Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og skal begynne på fordypningsoppgaven i norsk. Eg har valgt boken "Boktyven" og skal sammenligne den i forhold til filmen. Men eg trenger en problemstilling. Eg må fokusere på hvordan en spesiell ting i boken (f.eks et forhold) endrer seg i både bok og film, og sette de opp mot hverandre.

Eg har værken sett boken eller filmen, og vet dermed ikke hva de handler om. Hva kan eg fokusere på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten se og lese før du finner ut av det vel? :jepp:

• Liker 4
Gjest Krampus
Skrevet

Da må du lese boken og se filmen, så velger du problemstillingen etterpå. 

Skrevet
8 minutter siden, nane skrev:

Sitter her og skal begynne på fordypningsoppgaven i norsk. Eg har valgt boken "Boktyven" og skal sammenligne den i forhold til filmen. Men eg trenger en problemstilling. Eg må fokusere på hvordan en spesiell ting i boken (f.eks et forhold) endrer seg i både bok og film, og sette de opp mot hverandre.

Eg har værken sett boken eller filmen, og vet dermed ikke hva de handler om. Hva kan eg fokusere på?

En analyse jeg alltid synes er interessant i denne typen oppgaver, er å sammenligne hva som er tatt ut av kompleksitet fra boken for å få filmen til å fungere, og hva hvordan dette svekker og styrker budskapet i historien.

Men før du kan gjøre noe slikt, må du se film og lese bok.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...