AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Alle har vi vel tatt en liten løgn en gang, men her snakker jeg om personer som ofte gjør det. De som stadig drar en løgn, selv om det ikke er noen åpenbar grunn for det. Enten så er alt de sier oppspinn og fantasi, eller så overdriver eller underdriver de en historie til det ugjenkjennelige. De lyver om alt fra småting til mer betydningsfulle saker. Har de noe å skjule? Prøver de å virke interessante? Prøver de å fremstå som mer suksessfulle enn de egentlig er? Lider de av mindreverdighetskompleks? Liker de å holde mesteparten av sin bakgrunn anonym? Andre ting? Hva tror du? Anonymkode: 8290e...232
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #2 Skrevet 26. januar 2019 Folk lyver et visst antall ganger pr dag, men det er bare at noen er lettere å gjennomskue. Anonymkode: 452d6...95b
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #3 Skrevet 26. januar 2019 folk lyver av forskjellige grunner. og det er stor forskjell på å dra en hvit løgn (den kjolen var kejmpefin) og det å drive med såkalt patologisk lyving. dette er lyving uten hensikt, altså uten at det er "behov" for det. denne type løgn kan være tegn på personlighetsforstyrrelse. jeg vil påstå at denne typen lyving er heller uvanlig. jeg har også lest at ett normalt utviklet menneske vil føle ubehag ved lyving, men at dette ubehaget blir mildere etter hver som man lyver mer. en person som for eksempel har vokst opp i ett miljø der han har løyet mye, enten for han eller hun har vært nødt til det, eller har blitt opplært til det, vil mangle denne dårlige samvittigheten man vanligvis skal ha. Anonymkode: fa35d...f36
Apekatten Skrevet 26. januar 2019 #4 Skrevet 26. januar 2019 En jeg kjenner har jugd mye helt siden vi begynte i 1. Klasse sammen. Alt fra store til små løgner, og ofte legger han på mye når han skal gjenfortelle noe han har opplevd.det virker som han liker å være midtpunktet, og prøver derfor å være mest mulig interessant.
Gjest O.G. Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 Jeg har en venninne som jeg vet sliter adskillig nå, jeg har et overblikk om hva hun sliter med, men hun vil ikke si noe, hun er ikke av typen som er åpen om noe og derfor tar ikke jeg det opp heller. Det hun derimot gjør er å komme med mye rart og prøver å dekke over det som skjer og har viklet seg inn i et nett med løgn fordi hun skammer seg.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 Noen av disse er narsissister. De oppkonstruerer et falskt selv fordi de hater seg selv, og de må konstant opprettholde dette bildet av seg selv for omverdenen, hvis ikke føler de seg tilintetgjort og det går raskt nedover med dem. De er helt avhengige av å bli oppfattet på en bestemt måte av omverdenen, og det har ingenting med hvem de er å gjøre. Anonymkode: 793cf...cb1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå