Gå til innhold

Vond hals, slimete hoste og vondt i brystområdet?

Anbefalte innlegg

Var helt fin i går, men våknet opp med veldig vond hals og hoste som naturligvis gjør vondt. Det kommer opp slim når jeg hoster. Og hele hals- og brystområdet gjør vondt. Har hatt en del halsbetennelser før, men aldri hatt vondt i hele brystet. Jeg føler meg ellers bra, har bare litt hodeverk og er litt rød i ansiktet. 

Er det vanlig med ubehag og vondt i brystet også? Kjennes spesielt når jeg hoster. 

Anonymkode: 38aec...cc7

Fortsetter under...

Okei, vil ikke bli redd for ingenting, men må bare høre igjen. Jeg har fått feber med frysninger og skjelving, den er nesten på 40 grader nå. Så jeg prøver å drikke kald juice for å få noe i meg. Samboer har vært kjempe snill og laget meg mat (som jeg klarte noen biter av...) og hentet meg drikke. :) 

Det er tungt å gå, så bare ligger. Har skikkelig ubehag/vondt i hele brystet og bak på ryggen. Kommer noen ganger stikninger her og der. Kan ikke puste inn så dypt for da hoster jeg. Det skjer også når jeg bøyer kroppen fram eller bak. Halsen er sår og hodet verker. 

Gikk en tur i formiddag, men klarte ikke puste ordentlig så jeg måtte bare inn.

Hvor lang tid skal jeg gi det før jeg ringer lege? Blir jo litt småredd, siden det kjennes ut som halsen lukker seg og lungene er på tur å sprenge. Men vil ikke være den som ringer inn for ingenting. Jeg er veldig dum der.

- Hilsen en som har vært mye syk i voksen alder, men aldri opplevd dette før. 

12 hours ago, Emas said:

Ring legevakt i morga tidlig du, kan høres ut som lungebetennelse..:( 

Ja det blir bare verre nå, feberen synker bare ned til 38,8 etter paracet. Nå er det bare vondt og vil ikke stå opp fordi alt er så tungt. Vil bare sovne, men det gjør så vondt. 

Hvis jeg må innom vet jeg ikke hvordan. Taxi eneste.

ts

Gjest Warrior

Høres ut som influensa, kan også være lungebetennelse siden du har slim. Noe som er større sjanse å få med en influensa enn vanlig forkjølelse. Når jeg hadde influensa i fjor så var hele brystet sårt og vondt. Vondt å puste inn, men det var mer tørrhoste jeg hadde. Hadde bronkitt, feber og vond hals også. Veldig slapp. Måtte til legevakten dagen etter jeg ble syk. For det var så vondt. Så lurt å gå til lege å få sjekket om det er betennelse. 

Endret av Kvelertak

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...