Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på et intervju på onsdag på en privat språkskole. Jeg opplevde underveis og etterpå at de rammene de satte for undervisningen ikke helt passer meg. 

Nå har de invitert meg til prøveundervisning.  Hvordan formulere meg på en høflig måte at jeg ikke lenger er aktuell? Å si at jeg har fått et annet tilbud vil være å juge, men det er kanskje ikke så viktig? Dette er folk jeg kanskje vil treffe i en annen sammenheng så jeg   Vil jo formulere meg høflig uten at det høres alt for avvisende ut?

Anonymkode: a1fcf...c07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det som det er, at du ikke føler at du passer til jobben og at du er taknemlig for tilbudet men at du må takke nei til å komme å prøveundervise. Ærlig sak. 

Anonymkode: 8aad1...165

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Si det som det er, at du ikke føler at du passer til jobben og at du er taknemlig for tilbudet men at du må takke nei til å komme å prøveundervise. Ærlig sak. 

Anonymkode: 8aad1...165

Hvis jeg skriver at jeg ikke passer til jobben så høres det også litt negativt ut.  Kan jeg formulere meg annerledes? Noen ganger står formuleringen helt fast for meg og da klarer jeg ikke å formulere noe uten å fremstå som krass. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skriver at jeg ikke passer til jobben så høres det også litt negativt ut.  Kan jeg formulere meg annerledes? Noen ganger står formuleringen helt fast for meg og da klarer jeg ikke å formulere noe uten å fremstå som krass. 

Nei, ærlighet varer lengst. Si det som det er. Eller si det så nært opp til sannheten som mulig hvis du føler for å ta en hvit løgn. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snu på det og si at jobben ikke passer for deg / at du etter forrige gang har fått tid til å tenke deg om og at du er usikker på om jobben, slik de har presentert den, er passende for deg. At den var annerledes enn du opprinnelig trodde.

Anonymkode: d416b...8a9

• Liker 7
Skrevet

Ta kontakt og si du trekker søknaden din. Får du spørsmål om hvorfor kan du si du har bestemt deg for å bli i nåværende jobb eller noe lignende. 

Anonymkode: 4b910...bfc

• Liker 2
Skrevet

Arbeidsgivere avslår jo søknader fordi søkeren som kom på intervjuet ikke var som de hadde forestilt seg. Du som arbeidssøker kan gjøre det samme når jobben ikke er som du forestilte deg. Det går begge veier. 

Anonymkode: 5286e...c8a

• Liker 9
Skrevet

Det var skrivefeil i tittelen. Skulle skrive hvordan og ikke hvorfor. 

Det endte med at tok en hvit løgn og skrev at jeg hadde fått et annet tilbud. Jeg vil ikke ødelegge mine potensielle forbindelser ved å uttrykke at jeg ikke passer til jobben. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

rammene de satte for undervisningen ikke helt passer meg. 

Kan du rett og slett si dette?

Anonymkode: 3bc38...5fb

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var skrivefeil i tittelen. Skulle skrive hvordan og ikke hvorfor. 

Det endte med at tok en hvit løgn og skrev at jeg hadde fått et annet tilbud. Jeg vil ikke ødelegge mine potensielle forbindelser ved å uttrykke at jeg ikke passer til jobben. 

Det er jo ganske dumt å si det når du selv sier at dette er folk du kan møte igjen rundt neste sving. Hvordan skal du da forklare at du fremdeles jobbet samme sted? Ærlighet varer lengst - eller bare si minst mulig. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Glitnir skrev:

Det er jo ganske dumt å si det når du selv sier at dette er folk du kan møte igjen rundt neste sving. Hvordan skal du da forklare at du fremdeles jobbet samme sted? Ærlighet varer lengst - eller bare si minst mulig. 

Jeg skrev bare at jeg hadde fått et annet tilbud, ikke at jeg hadde takket ja til den. Dette er en jobb som tilkallingsvikar,  ingen fast stilling. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev bare at jeg hadde fått et annet tilbud, ikke at jeg hadde takket ja til den. Dette er en jobb som tilkallingsvikar,  ingen fast stilling. 

Men hvorfor takke nei til en stilling på grunn av tilbud om en annen, dersom du takket nei til også den andre? Det er veldig fort å spinne seg inn i teite løgner man ikke kommer ut ifra igjen - spesielt dumt med folk man vil møte igjen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...