AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Jeg veier litt for mye, men ser at jeg har mye vann i kroppen nå. Anklene får merker etter sokkene. Magen buler også. Har spist mye usunn mat, drukket lite vann og altfor mye salt og sukker. Kan jeg kutte ut karbohydrater til et minimum, drikke mye vann og gå turer og vil det hjelpe? Skulle helst gått ned tre, fire kilo på litt over en uke, men det er kanskje for mye å ønske seg? Det er vannet jeg først og fremst vil bli kvitt. Har kjøpt noe vanndrivende på helsekost, men vil ikke ta de på kvelden. Andre råd? Anonymkode: 2bc45...f2a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 Du kan sikkert redusere vannmengden i kroppen, men det kommer tilbake. Jeg hadde alltid merker etter sokker og truser, mens jeg var overvektig. Anonymkode: 60e3d...dab
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 Ikke bruk vanndrivende. Å redusere karboinntaket og drikke mye vann vil gjøre jobben. Det er kostholdet ditt som fører til at kroppen holer på vann, og når du ordner opp i dette vil vannet slippes av seg selv. Vanndrivende vil bare forstyrre værskebalansen og føre til en rebound effekt når du slutter med det. Anonymkode: 56757...09d 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Det vil sannsynligvis funke å kutte karbohydrater. Det er karbohydratene og ikke saltet som binder vann. Salt uten karbohydrater binder ikke vann i en frisk kropp. Men om det er så mye som 3-4 kg er ikke sikkert. Da skal du være veldig overvektig eller binde veldig mye vann. Drikk passelig med vann. Er du tørst, drikk vann. Er du ikke tørst, ikke drikk vann. Kunstig søtning kan også gi insulinrespons og derfor også gjøre at kroppen binder vann, så hold deg borte fra kunstig søtning også. Pass på å få i deg nok salt med mindre du ønsker å få hodepine og leggkramper. Anonymkode: 5939b...973 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå