Gjest bekymret mamma Skrevet 7. april 2005 #1 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg har en datter på to år som nå har vært plaget med smerter nedentil i en tid. Smertene kommer plutselig og forsvinner igjen...iallefall sier hun ikke at det gjør vondt mere. Jeg har spurt hvor hun har vondt, og da svarer hun "i tissehøna" Jeg har tenkt det kunne være blærekatarr og gitt rikelig med væske og sitron i vannet. Det har gått dager hvor hun ikke har nevnt noe om at det gjør vondt, men så kommer det igjen av og til. Jeg har vært hos lege med urinprøve, men den ga ikke utslag på uvi. Og legen kunne ikke se noe rødhet,sårhet på henne. Men han kjente ikke på magen eller noe slikt. Er det noen som har en anelse om hva det kan være? Hun er begynnt å gå på potta og det kan hende hun får vondt når hun fryser, men det er jeg ikke sikker på! Håper noen har noen ideer å gi meg. Jeg blir så fortvilt av å se når hun har vondt, men det går som regel over etter en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 7. april 2005 #2 Del Skrevet 7. april 2005 Kan det være en soppinfeksjon? Har hørt om dette på små barn også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret mamma Skrevet 7. april 2005 #3 Del Skrevet 7. april 2005 Men vil det da ikke være ytre tegn på soppinfeksjon? Hun ser helt fin ut nedentil, ingen sår eller blemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 7. april 2005 #4 Del Skrevet 7. april 2005 Trenger ikke være sår eller blemmer, litt rødt kanskje. Det klør vel mer enn det svir, men om hun har klødd seg så kan det vel svi også. Vet ikke helt med symptomene på små barn om dette, bare noe som slo meg når jeg leste innlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret mamma Skrevet 7. april 2005 #5 Del Skrevet 7. april 2005 hun har ikke vært og er ikke plaget med kløe nedentil. Så jeg vet ikke:/ Rart egentlig at legen ikke ville undersøke henne mere! eventuelt sende urinprøven til dyrkning. Det er jo slikt jeg kommer på i ettertid å be om, så klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 7. april 2005 #6 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg ville gått tilbake til legen med henne og krevd at legen finner ut grunnen til at det gjør vondt. Ingen grunn til at jenta skal ha det vondt om det går an å fikse det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret mamma Skrevet 7. april 2005 #7 Del Skrevet 7. april 2005 ja, jeg tenkte det jeg også... Iførste omgang kanskje gå til helsesøster å høre, kanskje hun vet noe! Det er jo litt vanskelig det med smerte hos så små barn. For alt jeg vet kan hun ha vondt i anus. senest ikveld sa hun at hun hadde vondt, like etterpå hadde hun hard avføring. Nei, det er ikke lett å vite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 9. april 2005 #8 Del Skrevet 9. april 2005 min datter også sleit veldig med det , var på sia og tokk tester til slutt siden hun ble så sår at hun begynte og blø osv,de fant ut at det var streptokopper.. legen på sia annbefalte at når dette blei bra så skulle jeg kjøpe en krem de bruker på gammle (om hun blei sår igjen så klart).det var vist en krem med no fett salve eldre som ikke helt klarte og holde på dråpene bruker,den danner en fett hinne osv. hjalp gjorde det hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skindeep Skrevet 9. april 2005 #9 Del Skrevet 9. april 2005 Hadde gått til lege jeg, ikke til helsesøsteren først. Viss det er soppinfeksjon som en annen her lurte på at det kunne være, er det vel best å få behandlig snarest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 9. april 2005 #10 Del Skrevet 9. april 2005 For alt jeg vet kan hun ha vondt i anus. senest ikveld sa hun at hun hadde vondt' date=' like etterpå hadde hun hard avføring. Nei, det er ikke lett å vite![/quote'] Det er ikke utenkelig at det kan være hard avføring som er problemet. Min nevø hadde lignende problemer da han var liten. Han kunne gå rundt å ha skikkelig vondt før avføringen kom. De hadde et skikkelig styr i over et år før de fikk hjelp. Nevøen min fikk da flytende parafin (tror det var det. Jeg syntes det hørtes skummelt ut). Tror den smørte tarmen og gjorde avføringen mykere. Dette gikk han på lenge. Det tok sin tid før tarmen ble helt bra igjen siden han hadde hatt problemene så lenge. Du bør absolutt be om videre utredning av problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 9. april 2005 #11 Del Skrevet 9. april 2005 Flytende parafin virker lakserende, dvs. som et avføringsmiddel. Det er temmelig sterke saker, og ikke noe å anbefale før man har snakket med lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 9. april 2005 #12 Del Skrevet 9. april 2005 Jeg har ikke sagt noe annet heller. Nevøen min fikk beskjed av lege om å bruke det. Det var derfor jeg skrev at de burde be om videre utredning. Er det samme problem som min nevø hadde så er det hjelp å få. Men det lønner seg ikke å vente for lenge. Da blir det bare verre. Nå virker det ikke som problemet til denne jenta har vart så lenge. Er hard avføring problemet kan kostholdet med fordel bestå av mat som gjør avføringen mykere. Vil anbefale svisker og fiber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #13 Del Skrevet 10. april 2005 Du får kjøpt ufarlige middel på apoteket som skal gjøre avføringen mykere og. Kan jo høre med helsesøster om dette kan være verd å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret mamma Skrevet 10. april 2005 #14 Del Skrevet 10. april 2005 takk for mange svar:) Nå går det bedre kan det virke som...Det har gått tre dager uten at hun har sagt det gjør vondt. Det er mulig det var en urinveisinfeksjon som kanskje har gått over. Jeg håper det. Hun har ikke vært plaget med hard avføring tidligere eller nå i ettertid. Det var bare den ene gangen hun hadde hard avføring:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #15 Del Skrevet 12. april 2005 Men vil det da ikke være ytre tegn på soppinfeksjon? Hun ser helt fin ut nedentil' date=' ingen sår eller blemmer[/quote'] da jeg hadde soppinfeksjon så hadde jeg ingen symptomer i det hele tatt jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå