Gå til innhold

Børsting av hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en pelsstell hunderase og jeg liker å børste men hunden hater det. Den vrenger seg, snurrer rundt, tar det stedet jeg børster vekk, snur seg bort, spreller med beina, ja gjør mest mulig motstand. Det er så mange hunder som må børstes men hvordan få den til å være helt rolig? Burde jeg heller gå for en annen rase neste gang? Får den ikke rolig og det er så slitsomt når den hater det.

Anonymkode: 72968...ac4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tren hunden til å gradvis akseptere børsten. Gå frem steg for steg, og belønn med godbit for hvert steg. Trekker hunden seg eller begynner å tulle, så har du gått frem for fort.

Her er en video som viser hvordan du kan gjøre det:

• Liker 2
Skrevet

Det lugger vel, skaff en børste med hard naturbust, en sånn f.ex. (vet ikke hvor bra akkurat denne er):Image result for hundebørste  naturbust 

Anonymkode: d7dbd...909

Skrevet

Mye trening og haugevis av penger ut vinduet på flere forskjellige børster til ingen nytte. 

Løsningen, et lite område hver dag og balsamspray på det verste. 

Anonymkode: 96a55...1a3

Skrevet
10 timer siden, Tabris skrev:

Tren hunden til å gradvis akseptere børsten. Gå frem steg for steg, og belønn med godbit for hvert steg. Trekker hunden seg eller begynner å tulle, så har du gått frem for fort.

Her er en video som viser hvordan du kan gjøre det:

Den var søt. Hvilken hunderase er det?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Den var søt. Hvilken hunderase er det?

Portugisisk vannhund. :)

Skrevet
17 minutter siden, Tabris skrev:

Den var jo så fin med den fine klippen der.

Skrevet

Kan man ha portisen sin i sånn klipp som den der også som voksen?

Skrevet

Hvorfor ikke? Det er vel kun hvis man skal stille den ut at det kanskje er krav om spesifikke klippestiler.

Skrevet

Jeg har denne rasen:

:chessy.jpg

Pelsen floker seg hele tiden. Nå har vi kjøpt stellebord for hund, slik som hundefrisørene har. Det hjelper veldig siden det er sklisikkert underlag og mulighet for at hunden kan stå i bånd, hunden føler seg dermed tryggere.

Anbefaler deg forresten å teste denne børsten: https://www.dyrekassen.no/furminator-slicker-brush-dog?gclid=Cj0KCQiAp7DiBRDdARIsABIMfoD9zWXwZpuVPlumlO4tN9-Vluxm_cQTr8vPtytueffufTol9J1x7-gaAokQEALw_wcB

Skrevet
8 timer siden, Tabris skrev:

Så ut som en amerikansk cocker

Anonymkode: 84a16...211

Skrevet

Jeg distraherer alltid hunden med morsomme vitser når jeg børster. Han skjønner jo ikke vitsen, men det er jo ikke vitsen (hvis du tok den). Jeg pleier å si noe jeg selv syns er fryktelig moro, og fanger hundens oppmerksomhet. Børsten går som en oppladbar hore på dobbel A mens jeg preker for harde livet. Hunden er happy for oppmerksomheten og får fin pels.

Anonymkode: ed8a1...6c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...