AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Del Skrevet 25. januar 2019 Har liksom aldri vært lyekklig, og hele tiden jeg føler ting begynner å gå min, det være seg karriere eller kjærlighetslivet så går de gode planene alltid til noen andre som er mer vellykkede fra før. Anonymkode: 9dcb3...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Del Skrevet 25. januar 2019 Nei, jeg tror dessverre ikke at man kan bli lykkelig når man har opplevd det slik hele livet. Da er det ikke det alt alt går til andre, men at man kun ser det men ikke får og ikke lykkes med. Det er en innstilling til livet som må endres for å bli lykkelig. Jeg kjenner mennesker som går på smell etter smell, som likevel er lykkelige, fordi det ikke gikk verre, og fordi de alltid finner noe positivt. Det er motposten til dem som ikke er lykkelig uansett, fordi de kun ser det de ikke får, ikke lykkes med og ikke vinner. Anonymkode: 79bb9...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Del Skrevet 25. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tror dessverre ikke at man kan bli lykkelig når man har opplevd det slik hele livet. Da er det ikke det alt alt går til andre, men at man kun ser det men ikke får og ikke lykkes med. Det er en innstilling til livet som må endres for å bli lykkelig. Jeg kjenner mennesker som går på smell etter smell, som likevel er lykkelige, fordi det ikke gikk verre, og fordi de alltid finner noe positivt. Det er motposten til dem som ikke er lykkelig uansett, fordi de kun ser det de ikke får, ikke lykkes med og ikke vinner. Anonymkode: 79bb9...8c8 Så uansett hva jeg får til så vil jeg være et deprimert menneske altså? Jeg tviler på at jeg satser feil, fordi jeg har prøvd mye forskjellig. Jeg går mot det jeg har lyst, men ting som skjer for andre virker alltid for meg som for godt til å være sant. Anonymkode: 9dcb3...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Del Skrevet 25. januar 2019 Tror man kan bli ett lykkelig menneske selv om man har opplevd mye negativt. Jeg var dødelig syk som barn og vært igjennom veldig mye. pga sykdommen min, jeg har mista ett søsken, fikk vite at jeg mest sannsynligvis aldri vill få barn, vært igjennom 10 IVF runder, ble gravid men mistet, har fibromyalergi, og mange andre problemer med helsa. Men er lykkelig å ser posetivt på den gode jeg har i livet. Anonymkode: d2fb0...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kikkana Skrevet 26. januar 2019 #5 Del Skrevet 26. januar 2019 Det er vanskelig å bli konstand fornøyd eller permanent fornøyd med livet. Dette livet er vanskelig og komplisert med uendelige antall variabler. Det aller meste har med perspektiv å gjøre og hva en gjør med erfaringene sine, tror jeg. Og for å bli fornøyd med tilværelsen må en oftest ha jobbet seg igjennom noe tunkt. Joe rogan har ofte mange kloke ord angående dette temaet: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 26. januar 2019 #6 Del Skrevet 26. januar 2019 (endret) Jeg tror at mange ville vært lykkeligere, dersom de ikke forbinder lykke med å føle seg vellykkede, eller at man må føle seg lykkelig for at livet skal være noe verd. Man får bare være fornøyd med de glimtene av lykke en opplever. Tross alt så består livet stort sett av en rekke små og store problemstillinger man må ta hensyn til. Noen andre, vi synes at du er heldigere og har større grunn til å føle lykke enn dem, Man kan trene seg opp til å se litt lysere på ting, men evnen til å børste av seg problemer og nederlag, for så å gå videre med et relativt lyst sinn, er også tildels medfødt. Endret 26. januar 2019 av absinthia 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 26. januar 2019 #7 Del Skrevet 26. januar 2019 Man kan iallefall få det bedre ved å øve seg på å tenke mere på de tingene som har vert bra i stede for det som ikke gikk så bra. Det er verdt å jobbe for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #8 Del Skrevet 26. januar 2019 Ingenting kommer gratis. Jobb hardere for det og ta de grepene som trengs for at nettopp du skal bli lykkelig da Anonymkode: 23f01...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #9 Del Skrevet 26. januar 2019 Lykke henger ikke sammen med å være vellykket. Jeg tenker at ordet lykke er litt voldsomt, eller altså ikke noe man kan jobbe for å oppnå som en håndfast ting. Jeg tenker lykke er mer en følelse av å være tilfreds. At man kjenner at "i dag har jeg en fin dag". Å være lykkelig er ikke å ha oppnådd "prestisjejobb, familie, hund, hus og bil," eller å ha det perfekte bryllupet. Det kan være å kjenne sola skinne i ansiktet mens man tar en kaffe på trammen, eller kjenne vann rundt kroppen ved årets første bad. Lykke er i de små tingene. Anonymkode: da8d3...aea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #10 Del Skrevet 26. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Lykke henger ikke sammen med å være vellykket. Jeg tenker at ordet lykke er litt voldsomt, eller altså ikke noe man kan jobbe for å oppnå som en håndfast ting. Jeg tenker lykke er mer en følelse av å være tilfreds. At man kjenner at "i dag har jeg en fin dag". Å være lykkelig er ikke å ha oppnådd "prestisjejobb, familie, hund, hus og bil," eller å ha det perfekte bryllupet. Det kan være å kjenne sola skinne i ansiktet mens man tar en kaffe på trammen, eller kjenne vann rundt kroppen ved årets første bad. Lykke er i de små tingene. Anonymkode: da8d3...aea Just sånn er det. Ett enkelt triks for å få det bedre er å hver kveld bruke to minutter på å dra frem hva som var bra i dag og anerkjenne de små tingene. Si takk for at det var sol, takk for alt som var rolig og greitt, naboen som smilte og sa hei. Det er sånn jeg har kommet meg ut av mørket. Anonymkode: 640e7...e28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #11 Del Skrevet 26. januar 2019 Lykke handler først og fremst om hvordan du selv ser på det du har og den du er. Uansett hvor jævlig man har det eller hvor lite man har, så finnes det nesten alltid noen som har det verre eller som eier mindre, men som allikevel er lykkelig. Anonymkode: 086be...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #12 Del Skrevet 26. januar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Så uansett hva jeg får til så vil jeg være et deprimert menneske altså? Jeg tviler på at jeg satser feil, fordi jeg har prøvd mye forskjellig. Jeg går mot det jeg har lyst, men ting som skjer for andre virker alltid for meg som for godt til å være sant. Anonymkode: 9dcb3...348 Ikke nødvendigvis! Du kan jobbe med din innstilling, og måten du betrakter livet ditt på. For å forklare skal jeg brukte mitt eget liv som eksempel, i to varianter : Den negative måten (å betrakte glasset som halvtomt) : Kropp: Jeg har forfalt kroppslig. Jeg er flere kilo overvektig. Jeg har flere helseplager. Mange av mine venninner har finere kropp enn meg! Kjærlighet : Alle menn jeg har hatt forhold til har gitt meg mange ulykkelige stunder. Forhold er vanskelig! Menn kan jammen være kjipe! Økonomi : Jeg har ikke gjort så god karriere som mange av mine venner, og jeg sliter mer økonomisk enn de fleste av dem. Jeg kommer aldri til å få meg hytte, båt eller fin ny bil! Den positive måten (å betrakte glasset som halvfullt) : Kropp: Så heldig jeg er som har en kropp som fungerer, selv om den har hatt noen utfordringer! Så mye gleder den har gitt meg! Kjærlighet : Så heldig jeg er som har fått oppleve kjærlighet! Så mange gode minner jeg har! Så mye jeg har lært og utviklet meg gjennom de ulike forhold jeg har hatt! Økonomi : Så heldig jeg er som har alt jeg trenger, og en jobb som jeg trives i! ALT jeg har skrevet over er ærlig og sant. Hvilken vinkling tror du medfører mest lykke? Man kan øve seg på å betrakte livet fra positiv vinkel. Øve seg på å vektlegge det som er bra. Å betrakte glasset som halvfullt, istedenfor halvtomt, er det som gjør deg lykkelig. Det vil ALLTID være dem som har mer og lykkes mer, så har man det i seg å vektlegge det vil man aldri kunne bli lykkelig med det man har og får til. Det vil aldri bli bra nok. Anonymkode: 79bb9...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå