet), og som selv ønsker hjelp i prosessen med å finne en ny vei i dette» Nøkkelordene her er - for deg - . Ikke "for oss". https://www.klassekampen.no/article/20190126/NTBI/756767445 Retten til å være fri innen sin seksualitet, innebærer også retten til å tvile eller ønske forandring. I dag er det nærmest utenkelig å gå fra homofil til heterofil, eller skifte syn på om man vil være transseksuell. Da må man selvfølgelig være hjernevasket. Jeg finner dette usmakelig, som om homofile er svake mennesker som må beskyttes mot andres tro. Det er forskjell på å ikke gå i Pride-tog, og å omgi seg med homohatere. Og det hjelper ikke at det "kun er for de som ønsker forandring". Det er fortsatt rent homohat. At de bruker pene ord endrer ikke grunnlaget for idiotien. 4
jabx Skrevet 26. januar 2019 #11 Skrevet 26. januar 2019 2 timer siden, kat-e skrev: Ropstad sier jo selv at han ikke støtter dette. Å? Det er jo fint. Har du en link?
kat-e Skrevet 26. januar 2019 Forfatter #12 Skrevet 26. januar 2019 33 minutter siden, jabx skrev: Å? Det er jo fint. Har du en link? https://www.nrk.no/norge/ropstad-tar-avstand-fra-_seksuell-reorientering_-1.14401622
jabx Skrevet 26. januar 2019 #13 Skrevet 26. januar 2019 Ok, da er det bare å legge ballen død. Han har tatt avstand fra det, og da er det ikke mer å snakke om.
Drizzt Skrevet 27. januar 2019 #14 Skrevet 27. januar 2019 På 26.1.2019 den 12.33, Tiurleik skrev: Jeg synes det er helt på sin plass å se på hvilken bakgrunn og hvilket miljø statsråder ferdes i. Ropstad representerer den strenge og svært troende fraksjonen av Krf, som har problematiske holdninger til abort, homofili og seksualitet. Hvordan i huleste passer dette overens med statsrådposten han har fått? Å være toppolitiker, minister og sitte på makt er utrolig forpliktende. Det er medias plikt å gå disse i sømmene. Hvis du ikke klarer å bli gransket og diskutert på en heftig men saklig måte, så er det ikke jobben for deg. Da er du enten for skjør, eller så har du såpass mange skjeletter i skapet og problematisk etikk at du aldri burde hatt den makta i utgangspunktet. Jeg er veldig enig i det du skriver. Likestillingsdelen ble flyttet og det har vært overraskende lite oppmerksomhet rundt dette. Klarte ikke Ropstad være likestillingsminister også? Kan det være på grunn av hans religiøse meninger at han ikke klarer å være for likestilling? Hva har egentlig et parti som Krf i regjering å gjøre? Ingenting.Bare skade. 2
Opplyst Skrevet 1. februar 2019 #15 Skrevet 1. februar 2019 På 26.1.2019 den 11.50, jabx skrev: Hvis han ikke tar avstand fra svineriet menigheten driver med så må man konkludere med at han er en drittsekk av en jævla homohater. På den annen side, hvis han tar avstand fra det hele, så tar han farvel med kristendommen, gjør han ikke?
T-Rex Skrevet 1. februar 2019 #16 Skrevet 1. februar 2019 Sylvi har kanskje slutta, men Annita har lært av Sylvi. Hun omskriver vakkert total dragpådritelse med "feil ordvalg".
Opplyst Skrevet 1. februar 2019 #17 Skrevet 1. februar 2019 2 minutter siden, T-Rex skrev: Sylvi har kanskje slutta, men Annita har lært av Sylvi. Hun omskriver vakkert total dragpådritelse med "feil ordvalg". Ting endrer seg, men du forstår dritt av alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå