Pipaluk Skrevet 25. januar 2019 #1 Skrevet 25. januar 2019 (endret) Har dere opplevd at eget barn eller andres barn har blitt skadet? Skyldes det dårlige rutiner eller er det en konsekvens av at barna får utfolde seg fritt? Edit. Dette er et generelt spørsmål rundt sikkerhet. Jeg ønsker ingen spekulasjon rundt ulykker som blir nevnt i media Endret 25. januar 2019 av Pipaluk
Million Skrevet 25. januar 2019 #2 Skrevet 25. januar 2019 Det skjedde aldri noen ulykker av større karakter i de to barnehagene sønnen min gikk i da han var liten. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Skrevet 25. januar 2019 Ramlet og slått den ene fortanna, kjørte i full fart ned en bratt bakke de ikke har lov til å sykle i, og fikk et kutt i bakhodet. Begge to var resultater av lek, skjedde i to ulike barnehager og i begge tilfellene ble jeg ringt med en gang. Barn kan skade seg, men skjønner at du sikter til en ulykke som endte fatalt. Jeg syns ikke den bør nevnes her inne, da pårørende kan lese den. Anonymkode: e8eec...fee 6
Pipaluk Skrevet 25. januar 2019 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ramlet og slått den ene fortanna, kjørte i full fart ned en bratt bakke de ikke har lov til å sykle i, og fikk et kutt i bakhodet. Begge to var resultater av lek, skjedde i to ulike barnehager og i begge tilfellene ble jeg ringt med en gang. Barn kan skade seg, men skjønner at du sikter til en ulykke som endte fatalt. Jeg syns ikke den bør nevnes her inne, da pårørende kan lese den. Anonymkode: e8eec...fee Dette er et generelt spørsmål om sikkerhet i barnehage. Konkrete ulykker som nevnes i media trenger vi ikke å nevne Det er de færreste ulykker som ender fatalt. Barn kan likevel skade seg skikkelig. 1
Pipaluk Skrevet 25. januar 2019 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2019 (endret) 44 minutter siden, Pipaluk skrev: Endret 25. januar 2019 av Pipaluk
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #6 Skrevet 25. januar 2019 Et barn døde under utelek da mitt barn gikk i bhg. Det var ikke barnehagens eller de ansattes skyld, det var en ren ulykke. Ellers så har det vært mistet tann pga fall fra huska, det var det verste på mine. Det var også ett barn som brakk armen, men jeg vet ikke hva som skjedde. Anonymkode: 9e073...356 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #7 Skrevet 25. januar 2019 Eldste har kuttet seg i fingen når de skjærte grønnsaker, måtte hente henne og kjøre henne til legen for å få limt det, ingenting ellers. Anonymkode: f2ce9...e55 1
Pipaluk Skrevet 25. januar 2019 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eldste har kuttet seg i fingen når de skjærte grønnsaker, måtte hente henne og kjøre henne til legen for å få limt det, ingenting ellers. Anonymkode: f2ce9...e55 Er det standard at foreldrene må komme og kjøre barnet til lege?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #9 Skrevet 25. januar 2019 I barnehagen jeg gikk i døde en unge under lek pga dårlig sikkerhet. Dette skjedde på 90 tallet og den typen ulykke skal ikke skje igjen i noen bhg da de ikke lenger bruker slikt utstyr i bhg. Anonymkode: 06f86...c79 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #10 Skrevet 25. januar 2019 Mitt barn og og et barn til åpnet porten og tok seg en tur på egenhånd. De var 3 år. Var uten tilsyn ca 1 time før de ble funnet. Ingen skade skjedd, men absolutt ikke bra... Anonymkode: 926a0...cc7 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #11 Skrevet 25. januar 2019 10 minutter siden, Pipaluk skrev: Er det standard at foreldrene må komme og kjøre barnet til lege? Dersom det er noe som krever legetilsyn, men som ikke er helt akutt så må vi kjøre barnet til lege selv ja. Hun hadde kuttet seg ganske dypt og mye da, hvis ikke hadde de nok bare tatt plaster på. Anonymkode: f2ce9...e55 3
Pipaluk Skrevet 25. januar 2019 Forfatter #12 Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom det er noe som krever legetilsyn, men som ikke er helt akutt så må vi kjøre barnet til lege selv ja. Hun hadde kuttet seg ganske dypt og mye da, hvis ikke hadde de nok bare tatt plaster på. Anonymkode: f2ce9...e55 Det hørtes akutt ut, hvis ikke plaster var nok. Hva hadde de gjort om de ikke hadde fått tak i deg?
Pipaluk Skrevet 25. januar 2019 Forfatter #13 Skrevet 25. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn og og et barn til åpnet porten og tok seg en tur på egenhånd. De var 3 år. Var uten tilsyn ca 1 time før de ble funnet. Ingen skade skjedd, men absolutt ikke bra... Anonymkode: 926a0...cc7 OMG her må det være brudd på sikkerhetsrutiner. Var det en periode med ustabilt personale?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #14 Skrevet 25. januar 2019 17 minutter siden, Pipaluk skrev: Er det standard at foreldrene må komme og kjøre barnet til lege? Standard og standard. Om en voksen tar med seg et barn til lege må det ha barnesete i bil,ikke alle har det. Og drar en voksen fra,blir det en voksen mindre hos de andre barna. Er det alvorlig,ringes ambulanse. Det har jeg heldigvis bare måttet gjøre en gang. Ble da med i ambulansen og dro tilbake til bhg da foreldrene kom. Alt gikk forresten bra med barnet. Anonymkode: 7496e...fd3 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #15 Skrevet 25. januar 2019 1 minutt siden, Pipaluk skrev: Det hørtes akutt ut, hvis ikke plaster var nok. Hva hadde de gjort om de ikke hadde fått tak i deg? Da hadde de nok fraktet barnet til lege, men jeg var hjemme i permisjon og det visste de jo. Jeg syntes jo det er mye bedre at jeg fikk fraktet henne trygt til barnehagen (med bilstol) til legen og vært med selv, enn at de hadde hastet av gårde med henne. Vi bor 5 minutter unna barnehagen så det var ikke mange minuttene som gikk tapt. Anonymkode: f2ce9...e55 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #16 Skrevet 25. januar 2019 Potensiell ulykke, men utelukkende flaks at ingenting gikk galt: Barnehagen skulle male utnedørs (altså oljemaling+utstyr) - og jeg ble orientert tikfeldig på slutten av dagen at «det kunne være det var noen malingsrester i fjeset». De oppbevarte det helt fritt tilgjengelig for barn både innendørs og utendørs i flere dager, kunne ikke redegjøre hvorvidt barnet hadde fått i seg maling - whitesprit eller begge deler. Ingen hadde ringt Giftinformasjonen får å sjekke, og de hadde ikke brukt noe energi på å finne ut om han drakk noe eller hva det eventuelt var. Jeg synes det var helt sjukt. Jeg synes også de hadde veldig lite tilsyn med sovende barn sånn generelt. Anonymkode: f4782...a6e 2
Pipaluk Skrevet 25. januar 2019 Forfatter #17 Skrevet 25. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Potensiell ulykke, men utelukkende flaks at ingenting gikk galt: Barnehagen skulle male utnedørs (altså oljemaling+utstyr) - og jeg ble orientert tikfeldig på slutten av dagen at «det kunne være det var noen malingsrester i fjeset». De oppbevarte det helt fritt tilgjengelig for barn både innendørs og utendørs i flere dager, kunne ikke redegjøre hvorvidt barnet hadde fått i seg maling - whitesprit eller begge deler. Ingen hadde ringt Giftinformasjonen får å sjekke, og de hadde ikke brukt noe energi på å finne ut om han drakk noe eller hva det eventuelt var. Jeg synes det var helt sjukt. Jeg synes også de hadde veldig lite tilsyn med sovende barn sånn generelt. Anonymkode: f4782...a6e Hvilken aldersgruppe var dette? Var dette et opplegg for alle avdelinger?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #18 Skrevet 25. januar 2019 Jeg gikk definitivt i en slik barnehage selv på slutten av 80 tallet 😅 Nevner i fleng: Barnehagen lå tett ved et område narkomane holdt til. Å finne sprøyter rundt omkring var helt normalt. Barnehagens tiltak var at vi barna ikke fikk gå barbeint om sommeren. Jeg var selv på mange småturer utenfor barnehagen. Ved et tilfelle hadde de lett etter meg og fant meg da sittende med to narkomane som pilset. Inne i barnehagens område var det en liten fjellskrent hvor unger titt og ofte ramlet ned fra. Husker selv jeg falt ned og pusten ble slått helt ut av meg. Bør nevnes at ingen av disse episodene var kjent for min mor, så de lot være å rapportere en del til foreldrene. Anonymkode: c07a5...a09 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #19 Skrevet 25. januar 2019 For mange år siden hadde vi ett stort barn som datt ned trappen ute, og skadet seg stygt. Barnet måtte hentes med ambulanse, og vi var alle veldig ryste og skrem. Heldigvis endte det uten varige men. Men det var rett og slett flaks. Barnehagen er bygget over to etasjer, og storebarna har base oppe. Det er port både oppe og nede. Dette hendte da de var på vei ut for å leke. Så en ren ulykke som ingen kan klandres for. Ellers har jeg opplevd tenner som har blitt slått ut, kutt ved fall, og hjernerystelse hos ett barn som snublet i sine egne bein da det løp. Anonymkode: 573fd...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #20 Skrevet 25. januar 2019 Jeg akte sammen med en annen gutt som greide å slenge kanten på rumpeakebrettet i ansiktet mitt. Fikk et stort dypt kutt på kinnet som måtte bli sydd. Har i dag et stort arr etter dette. Utrolig leir, men var selvfølgelig bare et uhell. Anonymkode: 9d845...b2a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå