AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1 Del Skrevet 25. januar 2019 Vi er vante hundefolk og vurderer nå å skaffe oss ovennevnte rase. Er det noen som har erfaring med denne og kan fortelle litt mer om hvordan de er å trene, lynne og om de egner seg som familiehunder Anonymkode: ccd07...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #2 Del Skrevet 25. januar 2019 De egner seg ikke så godt som faniliehunder da de har ekstremt sterkt vokterinstikt. Dette er hunder som kan sluke ungen din hel dersom den plutselig skulle se den som en trussel. Anonymkode: 07cb2...52d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #3 Del Skrevet 25. januar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: De egner seg ikke så godt som faniliehunder da de har ekstremt sterkt vokterinstikt. Dette er hunder som kan sluke ungen din hel dersom den plutselig skulle se den som en trussel. Anonymkode: 07cb2...52d Har du erfaring med denne rasen? Vi har ikke barn, så det finnes ingen barn å sluke hos oss Anonymkode: ccd07...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Del Skrevet 25. januar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Har du erfaring med denne rasen? Vi har ikke barn, så det finnes ingen barn å sluke hos oss Anonymkode: ccd07...b6c Ja. Nå var det vel strengt talt du som nevnte ordet «familiehund», og da er det lett å anta at det er barn inne i bildet. Anonymkode: 07cb2...52d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #5 Del Skrevet 25. januar 2019 https://dyrebar.no/raser/hund/kaukasisk-ovtcharka/ Om du er hundevant eller hundekyndig er to forskjellige ting. Disse hundene krever enormt mye jobb og stimuli. Bor du i by? Da er det bare å glemme Anonymkode: c76d8...330 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caelyn Skrevet 25. januar 2019 #6 Del Skrevet 25. januar 2019 Sjekk her? https://www.nkk.no/rasevelger/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #7 Del Skrevet 25. januar 2019 Ta i betrakting Karst gjeterhund. https://no.wikipedia.org/wiki/Karst_gjeterhund Anonymkode: 68fd0...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #8 Del Skrevet 27. januar 2019 Ta kontakt med oppdrettere før dere går videre med denne rasen, men vær kritiske til hva dere hører. De jeg har prata med har hatt en tendens til å rosemale hundene som nærmest de perfekte familiehundene. Har en onkel som hadde slike, husket han sa at hvis hunden viste tegn på aggressivitet måtte man bare «skyte» dem asap, for disse kan bli farlige. Jeg har hatt min dose fascinasjon for rasen, og derfor lest ulike hundeforum opp og ned, sett alle videoer jeg har funnet - konklusjonen er at denne type hund kan man ikke leve et vanlig liv med, det er såvidt de aksepterer folk utenfor flokken, og selv unge valper bjeffer mot fremmede. Dette kan selvfølgelig ha med linjer, sosialisering o. l å gjøre, så ta kontakt med noen som har lang erfaring. Med tanke på hva det opprinnelige formålet til rasen er, ville jeg holdt meg langt, langt unna. Her er noen punkter jeg har tatt med med angående rasen gjennom åra: - UTPREGET vokterinnstinkt! - Den er avlet for å varsle og angripe inntrengere i «flokken». Dette gjør den i kaukasusfjellene, men potensielt også i gata hos dere. - Stort behov for mye sosialisering, mer enn andre raser. Ikke glad i folk utenfor flokken. - For selvstendig og smart til å gidde mye vanlig hverdagslydighet. - Noen bygger om huset og har innhegning for å ha disse. Vet ikke hvor nødvendig det er i realiteten, men på utenlandske forum regnes dette som viktig. - Dere kan ikke ha hunden løs, og slipper den løs kan det være farlig. Stor hund, mye instinkter, enormt ansvar. - Ikke en hund man tar med i den lokale hundeparken. Den har null interesse av det. Anonymkode: c8978...205 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #9 Del Skrevet 15. desember 2019 På 25.1.2019 den 17.12, AnonymBruker skrev: Vi er vante hundefolk og vurderer nå å skaffe oss ovennevnte rase. Er det noen som har erfaring med denne og kan fortelle litt mer om hvordan de er å trene, lynne og om de egner seg som familiehunder Anonymkode: ccd07...b6c Hei, ser dette er en litt gammel tråd ,men lurte på om dere har skaffet dere en kaukasisk ovtcharka? Har denne rasen selv (en tispe på snart 8 år). Anonymkode: 759e1...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #10 Del Skrevet 15. desember 2019 Hva i all verden er det som gjør at dere syns denne rasen er aktuell? Anonymkode: 9a443...732 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #11 Del Skrevet 17. desember 2019 På 15.12.2019 den 14.36, AnonymBruker skrev: Hva i all verden er det som gjør at dere syns denne rasen er aktuell? Anonymkode: 9a443...732 Hvilken erfaring har du med denne rasen? Og hvorfor burde den ikke være aktuell? Anonymkode: 759e1...fe7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #12 Del Skrevet 17. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken erfaring har du med denne rasen? Og hvorfor burde den ikke være aktuell? Anonymkode: 759e1...fe7 Jeg klarer ikke se en eneste ting som gjør den aktuell? Bortsett fra at den ser litt søt ut, hvis man KUN ser på utseendet... Anonymkode: 7326c...195 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #13 Del Skrevet 17. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken erfaring har du med denne rasen? Og hvorfor burde den ikke være aktuell? Anonymkode: 759e1...fe7 Dette sier eksperter om dem: https://www.rb.no/lokale-nyheter/avliv-hundene/s/1-95-3627605 Anonymkode: f614a...598 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #14 Del Skrevet 17. desember 2019 Jeg kjenner flere som har rasen. Hundekyndige folk. En av individene er en av de snilleste, roligste og mest sosiale hundene jeg kjenner. Ovenfor folk og dyr. Den begynner bli oppi åra nå da. De kan bli mye ansvar, og man må være klar over en del ting som kan bli problem, men det er altså ikke garantert. Ingen av eierne jeg kjenner har problemer med sine. Anonymkode: fc9b3...3b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #15 Del Skrevet 18. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke se en eneste ting som gjør den aktuell? Bortsett fra at den ser litt søt ut, hvis man KUN ser på utseendet... Anonymkode: 7326c...195 Neivel men kan du da fortelle meg hva som gjør f.eks. en labrador eller en Chihuahua aktuell og ikke en KO? Anonymkode: 759e1...fe7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #16 Del Skrevet 18. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere som har rasen. Hundekyndige folk. En av individene er en av de snilleste, roligste og mest sosiale hundene jeg kjenner. Ovenfor folk og dyr. Den begynner bli oppi åra nå da. De kan bli mye ansvar, og man må være klar over en del ting som kan bli problem, men det er altså ikke garantert. Ingen av eierne jeg kjenner har problemer med sine. Anonymkode: fc9b3...3b4 Ja det er helt sant. Og selvfølgelig må man være bevist på hva slags rase man har. Har selv en 8 år gammel KO og jeg har barnebarn og ingen er blitt spist 😉 Finnes ikke mange farlige hunder, men veldig mange farlige hundeeiere. Anonymkode: 759e1...fe7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #17 Del Skrevet 18. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette sier eksperter om dem: https://www.rb.no/lokale-nyheter/avliv-hundene/s/1-95-3627605 Anonymkode: f614a...598 Nei dette er ingen ekspert, Schjervheim som han selv sier har SETT disse hundene på militære treningssentre i Russland. Og den andre var oppdretter av rasen og ville selvfølgelig være dålig for hans business om 20 hunder skulle omplasseres så og si gratis. Jeg kjenner en av de som ble omplasser og der er det ikke noen problemer. Og har selv hatt KO i 8 år nå, så ja jeg kjenner rasen. Ikke en hund får alle og en hver, men min er en fantastisk familie hund. Men det er en rase som krever endel av eieren. Anonymkode: 759e1...fe7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #18 Del Skrevet 18. desember 2019 Jeg har hatt en k.o. Verdens snilleste hund😊 Hadde hunden da barnet mitt ble født og hunden levde til barnet var 9 år. Aldri en trussel verken for barn eller voksne. De 2 første årene var tøffe, som det gjerne er med hund, men er man trygg, stødig og sørger for nok aktivitet. Hunden trivdes best ute og var ikke så glad i varme. Fikk hjertefeil da han var 13 år og ble avlivet😥 Anonymkode: 0d5e7...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #19 Del Skrevet 19. desember 2019 På 18.12.2019 den 4.37, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt en k.o. Verdens snilleste hund😊 Hadde hunden da barnet mitt ble født og hunden levde til barnet var 9 år. Aldri en trussel verken for barn eller voksne. De 2 første årene var tøffe, som det gjerne er med hund, men er man trygg, stødig og sørger for nok aktivitet. Hunden trivdes best ute og var ikke så glad i varme. Fikk hjertefeil da han var 13 år og ble avlivet😥 Anonymkode: 0d5e7...409 Veldig sant det du skriver her. "Ungdomsåra" til en KO kan være litt slitsomme, men det er den jo med mange andre raser åsså. Har selv hatt/har små barnebarn og de har brukt min KO som madrass, hodepute, dyne, pakkesel etc. ALDRI noe problem. Men har lært både barnebarn og hunden at når hun er lei så legger hun seg på plassen sin og da skal hun få være i fred. Hun elsker barnebarna mine og vokter dem med sitt liv. Anonymkode: 759e1...fe7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #20 Del Skrevet 20. desember 2019 På 19.12.2019 den 15.02, AnonymBruker skrev: Veldig sant det du skriver her. "Ungdomsåra" til en KO kan være litt slitsomme, men det er den jo med mange andre raser åsså. Har selv hatt/har små barnebarn og de har brukt min KO som madrass, hodepute, dyne, pakkesel etc. ALDRI noe problem. Men har lært både barnebarn og hunden at når hun er lei så legger hun seg på plassen sin og da skal hun få være i fred. Hun elsker barnebarna mine og vokter dem med sitt liv. Anonymkode: 759e1...fe7 Hunden vokter barnebarna og dere, men ser lett fremmede som inntrengere. De er vokterhunder (urhunder med sterke instinkter). Jeg vurderte rasen selv, men så noen dokumentar-filmer om rasen og vil ikke ha ansvar for en så stor hund med de egenskapene den har. Anonymkode: 1736f...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå