Gjest Sweet Ingrid Skrevet 26. januar 2019 #21 Skrevet 26. januar 2019 Hvor får man kjøpt Duralexglass?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #22 Skrevet 26. januar 2019 Har Kähler Hammershøi sine glass som kjøkkenglass, fine, lette og akkurat passe størrelse for barnehender . Finnes i klar blank, blå og grønn , kommer i 4 pakninger Anonymkode: b4b80...64f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #23 Skrevet 27. januar 2019 Prøver igjen: hva med disse klassiske fra ARC? Anonymkode: 351eb...bd5
Måbarefåsiat... Skrevet 27. januar 2019 #24 Skrevet 27. januar 2019 Rosendahl. Blir ikke grå og knuser ikke. 1
SPOCA Skrevet 27. januar 2019 #25 Skrevet 27. januar 2019 (endret) Jeg er veldig glad i Norges-glass-glassene, disse: Robuste og fine. Får dem i to ulike størrelser også. Støtter også de fra Rosendahl, favoritten der er de store latteglassene fra Rosendahl, men de har jo mange glass i ulike størrelser: Endret 27. januar 2019 av SPOCA 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #26 Skrevet 28. januar 2019 Europris har servise som tåler det meste. Sitat Denne serien er vel egnet på båt eller til daglig bruk inne, da de er pene og ikke knuser. Kan tas i oppvaskmaskin, men anbefaler øvre hylle. https://www.europris.no/drikkeglass-h-12-cm-plast-klar-slepet-174883.html Anonymkode: 1811b...52d
Lykkehjerte Skrevet 28. januar 2019 #27 Skrevet 28. januar 2019 På 25.1.2019 den 13.28, AnonymBruker skrev: Har lett lenge, men finner ikke noen vannglass jeg virkelig liker. De må være robuste, stødige for barnehender men samtidig litt fine å se på. Ca 2,5-3 dl. Syns det er noen fine på IKEA men de knuser så lett. Har dere noen tips? Anonymkode: 26ff3...64f Du har sagt ved viste eksempler, at de er utprøvd og knust. Den typen kunne man se at var av en robust type vannglass. Da tenker jeg at underlaget må spille en rolle her? Har dere skifer eller andre fliser på kjøkkengulvet? Da knuser i såfall det meste i fall. Noen la ut bilde av pene glass av plast eller akryl, disse knuses ikke ved fall, men kan lett få sprekker i seg. Da er de like ubrukelige som et knust glass. Ville gått for glass som er lave, eller smalere enn de fleste glass, av typen farrisglass. Enklere for barnehender å holde. Hvilke situasjoner knuses glassene? Ved bordet, ved henting fra skap/maskin, ved forflytting? Ville forsøkt å ta noen grep her, med regler for bruk av glass, som fylle på ved bordet, kun drikke i halve glasset. Må forflytning skje, hold med begge hender osv. Barn vokser i rykk og napp, og motorikken blir deretter. Ser mange fine glass blir anbefalt, men husk at robuste og stødige glass, som eks Rosendahl, kan likevel bli for tunge for barnehender. Kan se for meg at også det kan virke mot sin hensikt hos dere, siden det kan virke som om motorikken av og til er i ubalanse? (Noe som er helt normalt i dine barns alder) 😊
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #28 Skrevet 28. januar 2019 Ungene knuser ikke unormalt mye glass, tror jeg. Vi har endel Eva Solo-glass, de har aldri knust. Mens IKEA-glassene knuste etter kort tid. Ungene har blitt store og vi trenger derfor flere glass, men vi har aldri vært så fan av Eva Solo-glassene. Derfor leter vi etter andre typer. Falt veldig for Duralex, så det blir nok de! Anonymkode: 26ff3...64f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #29 Skrevet 28. januar 2019 vi har Ittalas Aino Aaltoglass. Elsker dem. Tidløse og solide. https://www.glassoginterior.no/produkter/interior-artikler/iittala/aino-alto-glass.html Anonymkode: 1303c...ed1 2
Ullvott Skrevet 28. januar 2019 #30 Skrevet 28. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: vi har Ittalas Aino Aaltoglass. Elsker dem. Tidløse og solide. https://www.glassoginterior.no/produkter/interior-artikler/iittala/aino-alto-glass.html Anonymkode: 1303c...ed1 Enig med deg. De har vi også, i 33 cl-størrelse. Liker dem utrolig godt. Gode å holde i og gode å drikke av er de også.
Lykkehjerte Skrevet 29. januar 2019 #31 Skrevet 29. januar 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ungene knuser ikke unormalt mye glass, tror jeg. Vi har endel Eva Solo-glass, de har aldri knust. Mens IKEA-glassene knuste etter kort tid. Ungene har blitt store og vi trenger derfor flere glass, men vi har aldri vært så fan av Eva Solo-glassene. Derfor leter vi etter andre typer. Falt veldig for Duralex, så det blir nok de! Anonymkode: 26ff3...64f Ok, var ikke det inntrykket jeg først fikk, da du skrev om knusing av flere glass over kort tid (som i utgansgpunktet skal være robuste), og at du skrev at barna var i skolealder men klønete/klumsete. At ungene er blitt store, og av den grunn trenger flere glass, samt leter etter andre typer enn Eva Solo, blir jo selvsagt et helt annet utgangspunkt.😊
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #32 Skrevet 7. februar 2019 Hei, vil bare si tusen takk til dere på KG! Hadde det ikke vært for dere hadde jeg ikke visst om disse som det endte med: Duralex Picardie. Nydelige, hverdagslige og praktiske glass. Tusen, tusen takk!😃 Anonymkode: 26ff3...64f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå