AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 Min 2 åring nekter å ha dyne på. Helt siden han var mindre skubbet han dynen over sengen, og fikk han det ikke til så var han kjempesint og kavde på til dynen var vekke. Etterhvert fant vi ut at vi orker ikke tvinge dyne på han, satt varmekabler på slik at det er fint temperatur inne på rommet, så han ikke frøs. Han er over 2 år nå og slik er det nå hos oss. Varmt og godt på rommet, han fryser aldri. Har pysjamas på. Flere som har det slik? Er det håp om at han kanskje vil sove med dyne på når han forstår mer? Det går egentlig fint for oss at han ikke har dyne på så lenge vi har det varmt på rommet. Anonymkode: 817a9...7cf
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 De fleste barn gjør slik, derfor finnes det soveposer blant annet. Her tar vi heller på langermet pysj, holder varmen slik. Dynen forsvinner i løpet av natten uansett. Anonymkode: c523d...7eb 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 Sønnen min er 7 år å begynner alltid med å ta på dyne men går ikke lange tiden før den er sparket av igjen.Han gjør det i søvne så han vet om at han gjør det,så noen ganger kan han våkne om natten av at han er kald å tar på seg dynen igjen å sover videre. Anonymkode: 0622e...53b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Vår lille på 1,5 år nekter å sove med dyne.. Får på seg en ullfleecedress utapå pysjen, og det har funka fint hittil.. Anonymkode: 4491c...e79
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Skrevet 25. januar 2019 Min på 1,5 år legges med dyne, men den forsvinner i løpet av kort tid. Legger seg gjerne oppå, med hodet i fotenden. Har som deg fin temperatur på rommet og pysj, det fungerer supert 😊 Er aldri kald. Anonymkode: d8b84...2e0
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 Ja dette er jeg godt kjent med, min datter på 1,5 gjør akuratt det samme, ho vil ikke ha den på, selv om rommet kan være kaldt, har prøvd med sovepose, noe som hemmer at hun får snudd seg så det liker hun heller ikke Anonymkode: 0c674...f7a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Mine har også nektet dyne/teppe siden første dag. Eldste begynte å bruke sin rundt 3-4 års alderen. Minste sin ligger fortsatt bare i fotenden av sengen Anonymkode: e5d73...a16
Gjest BearMama Skrevet 25. januar 2019 #8 Skrevet 25. januar 2019 Har 19 grader på rommet og pysj på.
Gjest Mass Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 Før sparket de alltid dynen vekk. Så la jeg dynen over dem igjen når jeg sjekket dem. Hvorvidt de liker dynen eller ei kommer helt an på temperaturen. Er det varme sommertilstander så ryker dynen, og er det frisk vintertilstand så rigger de seg godt til rette under dynen. Men barn er forskjellige og har forskjellige ønsker og behov. Takk gud og lov for det. Jeg synes hvertfall det hørtes bedre ut å løse varme på den måten enn å tvinge på barnet sovepose. Jeg tenker at de har vel sine grunner, og at de setter sikkert mer pris på dynen når de blir eldre.
sunsethour Skrevet 26. januar 2019 #10 Skrevet 26. januar 2019 Helt likt her. Vi bruker ullpysj og har varmekabler på rommet. Dyner er artig synes de, men blir fort sparka av..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå