Gå til innhold

Fløyelsgardin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på fløyelsgardiner, og har oppdaget at noen er laget av bomull, noen av polyester. Søkt på nettet, men finner ikke ut hva dette har å si for kvalitet osv. Noen som har prøvd gardinene til Rusta ? Vinduene mine er veldig høye, og lengden på gardinen blir 240. Ser derfor på ferdigsydde som passer til dette, og har da bl a sett på Rusta sin nettside. 

Anonymkode: 47031...79f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har de fra Rusta, veldig fornøyd😊

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser på fløyelsgardiner, og har oppdaget at noen er laget av bomull, noen av polyester. Søkt på nettet, men finner ikke ut hva dette har å si for kvalitet osv. Noen som har prøvd gardinene til Rusta ? Vinduene mine er veldig høye, og lengden på gardinen blir 240. Ser derfor på ferdigsydde som passer til dette, og har da bl a sett på Rusta sin nettside. 

Jeg har Mali velourgardiner fra KID, kjempefornøyd. Har de i mørk blå, like fine. ca et år gamle. Kjøpte røde til jul. Holder seg bra og samler ikke støv som mange velour gardiner ofte kan gjøre. Finnes i 220 og 260 og i mange farger

Anonymkode: 7e6e9...4ba

• Liker 2
Skrevet

Har også noen veldig lange fra rusta til jentenes soverom. Lyserosa velour. Ikke lystette akkurat, men pene 😊

Anonymkode: 2ef4a...094

Skrevet

Jeg har fra Kid, kjempefine. Liker at fløyelen er matt og "tung". 

Anonymkode: f20a7...901

• Liker 1
Skrevet

Har også Mali fra Kid,  og er veldig fornøyd.  

Skrevet

Jeg kjøpte mine på Home & Cottage.  De er helt nydelige.  Ekstra lange, går fra tak til gulv. 

Skrevet

Polyester holder ofte bedre på fargen. Bomull og lin har lettere for å falme/gulne i sola. Polyester blir også mindre krøllete/skrukkete. 

Skrevet

Rusta sine er kjempefine! Har hatt de rosa i stua, og skal ha nye til våren 🙂

Anonymkode: 76a1a...d9f

Skrevet

Sett på fløyelsgardiner nå på Rusta og Ikea. Ikke fått tid til Kid enda. Merker meg at Rusta sine virker "lettere" (pga polyesteren ?), men de virker til å skulle trees innpå stang ? Altså ikke påsydd bånd til ringer ? Da er ikke de aktuelle. Ikea sine blir for tunge tror jeg. Men på Ikea fant jeg disse https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40390733/ . Selvsagt noe helt annet enn fløyel, men de så veldig fine ut. Skal ha de i stuen, kombinert med plissegardiner. Noe som myker opp.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rusta sine er veldig tunge. Vi har kjøpt fra Europris, av alle ting. De er mye lettere fordi de nok ikke er bomull. Hva du skal henge garndinene opp på, sammen med hvor mye vasking du forestiller deg bør avgjøre valget ditt. 

Bomull støver mer enn syntetisk. 

Anonymkode: c4db9...af6

Skrevet

Obs, Gisle fra Kid, har du vurdert dem? 

Anonymkode: c4db9...af6

Skrevet

Fikk nettopp nyhetsbrev fra Kid : 50% på alle gardiner neste uke ! Passet perfekt !

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...