AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Sikkert er rart spørsmål men ha er din gutt på 3 år opptatt av, leker med osv? Pga noen utfordringer i familien rundt sykdom så er det en liten gutt på 3 som skal bo hos oss en mnd eller to. Og jeg har jenter selv, som er en god del eldre, så jeg vet ikke helt hva han liker. Og akkurat nå er det dessverre ikke et alternativ å høre med foreldrene. Så hvis jeg skal kjøpe inn litt leker, fikse litt på rommet osv, hva hadde du anbefalt da? 😊 Anonymkode: 86ecb...2da
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 Min sønn på tre år elsker bilbaner og alt av kjøretøy. Han liker også å kaste ball og pusle puslespill. Anonymkode: 6a9bd...91f 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 De jeg kjenner er veldig glade i å kle seg ut (dyr,brannmann,prinsessekjole,diverse hodeplagg),Duplo,kjøre småbiler i lekegarasje,leke med plastikkdyr. Noen liker dinosaurer og noen elsker å tegne. Noen liker å lage mat på lekekjøkken,noen liker puslespill,noen dukker. Hadde ordnet litt forskjellig,mye kan kjøpes pent brukt på Facebook og Finn.no. Lykke til! Anonymkode: 0202a...2a8 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Masse små hobbygreier, maling, plastelina, tegnesaker, togbane, biler og plastverktøy. Mine to på 2 og fire elsker å hjelpe til. Ofte løper de å henter plastverktøyet sitt (kjøpt på jula) for å hjelpe til med å sette på oppvasken, tøyet, rydde av bordet osv. Litt dunking og skruing kan man gjøre over alt og mine elsker det 😊 De driter i dekor på rommet så lenge de har plass til og rote å utfolde seg, men sengetøy så ville jeg kjøpt paw pawpatrol, Lego eller noe annet dill Anonymkode: 22783...add 3
absinthia Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 (endret) Lego/ duplo og andre passende byggesett, passer for alle. Ellers så kan du jo spørre barnet om det er andre ting han skulle være interessert i. Mine tre år gamle gutter har likt lego og duplo, småbiler, kjøkkenutstyr, div figurer og bamser, å skru på ting, snekring, togbane, lekegravemaskiner/ hjullastere, båter, dukkevogn, lekedyr, tegnesaker, maling, utkledningsklær, leke butikk. ..og plastilina, playdoh o.l. Endret 25. januar 2019 av absinthia 1
absinthia Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 De bryr seg ikke så mye om romdekor i den alderen, men det er jo koselig med fint sengetøy og noen leker, som kanskje lager litt ekstra kos, kanskje en nattlampe? 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Duplo, togbane, biler, puslespill.. Det sagt, min 4 åring som vi nylig hadde med til et vennepar med to eldre jenter storkoste seg inne på rommet deres med dukkehus og dukkene 😅 så i stedet for å kjøpe inn masse "gutteleker" så ta gjerne frem noe du har fra før også Anonymkode: 457f5...c30 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 Takk for tips! Ved å lese tipsene her då kom jeg på at vi faktisk har en stor kasse med duplo, og Brio togbaner på loftet som vi gjemte på for flere år siden😊 Men da skal det stoppes litt mer i morgen, og det med et kult sengesett var en god ide 😊 Anonymkode: 86ecb...2da 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 Har de forresten vokst fra lekekjøkken da? Eller er det morsomt fremdeles? Tror jammen vi har det gjemt bort her også 😂 Anonymkode: 86ecb...2da 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har de forresten vokst fra lekekjøkken da? Eller er det morsomt fremdeles? Tror jammen vi har det gjemt bort her også 😂 Anonymkode: 86ecb...2da Hadde vært en hit med min 😊 Anonymkode: 457f5...c30 2
absinthia Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har de forresten vokst fra lekekjøkken da? Eller er det morsomt fremdeles? Tror jammen vi har det gjemt bort her også 😂 Anonymkode: 86ecb...2da De elsker ofte lekekjøkken. Selv gutten min på 6 liker å leke at han lager mat, sammen med lillesøster. 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #12 Skrevet 25. januar 2019 Lekekjøkken, duplo, paw patrol, puslespill, brannmann sam, tegnesaker, lekeverktøy, togbane, småbiler generelt (type hotwheels bane har vært populært her leeeenge). Anonymkode: 86f5d...c83 1
Gjest Hummel34 Skrevet 25. januar 2019 #13 Skrevet 25. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har de forresten vokst fra lekekjøkken da? Eller er det morsomt fremdeles? Tror jammen vi har det gjemt bort her også 😂 Anonymkode: 86ecb...2da Min på tre elsker lekekjøkken 😊
Wonders Skrevet 25. januar 2019 #14 Skrevet 25. januar 2019 (endret) Min elsket Daniel Tiger på NRK super. Og elsket å bade, så skaff noen enkle badeleker. Badehåndkle og vaskeklut med aktuelle motiv fåes kjøpt på toys r us og Extra Leker - billig. Tallerken og kopp tilpasset barn er også fint. Barnebestikk og bordmatte trengs. Fåes kjøpt billig på enten nevnt ovenfor, eller IKEA. Det gir barnet en følelse av tilhørighet når de har sine egne plasser og ting. Barnetannkrem og tannbørste fra Peppa Gris er billig på Normal, og der har de fine badesvamper og badebomber også. Endret 25. januar 2019 av Wonders 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #15 Skrevet 25. januar 2019 Tusen takk for mange gode forslag. Setter virkelig pris på det! 😊 Anonymkode: 86ecb...2da 2
Gjest Josefine5 Skrevet 25. januar 2019 #16 Skrevet 25. januar 2019 Paw patrol og pysjheltene. Ellers duplo, puslespill, togbane, bøker, tegnesaker og lego.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #17 Skrevet 25. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Ved å lese tipsene her då kom jeg på at vi faktisk har en stor kasse med duplo, og Brio togbaner på loftet som vi gjemte på for flere år siden😊 Men da skal det stoppes litt mer i morgen, og det med et kult sengesett var en god ide 😊 Anonymkode: 86ecb...2da Duplo og Brio togbane er sikre vinnere. Min 3-åring elsker også puslespill og store maskiner som brannbil, gravemaskin, hjullaster, dumper m.m. Anonymkode: 7c4cc...81c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #18 Skrevet 25. januar 2019 Sønnen min elsket alt med hjul allerede fra han var baby. Hadde det hjul, var det kult. Tog, busser, lekebiler, sykler, alt. Lekebiler pleier å være en hit hos de fleste smågutter (og en del jenter også sikkert). Anonymkode: 355cd...af0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå