AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #1 Skrevet 26. januar 2019 Hei. Jeg skriver en bokserie, og har en drøm om å gi den ut, men aner ikke hvilket forlag jeg skal begynne å sende inn til. Jeg har ikke stor greie på hvilket forlag som gir ut hva, eller hvilke forlag jeg kan velge i. Jeg har hørt om de store, Aschehoug, Cappelen, Gyldendal etc. Men kanskje har større sjanse hos de mindre forlagene? Jeg skriver fantasy/paranormal for barn og ungdom. Men egentlig alle som liker fantasy! 😊 jeg er 24 år. Anonymkode: 1b3e1...b7f
Sanjar Skrevet 27. januar 2019 #2 Skrevet 27. januar 2019 Vil advare om at det er veldig, veldig vanskelig å bli utgitt. Nåløyet har bare blitt trangere gjennom årenes løp, blant annet fordi folk leser færre bøker. Om jeg skulle foreslå et forlag, ville jeg sagt LIV forlag. Vet at de har utgitt fantasy før.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #3 Skrevet 27. januar 2019 Send til alle forlagene samtidig, også de store. Det gjør de fleste forfattere. Sjansen er større for å få svar fortere fra alle, og du slipper ventetiden på seks til åtte uker mellom hver gang du sender til bare ett forlag. Lykke til. Anonymkode: bfe04...054 2
TheGirlWhoWaited Skrevet 27. januar 2019 #4 Skrevet 27. januar 2019 Du sender til alle forlag - alle du kan oppdrive. Det er så vanskelig å bli utgitt i dag, at selv med innsendt manus til alle forlagene i Norge, er det likevel liten sjans for at du blir utgitt.. 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2019 #5 Skrevet 31. januar 2019 Det handler dessverre ikke om å «satse på» eller «velge» forlag. Den harde sannheten er at 998 av 1000 får avslag av de store forlagene. Du må nesten ha et kjent navn for å bli antatt i dag. Anonymkode: 65e2c...5e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå