Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd Co2 laser mot kvisearr og fått en betydelig bedring?

Anonymkode: 02af9...c7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ei her på forumet som har gjort deg. Hos henne ble arrene helt borte. Hun tok på Gawe i Bergen :)

Skrevet
18 timer siden, Sokkar skrev:

Er ei her på forumet som har gjort deg. Hos henne ble arrene helt borte. Hun tok på Gawe i Bergen :)

Husker du hviken tråd dette var? Skulle gjerne ha lest!

Skrevet

For at behandling med laser skal kunne virke, må det være noe med farge som skal bort. Lyse arr får man ikke fjernet (det må i så fall være kirurgisk, og da blir det nye arr).

Jeg har arr jeg skulle gitt mye for å bli kvitt, så dette har jeg undersøkt.

Anonymkode: 1e376...d61

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For at behandling med laser skal kunne virke, må det være noe med farge som skal bort. Lyse arr får man ikke fjernet (det må i så fall være kirurgisk, og da blir det nye arr).

Feil. 

Anonymkode: 6c769...2e6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ugjevnheter i hudstrukturen jeg gjerne skulle ha forbedret

Skrevet
På 27.1.2019 den 20.31, AnonymBruker skrev:

Det er ugjevnheter i hudstrukturen jeg gjerne skulle ha forbedret

Og det fungerer :) dersom du ikke er av dei hardest rammede, kan det være nok med en behandling. Men dei ser og kjenner litt på huden din for å finne ut hvor dypt dei kan gå. Har du skjør og veldig ømfintlig hud blir det ikke like høy frekvens på behandlingen som dei som har litt mer robust hud.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det fungerer :) dersom du ikke er av dei hardest rammede, kan det være nok med en behandling. Men dei ser og kjenner litt på huden din for å finne ut hvor dypt dei kan gå. Har du skjør og veldig ømfintlig hud blir det ikke like høy frekvens på behandlingen som dei som har litt mer robust hud.

Har du erfaringer med laser selv? 😊

Skrevet

Du kan ikke fjerne innsunkne arr. Det eneste som har noe effekt er såkalt subsicion, som går ut på å kirurgisk skjære over arrvevet i underhuden for å løsne det opp, men dette inngrepet foretas ikke i Norge. Laser virker godt på såkalt hypertrofiske arr, klumpete arr som stikker opp av huden. Ikke på innsunkne arr. Laser vil bare gi deg ny hudskade oppå den gamle, og i tillegg gjøre deg ømfintlig for sol og tidlig aldring.

Anonymkode: 81c77...008

Skrevet
På 29.1.2019 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Har du erfaringer med laser selv? 😊

Ja. Har fått 3 laserbehandlinger for arr, innsunkne, som AB over sier ikke er noe å gjøre med. Men jeg hadde veldig fint resultat. Før lyste det mot meg, nå må jeg fokusere for å finne det. 

Du må være forsiktig første året, derfor er laserbehandling best å gjøre på vinteren. Men vi som bor på Vestlandet kan sikkert gjøre det hele året 😛

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Har fått 3 laserbehandlinger for arr, innsunkne, som AB over sier ikke er noe å gjøre med. Men jeg hadde veldig fint resultat. Før lyste det mot meg, nå må jeg fokusere for å finne det. 

Du må være forsiktig første året, derfor er laserbehandling best å gjøre på vinteren. Men vi som bor på Vestlandet kan sikkert gjøre det hele året 😛

Hva slags laser tok du da? 

Skrevet
På 31.1.2019 den 11.35, AnonymBruker skrev:

Hva slags laser tok du da? 

Fraksjonell CO2 laser :)

Skrevet
På 2.2.2019 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Har du lyst til å dele hvilken klinikk du tok det på også?

Skrevet
På 2.2.2019 den 20.51, AnonymBruker skrev:

Og hvordan du syns tiden etter behandlingene var? 😄

Skrevet

Gawe i Bergen. Første gangen var tilhealingen super. Gang nummer to var huden sårere, så jeg fekk litt hevelse og litt lenger tilhealingstid. Tredje gangen omtrent som første, men siden huden blir litt tynnere for hver gang var huden rød og tynn i ca en mnd. Og iettertid blir det bare bedre og bedre 😁

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gawe i Bergen. Første gangen var tilhealingen super. Gang nummer to var huden sårere, så jeg fekk litt hevelse og litt lenger tilhealingstid. Tredje gangen omtrent som første, men siden huden blir litt tynnere for hver gang var huden rød og tynn i ca en mnd. Og iettertid blir det bare bedre og bedre 😁

Tusen takk for svar! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...