Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i barnedåp om en måned og aner virkelig ikke hva jeg skal ha på da jeg aldri har vært i dåp før. Jeg leser at kjolen ikke skal være for kort eller for lang og at det ikke skal være mye hud. Problemet er bare at jeg finner få knelange kjoler som jeg liker. Har også tenkt en fin jumpsuit, men jeg vet virkelig ikke. Jeg er 21 år hvis det har noe å si. Jeg drar med samboer og kjenner kun han pluss at jeg har møtt foreldrene til barnet et par ganger. Noen som kan hjelpe meg litt? 

Anonymkode: 95c20...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du bunad?

Skrevet

Lang, hvit kjortel!

Er det godt nok for ungen er det godt nok for deg.

Anonymkode: fb2c6...f97

Skrevet

Nei jeg har ikke bunad dessverre

Skrevet

Det burde la seg gjøre å finne en kjole i passende lengde f.eks. på Zalando.no? De har jo tusenvis. En f.eks. mørkeblå eller noe sånt. Enkelt og pent. Kan brukes til andre barnedåper og slikt i fremtiden.

• Liker 1
Skrevet

Familier har veldig forskjellig dresskode i dåp. Mange bruker bunad og dress og da må man ha på penere kjole. Andre er mer «formiddagspyntet». Vet du hva andre skal ha på?

Skrevet

Jeg er fast kirkegjenger, og har sett det meste av antrekk på folk som er i barnedåp. Så lenge du er normalt pent kledd er det greit. 

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg aner ikke hva andre skal ha på. Jaja, får se om jeg finner en kjole i skapet et sted. Takler ikke kjoler lengre egentlig, da jeg føler ikke noe ser fint ut på kroppen min.

Skrevet

En jumpsuit kan absolutt brukes så lenge den ikke lyser fest, velg gjerne lave sko/skoletter og eventuelt en jakke/cardigan utenpå om det blir for kaldt. 

Det er viktig at du føler deg komfortabel i klærne, ikke bare presentabel. 🙂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...