AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Jeg bor per dags dato ca. 45 min kjøring unna jobb hver vei. Kjører jeg midt i rushen eller om det er omkjøring så går det fort en time, men dette er ikke så ofte heldigvis. Jobben betaler alle utgifter for kjøringen, så kostnader mtp bil spiller ingen trille. Jeg ønsker å flytte, og har funnet det perfekte huset i byen jeg bor i. Dette er et meget spesielt hus som jeg har gått forbi i flere år og alltid drømt meg bort i. Trodde aldri det skulle komme for salg, eller at jeg skulle ha råd til det. Men nå plutselig kom det for salg, og jeg har også økonomi til å kjøpe det. For noen år siden hadde jeg kjøpt det på flekken. Men som nevnt så jobber jeg i en helt annen by enn den jeg bor i. Og dette har jeg med tiden begynt å kjenne på kroppen. Jeg jobber lange dager, og den lange kjøreturen hjem er meget drøy til tider. Det hindrer meg også i å spontant komme innom jobb en tur, noe jeg virkelig burde ha gjort for å følge opp de ansatte. Jeg har lederansvar for 60 stk i en bedrift der det er noen på jobb så og si døgnet rundt. Derfor er det et stort hinder for meg som leder å ikke kunne være mer tilgjengelig på kort varsel. Dette føler jeg går utover de ansatte, noe jeg synes er trist selv om jeg har flotte mellomledere som bor i nærheten og alltid stiller opp. Jeg har også et barn som går i barnehage i byen jeg bor i. Hverken barnet eller jeg har lyst til å flytte fra byen vi bor i. Vi trives svært godt her, og har gode venner. Byen vi bor i er også en rimeligere by enn byen jeg jobber i. Så vi kommer ikke til å ha råd til samme type hus i byen jeg jobber i, selv om vi for all del skal klare å finne noe som er mer enn bra nok der også. Problemet er vel mest at jeg egentlig ikke liker byen jeg jobber i noe særlig. For mannen sin del hadde det også vært mer gunstig å bo i den andre byen med tanke på hans jobb. I tillegg så hadde jeg jo også fått mer tid med barnet mitt om vi flyttet. Så hva skal jeg gjøre? Fortsette å pendle og plages med daglige tanker om at jeg burde ha vært innom jobb på kveldstid? Eller droppe drømmehuset og prøve lykken i en ny by nærmere jobb? Anonymkode: ea7b1...2ff
Million Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 Jeg ville kortet inn reiseveien. Dvs flyttet nærmere jobb. Det å ha mer TID i hverdagen er gull verdt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå