Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle! I dag har jeg fått vite at jeg er RhD-negativ og blir innkalt til nye prøver i uke 24. Det er NIPT-testen som er aktuell i forhold til å teste rhesus hos fosteret, men man tenker jo med en gang "worst case" der jeg er negativ og fosteret er positiv.. 

Er det noen som har erfaringer der ute med dette? Har det gått fint, eller ble det et risikosvangerskap? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke risikosvangerskap. Her er jeg negativ og baby positiv. Sprøyte etter uke 28 og så en ny sprøyte etter fødsel. Thats it! :)

Anonymkode: 1fc07...1fb

Skrevet

To svangerskap, og jeg er RhD-negativ og babyene var positive. Er ikke risikosvangerskap :) ingen fare, mange som er RhD-negativ og babyen positiv. 

Anonymkode: b365e...0c1

Skrevet

Er RhD-negativ og skal ta sprøyte nå om noen uker. Aldri fått beskjed om at det er fare for at det blir et risikosvangerskap :) søstra mi er og RhD- og gikk fint med hennes barn og. Er stort sett aldri noe problem.. det blir vel stort sett komplikasjoner hos de som ikke går til kontroll.

Anonymkode: 3df46...6a7

Skrevet

Er vel ved fødsel av resus + barb, neste graviditet kan bli ey problem hvis barnet er posetivt. Har 2 barn, første er født resus- og fikk ingen sprøyte, neste ble resus+, da fikk jeg sorøyte, som ville gjøre neste svangerskap risikofritt. Var absolutt ingen kontroller ekstra for dette for få år siden. Barnet ble testet etter fødsel og antistoffee gitt kun ved resus posetivt barn.

Anonymkode: 064a0...e2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...